Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:49:09 GMT

زیر پوست شهر/ آسفالت معابر شیراز، چالش اساسی خدمات شهری

تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۰۸۸۹

زیر پوست شهر/ آسفالت معابر شیراز، چالش اساسی خدمات شهری

 برخی کارشناسان جامعه‌شناسی  معتقدند سرآغاز عدالت اجتماعی ریشه در عدالت فضایی و محیطی دارد. با توجه به اینکه خدمات شهری به مثابه نوعی کالای عمومی محسوب می‌شود، برآورد و مکان‌یابی صحیح آنها در حوزه مدیریت شهری است؛ بنابراین نمی‌توان بخشی از جامعه شهری را از آن محروم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عدالت فضایی، توزیع عادلانه خدمات و امکانات شهری جهت رسیدن به یک جامعه متوازن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم توزیع مناسب خدمات سبب از میان رفتن عدالت و افزایش نارضایتی شهروندان از محل سکونت خود و مدیران شهری خواهد شد.

شهر شیراز به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور و سومین حرم اهل بیت (ع)  در برخی از مباحث شهری با چالش‌های عدیده‌ای مانند فقر شهری و شکاف در برخورداری از خدمات شهری مانند وضعیت آسفالت در مناطق جنوبی وشمال شهررو به رو است.

تعدادی از شهروندان و کسبه بازار در تماس با خبرگزاری فارس نسبت به اجرای عملیات آسفالت پس از اتمام حفاری‌ها و کم‌توجهی به وضعیت کوچه‌های مناطق جنوبی و شمالی شهر ابراز نگرانی کرده و خواستار اجرای آسفالت در اسرع وقت هستند. 

به دنبال مطالبه خبرگزاری فارس نسبت به این موضوع، معاون فنی وعمرانی شهردار شیراز اعلام کرد: تنها در سه ماه امسال  یک میلیون ۷۲۹ هزار متربع  آسفالت انجام‌ شده و کلیه مستندات در معابر و میدان‌های سطح شهر شیراز موجود است که در صورت نیاز، حاضر به ارائه آن هستیم. 

اسماعیل صالحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با اشاره به اجرای نهضت آسفالت که از سال گذشته در شیراز اجرا شده است اظهار داشت:عملیات نهضت آسفالت نیز با هدف اجرای دو میلیون مترمربع آسفالت در شیراز آغاز و با توجه به اتفاقات آبان ماه سال گذشته  اجرای آن با وقفه‌ای کوتاه همراه شد.

معاون شهردار شیراز افزود: در خصوص برخی انتقادات نسبت به اجرای نامناسب آسفالت در برخی معابر به‌ویژه در مناطق جنوبی و کمتربرخوردار، باید گفت که مجموعه شهرداری کل شهر را به یک چشم می‌نگرد و تفاوتی در این زمینه قاپل نمی‌شود، ‌ اما تلاش می‌کنیم سیستم نظارتی خود را تقویت کرده و نظارت بیشتری بر پیمانکاران آسفالت داشته باشیم.

صالحی ادامه داد: اجرای آسفالت در شیراز بر اساس نظر شهرداران مناطق اجرا می شود تا نظر شهروندان، زیرا بودجه محدود است واجرای طرح اسفالت در مناطق شهر بر اساس اولویت‌بندی اجرایی می‌شود.

وی گفت: امسال عملیات آسفالت معابر شهر به‌طور پیوسته از اوایل  خردادماه آغاز و تاکنون آسفالت برخی از معابر در مناطق مختلف شهر با اولویت معابر و میدان‌های اصلی و پس ‌از آن معابر فرعی انجام ‌شده است.

معاون فنی وعمرانی شهرداری شیراز همچنین افزود: بر اساس این طرح تا اوایل مهرماه دو میلیون مترمربع آسفالت در معابر سطح شهر اجرا و همچنین در بسیاری از معابر اصلی شهر مانند خیابان‌های ملاصدرا، حر، فردوسی، رودکی، منشعبات بلوار امیرکبیر و دیگر مناطق شهر اقدامات لازم انجام خواهد شد.

همچنین در همه این معابر به دلیل پرهیز از دوباره‌کاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان آبفا، برق، گاز و مخابرات نامه‌نگاری شده است که منتظر پاسخ استعلام درباره اعلام حفاری یا عدم حفاری هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای هرمترمربع آسفالت در کوچه و خیابان‌های شهر ۶۰ هزار تومان هزینه دارد، از بهسازی آسفالت خیابان‌های شیراز تا پایان امسال خبر داد.

بازدید میدانی خبرنگار فارس از مناطق مختلف شهر و گفتگو با مردم کوچه و بازار اما نشان می‌دهد که مردم هنوز با این مشکلات دست به گریبانند!

اصغر همایونی، ساکن منطقه کتس بس است که به خبرنگار فارس می‌گوید: به نظر می‌رسد ما اهالی مناطق محروم شیراز از چشم مسئولان و مدیران شهرداری دور مانده‌ایم و تنها برای پرداخت عوارض‌های شهری، شهروند این شهر محسوب می‌شویم.

وی در این باره افزود: علی‌رغم اینکه شهرداری برای ارتباط با شهروندان سامانه ۱۳۷ را اعلام می‌کند ولی به نظر می‌رسد این سامانه بیشتر با هدف تبلیغ راه‌اندازی شده است!

وفا مرادی، کسبه منطقه شهرک جوادیه است. او هم دل خوشی از دریافت خدمات شهری ندارد و معتقد است: علی‌رغم اینکه در منطقه بالای شهر ساکن هستیم ولی به عنوان  محروم‌ترین مناطق شهر شیراز به حساب می‌آییم چراکه همچنان در این منطقه در بسیاری از خدمات شهری محروم هستیم.

محمد زارع شهروند دیگری است که در بلوار نصر ساکن است و با ابراز گلایه از مسئولان شهرداری می‌گوید: چرا روزنامه‌ها با تبلیغات غیرواقعی از مدیران شهرداری همواره تصویر و خبر معاونان شهرداری را در بازدید از فلان منطقه اطلاع رسانی می‌کنند و در حاشیه این بازدیدها هیچ‌گاه مشکلات شهروندان مطرح نمی‌شود؟

وی در این باره از خبرنگار فارس خواست تا به گوش مسئولان برساند که همه مردم شیراز اهالی این شهرهستند پس در اجرای طرح‌های عمرانی و فرهنگی مناطق محروم را فراموش  نکنند.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز عدالت اجتماعی خدمات شهری مدیریت شهری شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۰۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان

مالک باقری، گفت: تمام کانال‌های حفرشده  پرژه فیبر نوری در معابر اصلی، فرعی و کوچه‌ها در منطقه یک شهری به میزان ۸۵ هزار متر، آسفالت شده است.

معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری منطقه یک کرمان  تصریح کرد: در کنار آسفالت کانال‌های پروژه فیبر نوری، لکه‌گیری آسفالت نیز در این معابر انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی‌های در اغلب مناطق اهواز رفع شده است
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • ️ پایان آسفالت کانال‌های فیبر نوری در شهر کرمان
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • اجرای بیش از ۵ هزار تن آسفالت در معابر منطقه ۷ اصفهان
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد