Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر صمدی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در مشگین‌شهر اظهار کرد: انگور مشگین‌شهر به یک برند ملی تبدیل شده است و با آغاز برداشت شاه‌دانه‌های یاقوتی انگور از ۲ هزار و ۲۰ هکتار از تاکستان‌های شهرستان مشگین‌شهر، پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار تن از این میوه روانه بازار گردد.

وی افزود: با تغییر الگوی کشت انگور از سنتی به روسیمی، تولیدات این محصول به ۳ برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مشگین‌شهر بیان کرد: از مجموع ۳۵ هزار هکتار باغات میوه استان اردبیل، ۱۵ هزار هکتار آن در شهرستان مشگین‌شهر وجود دارد که در سطح استان رتبه اول به لحاظ کشت و تولید میوه را به خود اختصاص داده است.

تاکستان‌های مشگین‌شهر متمایز از سایر تاکستان‌های کشور

یوسف جهانی، مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر نیز به خبرنگار فارس گفت: انگور شهرستان مشگین‌شهر به‌دلیل مرغوبیت در سطح کشور مشهور شده  و باتغییر الگوی کشت انگور، ۴۰۰ هکتار از تاکستان‌های کشت سنتی به روش نوین روسیمی تبدیل گردیده است.

وی افزود: طبق اعلام کارشناسان تحقیقات باغی جهاد کشاورزی، تولید کاشت روسیمی انگور حداقل ۳ برابر کشت سنتی بوده و از لحاظ کیفیت، سمپاشی، برداشت، حرص و نورگیری، میوه انگور روسیمی بهتر از سنتی است.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر تصریح کرد: تاکستان‌های مشگین‌شهر به لحاظ ارتفاع از سطح دریا و به طبع آن طعم  و کیفیت بهتر انگور و نیز تنوع محصولات انگور، نسبت به تاکستان‌های دیگر استان‌های کشور متمایز هستند.

جهانی ادامه داد: ۸۰ درصد تاکستان‌های مشگین‌شهر را نوع سفید بی‌دانه تشکیل داده است و در کنار آن می‌توان به انگورهای شاهانه، صاحبی،کشمشی تبریز، محلی گلین بارماقی، رسمی، آق‌شلیق، قره‌شلیق، آلدرق، نورس، یافتی و... اشاره کرد.

وی اظهار کرد: برداشت این محصول در شهرستان مشگین‌شهر از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تا نیمه اول مهرماه ادامه می‌یابد.

درخواست باغداران برای ایجاد بازار مناسب فروش و امکان صادرات

به گزارش خبرنگار فارس، اکثر باغداران انگور شهرستان مشگین‌شهر از خرید میوه انگور توسط دلالان با قیمت خیلی پایین گلایه‌مند بوده و از مسؤولان شهرستان خواستار ایجاد یک بازار مناسب و نیز امکان صادرات این میوه به خارج از کشور هستند.

همچنین در صورت توجه ویژه مسؤولان استان در نحوه فرآوری این محصول و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بهداشتی آن به‌صورت خشکبار، کشمش مشگین‌شهر نیز می‌تواند جایگزین مناسبی برای کشمش بازارهای جهانی گردد.

-انتهای پیام/۳۴۶۳/۸۳۲/

منبع: فارس

کلیدواژه: انگور مشگین شهر فرماندار مشگین شهر انگور مشگین شهر یوسف جهانی اردبیل شهرستان مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: با آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۲۵۰ هکتار مزارع این شهرستان پیش بینی می‌شود، ۱۰ هزار تن محصول برداشت و به بازار‌های داخلی و خارجی ارسال و صادر شود.
مجید صفری بیان کرد: ۱۰ تن محصول تولید شده گوجه فرنگی از مزارع شهرستان مهر به کشور امارات متحده عربی صادر می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهر گفت: کشاورزانی که قصد صادرات محصول تولیدی خود را دارند باید از طریق سامانه سانکا و کشاورزانی که قصد فروش محصول خود را در بازار‌های داخلی دارند از طریق سامانه سبک ،  اطلاعات خود را ثبت و کد شناسه سلامت محصول دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی