Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۶ عضو باند فروش ۱۵ هزار ارز جعلی خبر داد و گفت: متهمان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان ارز خارجی جعلی به مالباخته فروخته بودند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اویل تیر ماه سال جاری مرد جوانی با مراجعه به دادسرای ناحیه سه تهران از شخصی به هویت فرشاد بابت فروش ارز (یورو) جعلی اعلام شکایت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده با موضوع جعل تشکیل و با دستور بازپرس دادسرا پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی با حضور در اداره سیزدهم به کارآگاهان گفت: برای تهیه ارز با کانال تگرامی که در آن آگهی فروش یورو به مبلغ 217 هزار ریال بود، آشنا شدم که فروشنده خود را فرشاد معرفی کرد، پس از توافق قرار شد 15 هزار یورو برایم بیاورد.

شاکی ادامه داد: فرشاد به همراه سه مرد جوان، یوروها را برایم آوردند که پس از شمارش، مبلغ 3 میلیارد و 285 میلیون ریال در چندین مرحله عملیات بانکی به حساب اعلامی پرداخت کردم. برای اطمینان از اصالت اسکناسها، به صرافی مراجعه کردم و فهمیدم یوروها جعلی هستند و فرشاد کلاهبرداری کرده است.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات شاکی با مراجعه به محل معامله، در انجام تحقیقات میدانی سرنخی از تبهکاران به دست آوردند که با بررسی سوابق فرشاد مشخص شد وی یکی از مجرمان حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری بوده و به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب پلیس است.

با در اختیار گذاشتن اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده، دستور دستگیری فرشاد و سایر همدستان وی صادر شد.

کارآگاهان موفق شدند پنج همدست فرشاد را دستگیر کنند و در ادامه تحقیقات مشخص شد سرکرده باند به یکی از شهرهای شمالی کشور گریخته است.

کارآگاهان در گام بعدی با هماهنگی قضایی راهی محل موردنظر شدند که با انجام اقدامات کارآگاهی مخفیگاه فرشاد شناسایی و در ششم شهریور ماه وی نیز دستگیر و در بازرسی صورت گرفته از مخفیگاه متهمان تعداد 53 قطعه اسکناس جعلی 500 یورویی کشف و توقیف شد.

سرکرده باند معترف شد که اسکناسهای جعلی یورو را به واسطه شخصی ناشناس از کشورهای همسایه برایش آورده‌اند و وی نیز با نشر آگهی در کانالهای تلگرامی اقدام به فروش یوروهای جعلی با همدستانم کرده و پول حاصله را بین خودشان تقسیم کرده‌اند.

سرهنگ جهانگیر تقی‌پور؛ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با عنایت به تلاش بی‌وقفه کارآگاهان اداره سیزدهم که منجر به دستگیری اعضای باند جعل و کشف اسکناسهای جعلی شد، متهمان با صدور قرار قانونی توسط بازپرس پرونده روانه زندان شدند.

بازداشت اخلالگران ارزی با تراکنش 300میلیاردتومانی حاصل از خرید و فروش ارزظهور ویروس کرونا تأثیری روی افزایش سرقت نداشت/ هشدار جدی درباره نگهداری حجم زیاد ارز و طلا در منازل

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشفیات کشفیات پلیس عملیات پلیس قاچاق ارز پلیس آگاهی پلیس 110 پلیس کشفیات کشفیات پلیس عملیات پلیس قاچاق ارز پلیس آگاهی پلیس 110 پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان

سردار سعید دادگر گفت: بدنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی در گرگان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با وعده پرداخت سود بالا و پس از جلب اعتماد مالباختگان، مقادیر هنگفتی پول از آنان دریافت کرده، اما بجای پرداخت سود، به مکانی نا معلوم متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، اقدامات تخصصی پلیس آغاز و ماموران با اشراف اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد متهم شدند.

سردار دادگر تصریح کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی منتقل شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد ریالی از شهروندان اقرار و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی در یزد
  • دستگیری عامل کلاهبرداری سرمایه گذاری اکسیر فارابی
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ