Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام برای رویداد «کاک برکت» (اشتغال‌آفرینی برای کولبران استان‌های مرزی) فراخوان داد که بر اساس آن کارآفرینان و ایده‌پردازان می‌توانند با مراجعه به آدرس event.barkat.ir طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه خود را ارائه کنند تا طرح‌های منتخب پس از بررسی و داوری، از سوی بنیاد برکت حمایت و اجرا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مجری رویداد کاک برکت درباره این رویداد توضیح داد: تا پایان سال جاری ۳۰۰۰ طرح اشتغال‌زایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان ویژه کولبران سه استان کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان اجرا می‌شود که باعث ایجاد نزدیک به ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم خواهد شد.

مهدی عبدالحمید ادامه داد: این ۳۰۰۰ طرح بر اساس طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده از سوی خود کولبران، جوامع دانشگاهی و کارآفرینان و با مشارکت و تسهیلات بنیاد برکت عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به معضل کولبری در استان‌های مرزی کشور تصریح کرد: پدیده کولبری یک معضل چندوجهی است و ابعاد مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیتی را در برمی‌گیرد. به همین دلیل هم، معضل کولبری فقط با اشتغال‌زایی رفع نمی‌شود.

مجری رویداد کاک برکت تاکید کرد: معضل کولبری به ظاهر مساله ساده‌ای است اما در واقع، فقط با همدردی، همفکری و همراهی با مردم مناطق مرزی مرتفع می‌شود و نیازمند یک همزیستی است.

عبدالحمید با اشاره به انتشار فراخوان برای دریافت ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه جهت ایجاد اشتغال برای کولبران گفت: از طرح‌ها و ایده‌های سیاستی و اجرایی در این حوزه استقبال می‌کنیم و طرح‌های منتخب و برتر پس از بررسی و داوری، از سوی بنیاد برکت حمایت و اجرا می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: رویداد کاک برکت در  قالب فضای حکمرانی مشارکتی اجرا می‌شود و مردم در آن نقش اساسی و کلیدی را دارند. مسائل و مشکلات متعددی در جامعه وجود دارد و تلنبار شده که تنها خود مردم از پس رفع آن‌ برمی‌آیند. قرار است با رویداد کاک برکت، حل معضل کولبری با کمک مردم و نقش‌آفرینی بنیاد برکت صورت گیرد.

به گفته مجری رویداد کاک برکت، کولبران سه استان کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه تحت پوشش این رویداد ملی بنیاد برکت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فوائد رویداد کاک برکت، ارتباط کارکردی مسئولین با مردم است. همچنین نقش مردم در این رویداد پررنگ‌تر از همیشه است.

عبدالحمید در تشریح رویداد کاک برکت اظهار کرد: اکثر مشاغل ایجاد شده در قالب این رویداد، خرد و خانگی خواهد بود اما از طرح‌های بنگاه‌محور که راه‌اندازی اشتغال برای کولبران را در پی داشته باشد نیز استقبال می‌کنیم.

مجری رویداد کاک برکت در پایان تاکید کرد: بر اساس آمارهای غیررسمی، تا ۴۰ هزار نفر در استان‌های مرزی کشور مشغول به کولبری هستند که بر اساس این نیاز، ایجاد اشتغال برای کولبران توسط بنیاد برکت در سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه: asriran.com/00384V

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کولبران بنیاد برکت اشتغالزایی برای کولبران معضل کولبری بنیاد برکت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۶۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: در فراخوان جدید جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار خواهند آمد و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، یاسین کیخا با اشاره به ذکر آماری در خصوص جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: طبق مصوبه هیأت وزیران در سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳ فراخوان جذب از سوی بنیاد ملی نخبگان اعلام شده است. فراخوان اول و دوم در سال ۱۴۰۱ اعلام شدند که حدود ۷ هزار نفر ثبت نام کردند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان افزود: بعد از بررسی پرونده‌ها، ارزیابی و معرفی به کانون‌های ارزیابی در سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی انجام شد و در نهایت پرونده ۱۳۷۰ نفر در مجموع تأیید شد. در حال حاضر بیش از هزار نفر تعیین تکلیف و به دستگاه‌های اجرایی معرفی شدند و برای تعدادی هم کد استخدامی صادر شده است.

کیخا در ادامه خاطرنشان کرد: بهمن ماه سال ۱۴۰۲ فراخوان سوم بنیاد ملی نخبگان با حدود ۳ هزار و ۲۱ کدشغل از ۱۸ دستگاه اجرایی اعلام شد که ۲۵ هزار نفر موفق به ثبت نام و تأیید نهایی پرونده خود شدند.

وی به نسبت جنسیتی متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: در فراخوان اول و دوم حدود ۶۰ درصداز متقاضیان آقا و حدود ۴۰ درصد خانم بودند، ولی در فراخوان سوم نسبت جنسیتی متقاضیان برعکس شد،به طوری که حدود ۶۰ درصد متقاضیان خانم و ۴۰ درصد آقا هستند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: در فراخوان اول و دوم میانگین سنی خانم‌ها ۳۵ سال و آقایان ۳۳ سال بود و بیشترین متقاضیان فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی و از استان تهران بودند.

کیخا ضمن اعلام اینکه در فراخوان اول و دوم وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی در بحث جذب نهایی نخبگان معرفی شده نسبت به سایر دستگاه‌ها موفق‌تر عمل کردند، تصریح کرد: بیشترین ظرفیت جذب و کدشغل‌ها در فراخوان سوم مربوط به وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت نیرو وزارت دفاع است. به طور مثال وزارت آموزش و پرورش در فراخوان سوم حدود ۸۰۰ کدشغل اعلام کرده است که نسبت به سایر دستگاه‌ها معنادارتر است.

وی همچنین با اشاره به ذکر آماری در خصوص بیشترین درخواست‌ها نسبت به کدشغل‌های اعلام شده، گفت: به طور مثال سازمان استاندارد ایران فقط ۴ کدشغل اعلام کرده است، ولی مابه ازای هر کدشغل سازمان ۱۳۸ نفر انتخاب اولویت داشتند. بیشترین نسبت انتخاب افراد ما به ازای کدشغل مربوط به سازمان استاندارد ایران و وزارت نفت است.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان با اعلام اینکه در حال برنامه‌یزی هستیم که فراخوان چهارم جذب را بزودی و در مناسب‌ترین زمان اعلام کنیم، گفت: قرار است در این فراخوان علاوه بر ۱۸ دستگاهی که در فراخوان قبلی مشارکت داشتند، ۱۵ دستگاه دیگر پای کار بیایند و در مجموع جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • فراخوان بنیاد ملی نخبگان برای ثبت‌نام جشن ازدواج نخبگان
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی