Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سجاد رستمی اظهار داشت:چهارمین شرکت دارنده فناوری ساخت ماشین‌آلات و تولید گازکربنیک جهان در شهرستان بن استان چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کند.
وی افزود: در این شرکت ۳۵ درصد گاز کربنیک کشور تولید و روزانه ۱۵۰ تن گاز کربنیک تولید می‌شود.
رییس صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: چند سالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان استان موفق به تولید دستگاهی شدند که قابلیت استحصال گاز کربنیک از دودکش‌های صنعتی را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رستمی افزود: این دستگاه به گونه‌ای در داخل لوله کارخانه‌های تولیدکننده این گاز قرار داده می‌شود تا با وارد شدن گاز به داخل سیلندرهای دستگاه، عملیات فرآوری روی آن انجام شده و از ورود گاز کربنیک به اتمسفر جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان گازکربنیک نیز گفت: نخستین سامانه بازیافت دی اکسید کربن کشور در شهرکرد طراحی و ساخته شد.

مسلم سلیمی افزود: پیش از این ۲ شرکت آمریکایی و ژاپنی انحصار تولید این سامانه را در اختیار داشتند و با ساخت این سامانه،ایران به جمع صاحبان فن‌آوری سامانه بازیافت گازهای گلخانه‌ای (co۲) پیوسته است.

سلیمی با بیان اینکه این سامانه با استقرار بر روی دودکش نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع آلاینده، از ورود میلیون‌ها تن گاز کربنیک به محیط زیست جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: مطالعه طراحی و بومی‌سازی دانش بازیافت دی‌اکسید کربن از حدود ۳۰ سال پیش در کارخانه ماشین‌سازی co۲ شهرکرد آغاز شده است.
مدیر عامل کارخانه ماشین‌سازی co۲ شهرکرد اضافه کرد: این سامانه با بهره گیری از دمای ۳۰۰ درجه سانتیگرادی دودکش‌های صنعتی، برودت ۳۰ درجه سانتیگرادی ایجاد و گازکربنیک خالص تا مرز ۱۰۰ درصد تولید می‌کند.
این واحد صنعتی از ۶۴ کارخانه تولید گاز کربنیک در کشور است که با دانش‌فنی بومی و بدون کوچکترین کپی‌برداری یکی از قطب‌های بزرگ تولید دی اکسید کربن در کشور شده است.

سلیمی مدیرعامل کارخانه گاز کربنیک بن گفت: این شرکت تنها دارنده فناوری ساخت دستگاه‌های تولید گاز کربنیک در کشور است.

این کارخانه تولیدی بخش خصوصی فعالیت خود را از سال ۶۸ با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیون ریال و با اشتغالزایی ۸۰ نفر آغاز کرد که سال ۹۸ با توسعه و افزایش تولید، تعداد اشتغال مستقیم این مجتمع به ۱۱۰ نفر افزایش یافت.
این اختراع برای تولید اوره و متانول در کارخانه های پتروشیمی، ازدیاد برداشت نفت با تزریق گاز کربنیک به محل استحصال نفت، تولید سوخت مایع از گاز، تصفیه پساب های شهری و صنعتی، کشاورزی گلخانهای برای معتدل نگهداشتن دمای داخل گلخانه، ایجاد باران مصنوعی به عنوان هسته باران زا و بسیاری دیگر از کاربرد ها که در صنایع شیمیایی، پتروشیمی و صنایع هوانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرستان بن در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت شهرکرد چهارمحال وبختیاری مسائل محیط زیستی گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شهرکرد چهارمحال وبختیاری وزارت صنعت معدن و تجارت شهرکرد چهارمحال وبختیاری گاز کربنیک تولید گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۱۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، تیمی متشکل از معلمان و دانش‌آموزان ایرانی از مدارس شهرهای تهران، مشهد، کرمان و اصفهان در بزرگترین رویداد بین‌المللی ایده و فناوری کشور ترکیه با عنوان «یک ایده یک جهان» موفق به کسب ۵ مدال طلا در رشته‌های مختلف شدند.

حسن دیدبان وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول با حضور در این روادید بین‌المللی با نخبگان افتخار آفرین ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سازمان مالکیت معنوی اختراعات جهان و انجمن مخترعین ترکیه میزبان این دوره از مسابقات بود. این رویداد جهانی که در حمایت از ایده، استارتاپ‌ها و مخترعین جهان در کشور ترکیه در شهر استانبول برگزار شد میزبان تیم‌هایی از ۲۴ کشور دنیا از جمله ایران، کانادا، چین، تایوان، آمریکا، مالزی، اندونزی و امارات متحده عربی به صورت حضوری و غیرحضوری در ۱۰ زیرگروه مختلف از جمله پزشکی، کشاورزی بود.

در این دوره از مسابقات که در استانبول برگزار شد، بیش از ۲۷۳ ایده و طرح نوآورانه مختلف با هم به رقابت پرداختند. بخش جوایز ویژه این مسابقات، به ۵ طرح برتر تقدیم شد که ۲ جایزه ویژه آن، سهم تیم‌های ایرانی شد.

این رویداد مهم فرصتی بزرگ برای مخترعان و نوآوران جوان است تا دستاوردهای خود را به مجامع علمی و سازمان‌های علمی-تحقیقاتی در سطح بین‌المللی معرفی کنند و با کسب اطلاعات از فناوری های روز دنیا خود را برای ورود به بازارهای جهانی آماده سازند.

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • تیم دانش‌آموزی ایران ۵ طلا در رویداد ایده و فناوری ترکیه کسب کرد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • افزایش شاخص راه‌های روستایی بیجار در دستورکار است
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند