Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- حکم اعدامی که در دسامبر ۲۰۱۹ برای اعضای گروه کماندویی عامل قتل جمال خاشقچی در سال ۲۰۱۸ در استانبول صادر شد، به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

 به نوشته لوموند، این تصمیم قابل انتظار بود. پنج مامور سرویس‌های امنیتی عربستان که مجری عملیات خاموش کردن جمال خاشقچی، روزنامه نگار شدیدا منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلقی می‌شدند، از مجازات اعدام فرار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حکم که در دسامبر ۲۰۱۹ بعد از محاکمه‌ای در ریاض صادر شد روز دوشنبه هفتم سپتامبر از سوی یک دادگاه عربستان به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

این حکم آخرین گام در فرآیند حقوقی به جریان افتاده از سوی پادشاهی عربستان در پاسخ به رسوایی مربوط به قتل این روزنامه نگار در اکتبر ۲۰۱۸ در استانبول بوده و نتیجه منطقی عفوی است که پسران جمال خاشقچی در ماه مه برای قاتلان پدرشان مطرح کردند. در آن زمان مطبوعات نزدیک به دولت عربستان این اقدام را که در ماه رمضان صورت گرفت به عنوان عملی خوب تحسین کرده و در راستای سنت اسلام دانستند. اما ناظران در خودجوش بودن آن تردید کرده و به ویلاهای چند میلیون دلاری پیشنهادی ولیعهد عربستان به بچه‌های این روزنامه نگار فوت شده اشاره کردند.

وجود این "هدایا" از سوی روزنامه واشنگتن پست، جایی که جمال خاشقچی بعد از رفتن به تبعیدش در آمریکا در ۲۰۱۷ در آنجا قلم زده و در آن انحراف مستبدانه محمد بن سلمان مشهور به MBS را وقایع نگاری کرد، فاش شد.

در کنسولگری عربستان در استانبول بود که او به جهت انجام امور اداری برای ازدواج مجددش رفت اما در آنجا با تزریق ماده مرگبار از سوی تیم کماندوی اعزامی از سوی ریاض کشته شد. جسد او که مثله شد و هرگز پیدا نشد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جمال خاشقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۵۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سرهنگ رحمان اسپیدکار گفت: یک مورد واژگونی در کیلومتر ۱۷ محور صفی آباد حوالی روستای دلو در ساعت ۱۱:۳۰ امروز به گشت پاسگاه انتظامی، اعلام و کارشناسان پلیس راه و نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.
به گفته اسپیدکار در اثر این حادثه سرنشین جلوی خودرو به دلیل نداشتن کمربند ایمنی دچار مصدومیت شد، اما به راننده خودرو به دلیل بستن کمربند ایمنی در این حادثه آسیبی وارد نشد.
کارشناسان حاضر در صحنه علت این حادثه بی احتیاطی و عدم توجه به جلو در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.
وی رانندگان توصیه کرد: برای کاهش وقوع تصادفات قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را همواره مد نظر قرار دهند و با بستن کمربند ایمنی از جان خود محافظت کنند.

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • خواسته‌های بحق جامعه کارگری، تشکیل تشکلات کارگری در واحد‌های تولیدی
  • عدم توجه به جلو بازهم حادثه آفرید
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله