Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:54:38 GMT

سه شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۲۹۶۷۳

سه شهرستان استان زنجان در وضعیت قرمز کرونایی هستند

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از شهرستان‌های استان زنجان موقعیت خوبی در خصوص بیماری کرونا دارند که با همکاری خوب مردم، شهرستان‌های طارم و ماهنشان در وضعیت سفید هستند که باید این مهم تقویت شود.

وی، تنها راه قطع زنجیره انتقال کرونا را استفاده مستمر از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان حال حاضر در موقعیت تثبیت آمار کرونا در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرمانی کیان با تاکید بر اینکه اگر بهداشت در مدارس و دانشگاه‌ها رعایت نشود شاهد افزایش این بیماری در استان خواهیم بود ادامه داد: رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی به صورت دقیق، آگاه سازی و ارائه اطلاعات صحیح می تواند شمار مبتلایان احتمالی را به مراتب کاهش دهد.

وی اضافه کرد: موارد بیماری نشان می دهد که رفتار ویروس متفاوت و قدرت انتقال آن نیز بیشتر و از طرفی سن ابتلا نیز نسبت به موج اول ۱۵ سال کمتر شده است.

به گفته آرمانی کیان متاسفانه این بیماری جوانان را بیش از گذشته گرفتار کرده و در بین فوت شدگان افراد جوان هم دیده می شود، هر چند بیشترین آمار مربوط به افراد دارای سنین بالا و بیماران زمینه‌ای است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان لازمه مدیریت بهتر بیمارستان ها را رفع کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر این واحد دانشگاهی با کمبود پزشک، پرستار و اعضا دیگر تیم درمان مواجه بوده که رفع آن تا حد زیادی می تواند به خدمات رسانی بهینه کمک کند.

وی اظهار داشت: عموم مردم به این مهم توجه داشته باشند که ترسیم آینده بیماری کرونا به رفتار مردم بستگی دارد و در این میان هرچه دقیق‌تر و مسؤولیت پذیرتر در قبال پیشگیری از این بیماری ظاهر شویم، آینده بهتری در انتظارمان خواهد بود.

آرمانی کیان خاطرنشان کرد: تعداد تخت‌های بیمارستان‌های استان ۲ هزار تخت است که هم اکنون ظرفیت بیمارستان ولیعصر(عج) تکمیل شده و بقیه بیمارستان ها هم درحال تکمیل ظرفیت هستند.

به گفته وی، با توجه به اقدامات انجام شده برای مقابله با بیماری کووید – ۱۹ در استان ۲۰۰ تخت به تعداد تخت‌های بستری این بیماران در بیمارستان‌های زنجان افزوده شده است.

برچسب‌ها کرونا ماسک بازگشایی مدارس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک بازگشایی مدارس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان کرونا ماسک بازگشایی مدارس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان بیمارستان ها آرمانی کیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۲۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر صبح امروز در ایستگاه احمد آباد با ۱۵۶ و قهجاورستان با ۱۷۲ AQI ناسالم برای عموم است.
وضعیت هوا همچنین امروز در ایستگاه‌های انقلاب با ۱۴۷، پارک زمزم با ۱۱۰، رهنان و کاوه با ۱۰۷، زینبیه ۱۳۴ و فرشادی با ۱۱۱، میرزا طاهر با ۱۱۶، کردآباد با ۱۴۲ و ولدان با ۱۱۲ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.
میانگین هوای اصفهان با ۱۱۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO)، اُزن (O ۳)، دی اکسید نیتروژن (NO ۲)، دی اکسید گوگرد (SO ۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن