Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری سازمان منطقه آزادانزلی از حجم بالای تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در ۵ ماهه نخست در بندر کاسپین خبر داد و گفت: ۲۳۴ هزار تن کالا امسال در بندر کاسپین تخلیه و بارگیری شد. - اخبار استانها -

امین افقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، روند رو به رشد ورود کشتی‌های تجاری به کشور در منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین با وجود تمام فشارهای بین‌المللی و اعمال تحریم‌های همه‌جانبه خبر داد و در همین زمینه اظهار داشت: امسال 234 هزار تن کالا در مجتمع بندری کاسپین تخلیه و بارگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری سازمان منطقه آزادانزلی اتخاذ سیاست‌های اثربخش با توجه به وضعیت موجود در راستای رونق بخشیدن به فعالیت‌های تولیدی، تجاری و بازرگانی را مورد توجه قرار داد و افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی با زیرساخت‌های خوبی که تاکنون ایجاد کرده در جهت تحقق این اهداف موفق عمل کرده است.

افقی از استمرار اقداماتی نظیر بهبود و ارتقاء امکانات زیرساختی و بندری در منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین با مشارکت بخش خصوصی و جذب موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاران سخن گفت و عنوان کرد‌: تکمیل حلقه‌های زیرساختی شبکه حمل و نقل ترکیبی در کریدورهای بین‌المللی از جمله اهداف مهم منطقه آزاد انزلی است.

پهلوگیری 120 کشتی تجاری در بندر کاسپین گیلان / منطقه آزاد انزلی مبدأ ورود به بازار بزرگ اوراسیا شدگیلان| 79 کشتی تجاری امسال در اسکله‌های بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی پهلو گرفتپهلوگیری پیشرفته‌ترین کشتی تجاری و گردشگری در بندر بوشهر به روایت تصویر

وی فراهم آوردن امکان اتصال بنادر جنوبی کشورمان به منطقه آزاد انزلی را از طریق راه‌آهن و حمل و نقل چندوجهی در مجتمع بندری کاسپین را مورد تأکید قرار داد و گفت: تا سال آینده سه پست اسکله جدید در مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی به بهره‌برداری می‌رسد که بدون شک از کارکردهای قابل توجهی برخوردارند.

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری سازمان منطقه آزادانزلی بخش‌بندی و تحقیقات بازار، انجام فعالیت‌های بازاریابی و ایجاد مشوق‌های تجاری را از دیگر اهدافی که این سازمان دنبال می‌کند خواند و تصریح کرد: تنوع‌بخشی به کالاهای ورودی وخروجی به مجتمع بندری کاسپین امری است که تاکنون به خوبی محقق شده است.

افقی چشم‌اندازهای سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای تکمیل زیرساخت‌های بندری، آبخور بالا و پسکرانه وسیع بندری در مجتمع کاسپین را نیز مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اجرای یکسری راهکارها و اقدامات در راستای کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا همواره در دستور کار منطقه آزاد انزلی قرار داشته است.

وی رشد 330 درصدی تعداد کشتی‌های وارد شده به مجتمع بندری کاسپین در یک ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته را از جمله توفیقاتی که توسط سازمان منطقه آزاد انزلی کسب شد خواند و گفت: به دلیل امکانات خوبی که در بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی فراهم شده شاهد استقبال بازرگانان از این مجتمع هستیم.

عضو هیئت مدیره و معاون امور بندری سازمان منطقه آزادانزلی وجود امکاناتی نظیر مخازن، سیلوی غلات و انبارهای سرپوشیده در مجتمع بندری کاسپین را حائز اهمیت دانست و گفت: مجتمع بندری کاسپین از زیرساخت‌های لجستیکی مناسبی برای گسترش تجارت و صادرات کالا به کشورهای هدف نظیر روسیه و قزاقستان برخوردار است.

افقی ضمن تأکید بر افزایش ظرفیت حمل و نقل بار در دریای خزر با بیان اینکه فعالیت تجاری کریدور چین، قزاقستان، ایران مزایای بسیار زیادی را برای کشورمان به ارمغان می‌آورد گفت: منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد شمال کشور است و وجود آن در شرایط فعلی که با تحریم‌های دشمن مواجه هستیم مزیت‌های فراوانی برای کشور دارد.

انتهای پیام/614/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه و بارگیری بندر کاسپین حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بر اساس گزارش میدانی از بازار ارز، قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روزهای آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات‌ مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان‌ با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روزهای بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آنها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

کد خبر 847888 برچسب‌ها خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • زاگرس برای سومین ماه روند صعودی فروش را حفظ کرد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • توسعه بازارهای تجاری با روش های غیرسنتی
  • اروند بر سکوی برتر رقابت مناطق آزاد
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد