Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران با استقبال از راه‌اندازی دفتر کنسولی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه ایلام، خواستار اهتمام مدیریت دانشگاه ایلام برای پذیرش دانشجویان بورسیه عراقی، حضور دانشجویان عراقی در کلاس‌های درس دانشجویان ایرانی شد.

دکتر « امجد حمید المظفر»  رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران در  این مذاکرات، با تشکر از حسن استقبال مدیرت دانشگاه ایلام، به سابقه تاریخی روابط دو کشور ایران و عراق اشاره و اظهار کرد: به علت اشتراکات مختلف فرهنگی، قومی و دینی و احساس نیازی که در این زمینه وجود دارد، بستر لازم برای توسعه هر چه بیشتر روابط آماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امجد با ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب آموزشی و پژوهشی و امکانات دانشگاه ایلام گفت: به علت فاصله کم مابین دانشگاه ایلام و مرز عراق، جایگاه خوب دانشگاه ایلام در جمهوری اسلامی، ظرفیت‌های خوب آزمایشگاهی و کارگاهی و علاقه خاص دانشجویان عراقی برای تحصیل در دانشگاه ایلام، یکی از اولویت‌های اصلی سفارت عراق در ایران برای توسعه روابط علمی با کشور ایران، توسعه روابط دانشگاهی با دانشگاه ایلام می‌باشد، که خوشبختانه قدم‌های مثبتی در این راه برداشته شده است.

رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران افزود: برای تحقق اهداف مورد نظر، یکی از اولویت‌ها توسعه همکاری‌های دوجانبه مابین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های مرزی عراق مانند میسان، واسط و دیاله است و سفارت عراق در ایران با تمام توان از این روند حمایت می‌کند.

دکتر امجد با استقبال از راه‌اندازی دفتر کنسولی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در دانشگاه ایلام، خواستار اهتمام مدیریت دانشگاه ایلام برای پذیرش دانشجویان بورسیه عراقی، حضور دانشجویان عراقی در کلاس‌های درس دانشجویان ایرانی، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، امضای تفاهم‌نامه مطالعات پژوهشی با دانشگاه‌های عراقی و تخفیف در پرداخت شهریه‌ها شد.

دکتر محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام در نشست با رایزن فرهنگی عراق در ایران ، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران، دانشکاه ایلام نقش کریدوری توسعه ارتباطات با دانشگاه‌های کشور عراق را دارد و حضور دکتر امجد در دانشگاه ایلام می‌تواند فصل تازه‌ای از توسعه همکاری‌های دوجانبه را به همراه داشته باشد، که وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران، رایزن فرهنگی سفارت ایران در کشور عراق، رایزن فرهنگی سفارت عراق در ایران و دانشگاه ایلام اضلاع چهارگانه این حرکت تازه است.

رئیس دانشگاه یادآور شد: دو دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ایلام در جمهوری اسلامی ایران برای آموزش دانشجویان عراقی جایگاه خاصی دارند و مقامات عالی وزارت عتف به صورت صریح به اهمیت جایگاه دانشگاه ایلام در این موضوع تأکید کرده‌اند.

علی‌اکبری با بیان اینکه در دانشگاه ایلام برای توسعه روابط علمی و بین‌المللی، فقط به پذیرش دانشجوی خارجی اکتفا نشده است، تصریح کرد: مدیریت دانشگاه ایلام به جامعیت ارتباطات دوجانبه اعتقاد دارد و در این راستا برای توسعه همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های کشور عراق، دانشگاه ایلام تنها دانشگاهی بود، که رشته کارشناسی ارشد مطالعات تاریخ عراق را راه‌اندازی کرد.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: مجوز پذیرش دانشجوی دکتری پژوهش محور برای تحصیل دانشجویان عراقی اخذ گردید، تا این عزیزان به صورت جامعه‌محور و مسأله محور این دوره را گذرانده و هدفمند وارد بازار کشور عراق شوند و در حل مشکلات مردم آنجا کوشا باشند.

علی‌اکبری اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی در عراق را گامی دیگر در این زمینه دانست و گفت: اگر سفارت عراق برای راه‌اندازی این مرکز همکاری نماید، داوطلبان عراقی قبل از تحصیل می‌توانند دوره آموزش زبان فارسی را با حضور بهترین اساتید صاحب‌نظر به اتمام رسانده و آمادگی لازم را برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران و دانشگاه ایلام کسب نمایند، که قطعاً این امر به یسهیل یادگیری بهتر  مسائل آموزشی و پژوهشی توسط آنان؛ کمک شایان توجهی خواهد کرد.

رئیس دانشگاه ایلام به علاقه خاص داوطلبان کشور عراق برای تحصیل در دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: بدون هیچ‌گونه تبلیغاتی، دانشگاه ایلام جزء اولین انتخاب‌های دانشجویان عراقی برای ادامه تحصیل در ایران است، که این امر موجب خرسندی است و دانشگاه ایلام هم برای پی‌گیری مسائل مورد نظر دانشجویان عراقی اهمیت ویژه‌ای قائل است  و تمام همکاران اینجانب برای حل مشکلات و تسهیل در فرآیند امور آموزشی و پژوهشی آنان اهتمام ویژه‌ای دارند.

علی‌اکبری افزود: در این فرآیند تربیت دانشجویان نخبه‌ای که بتوانند برای مردم عراق مؤثر بوده و گره‌گشای مشکلات آنان باشند، اولویت دارد، که برای تحقق آن،  امتیازات خاصی همچون تخفیف شهریه برای جذب این نوع دانشجویان تصویب شده است.

رئیس دانشگاه ایلام در پایان مباحث خود خواستار برگزاری پژوهش‌های مشترک دانشگاهی با محورهایی همچون:  گردو غبار، اربعین، مسائل زیست محیطی، کرونا، مسائل مرز و موضوعات فرهنگی و اجتماعی شد.

دکتر «امجد حمید المظفر»  رایزن فرهنگی سفارت جمهوری عراق  در ایران ، ابتدا از آزمایشگاه مرکزی، کتابخانه مرکزی، مجتمع گلخانه‌های تحققاتی و دانشکده‌های کشاورزی، فنی و مهندسی و علوم پایه بازدید کرد و از نزدیک در جریان ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام قرار گرفت.

وی  در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه حضور یافت و سپس به دیدار تعدای از دانشجویان عراقی رفت و در نهایت در یک نشست صمیمانه با اعضای هیـأت علمی دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه ایلام مرکز آموزش زبان فارسی رئیس دانشگاه ایلام دانشگاه ایلام دانشگاه ایلام دانشجویان عراقی دانشگاه ایلام آموزشی و پژوهشی جمهوری اسلامی برای توسعه برای تحصیل راه اندازی علی اکبری کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۵۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا سعیدی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، با بیان اینکه می توانیم با زبان خصومت با یکدیگر صحبت نکنیم و با زبان احترام یکدیگر را نقد کنیم، گفت: بپذیریم که مقداری با یکدیگر اختلاف مبانی و فکری داریم و ممکن است جریانی جریان دیگر را قبول نداشته باشد اما این امر نباید موجب توهین به یکدیگر شود.

وی در خصوص صحبت یکی از خبرنگاران مبنی بر انتقاد این عضو شورای شهر کرج از سگ گردانی در پارک ها تصریح کرد: عده ای از مردم از سگ گردانی در پارک ها شکایت دارند زیرا گاهاً شاهد آسیب زدن به کودکان و بزرگسالان توسط سگ ها بوده و هستیم و حتی نمی توان از کنار سگ های زینتی نیز به راحتی عبور کرد، بنابراین از شهردار خواستم این امر در پارکی که محل استفاده عموم است ممنوع شود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با بیان اینکه اگر شهرداری این کار را جمع نکند، چه کسی مسوول است؟ اظهار کرد: عده ای از افراد اقدام به چرخاندن حیوانات در پارک ها کرده و از این طریق مشکلات زیست محیطی و بهداشتی را برای مردم ایجاد می کنند. اگر در این زمینه اعتراض می کنم به معنای مخالفت با سگ ها نیست، این امر مستلزم شعور اجتماعی و فرهنگ است.

حجت الاسلام سعیدی تصاحب سگ ها و اهلی کردن آنها را اولین نقطه خیانت به این حیوان دانست و در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: در سال گذشته ۵۰۰ میلیون تومان بودجه و در سال قبل از آن ۴۰۰ میلیون تومان به جشنواره تئاتر استان اختصاص یافت و امسال نیز بودجه ای بدین منظور در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: کرج اولین شهری است که با ۶۰ مجموعه فرهنگی استان وارد انعقاد تفاهم نامه شده و ۲۱ مجموعه ۲۵ درصد از هزینه های اجرای برنامه های خود را دریافت کرده اند. همچنین کرج اولین شهری است که نقشه مهندسی فرهنگی کشور را به اجرا درآورده است. از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده می توان به رونمایی از هشت جلد کتاب البرزشناسی در سال گذشته در روز فرهنگی کرج خبر داد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج متولی فرهنگ هر استان را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آن دانست و اظهار کرد: شورای دوره ششم شهر کرج ۶ و نیم میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهر را به ۱۶۷ میلیارد تومان افزایش داد. در حوزه البرزشناسی و کرج شناسی نیز مرکز البرزپژوهی به همت شهرداری کرج راه اندازی می شود.

کد خبر 6093550

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا