Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@00:59:36 GMT

افزایش یکهزار جایگاه پارک حاشیه‌ای در سطح شهر تبریز

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۳۹۵۰۰

افزایش یکهزار جایگاه پارک حاشیه‌ای در سطح شهر تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل سامانه آذرپارک تبریز از افزایش ۱۰۰۰ جایگاه پارک حاشیه‌ای در سطح شهر در ۴۵ روز آتی خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۳۰ هزار پارک خودرو در سامانه ثبت می‌شود البته بیش از ۴۰ درصد این پارک‌ها زیر نیم ساعت و بدون پرداخت هزینه‌ای پارک می‌کنند.

علیرضا میدانی روز چهارشنبه در نشست خبری، با بیان این‌که فعالیت نرم افزار سامانه‌ی آذرپارک در تبریز مردم محور است، گفت: سامانه‌ی پارک حاشیه‌ای در سطح کلانشهر تبریز با هدف توزیع عادلانه‌ی پارک خودرو بین شهروندان، کاهش تقاضای سفر به درون شهر، جهت احداث پارکینک‌های طبقاتی برای رفاه شهروندان توسط شهرداری از محل درآمد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هزینه‌ی پارک‌ حاشیه‌ای به طور سیستماتیک انجام‌ می‌شود در حالی که پارکبانان در سیستم قبلی به طور سلیقه‌ای عمل می‌کردند و خود هزینه‌ی پارک خودرو را اعمال می‌کرد.

وی تاکید کرد: تاکنون نمونه ای مانند سامانه‌ی آذرپارک و برتر از آن در کشور طراحی و اجرا نشده است.

مدیرعامل شرکت آیریک راه(سامانه‌ی آذرپارک) با اشاره به طراحی سامانه‌ی آذرپارک از سال ۹۶، اظهار کرد: طرح سامانه‌ی آذرپارک جزو برترین طرح‌ها و جزو شرکت‌های دانش بنیان است، 

وی با بیان این‌که راه اندازی سامانه‌ی پارک حاشیه‌ای، مقدمه‌ای برای هوشمندسازی شهر است، گفت: بعد از اجرا شدن این سامانه در کلانشهر تبریز، سایر شهرها نیز برای استفاده از طرح سامانه‌ی آذرپارک استقبال کرده‌اند.

وی بیان کرد: از طرح‌های سایر شهرها و شرکت‌هاکه از لحاظ نرم افزاری دارای طرح بهتر از طرح آذرپارک هستند، استقبال می‌کنیم.

میدانی با بیان این‌که شهروندان در حین خروج از پارک، از پرداخت وجه نقد به پارکبانان خودداری کنند، گفت: هزینه‌ی یک ساعت پارک حاشیه‌ای خودروها، ۱۳۱۰ تومان است، البته طبق مصوبه نیم ساعت اول پارک خودروها در حاشیه‌ی خیابان‌ها به طور رایگان است.

وی با بیان این‌که شرکت آذرپارک دارای ۲۲۰ نفر پرسنل است، گفت: پارکبانان به طور دو شیفت برای کنترل پارک حاشیه‌ای مشغول به کار هستند همچنین حدود چهار هزار و ۴۰۰ جایگاه پارکبان در سطح شهر وجود دارد.

وی یادآور شد: طبق نظر سنجی ۹۹ درصد استفاده کنندگان از اپلیکیشن آذرپارک رضایت دارند، این اپلیکیشن جایگاه‌های خالی پارک و محدوده‌ی ترافیکی شهر را به خوبی برای شهروندان نشان می‌دهد، طی ماه‌های آتی تصمیم بر ارتقای اپلیکیشن به سوپر اپلیکیشن  داریم در این صورت شهروندان می‌توانند خرید بلیط، شارژ و رزرو هتل و غیره را نیز انجام دهند.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به نصب دوربین‌های پلاک خوان در دوماه آتی، گفت: انجام بازرسی دقیق از مزایای نصب دوربین در محل‌های پارک حاشیه‌ای است، جهت اجرای طرح ثبت و نظارت پارک خودرو در آینده‌ای نزدیک،  پنج دستگاه دوربین برای اجرای این طرح خریداری شده است.

وی با بیان این‌که ۳۵ درصد درآمدهای حاصل از اجرای طرح آذرپارک متعلق به شهرداری است، گفت: تمامی هزینه‌های پرسنل  شرکت از طریق درآمد حاصل از پارک‌ها پرداخت می‌شود، ماهانه نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان حقوق پارکبانان می‌شود، متاسفانه‌ تعرفه‌ی پارک براساس تعرفه‌ی سال ۹۶ تنظیم شده و تاکنون در تعرفه‌ی پارک افزایشی نداشته‌ایم ولی با این حال حقوق و دستمزد براساس هزینه‌های سال ۹۹ پرداخت می‌شود و این امر باعث زیانده شدن شرکت شده است.

میدانی افزود: درآمدها مشخص بوده، ماهانه حدود ۹۰۰ میلیون تومان تراکنش انجام و تمامی تراکنش‌ها به صورت مشترک به حساب شرکت و شهرداری واریز می‌شود ما در پرداخت سهم و حق و حقوق شهرداری هیچ کوتاهی نکرده‌ایم، ماهانه ۳۳۴ میلیون تومان به حساب شهرداری پرداخت می‌کنیم.

وی از اجرای طرح «کیو آر کی» برای خروج از پارک در آینده‌ی نزدیک خبر داد و گفت: شهروندان می توانند علاوه بر استفاده از پلیکیشن، از طریق اسکن هزینه‌ی پارک را پرداخت کنند.

وی با اشاره به روش‌های خروج از پارک توسط رانندگان، تشریح کرد: رانندگان می‌توانند برای خروج از پارک، با استفاده از اپلیکیشن خروج خود را اعلام کنند، همچنین هنگام خروج از پارک اگر به پارکبان دسترسی نداشتند، می توانند پلاک خودرو خود را به شماره ۱۰۰۰۴۴۰۸۸ پیامک کنند تا این کار به صورت اتوماتیک انجام شود.

مدیرعامل سامانه آذر پارک گفت: هیچ خلافی در طرح ما وجود ندارد، کسانی که در این رابطه ادعای تخلف شرکت را دارند، کاملا سلیقه‌ای رفتار می‌کنند، هر موقع درخواست افزایش تعرفه پارک حاشیه ای از سوی این شرکت به شهرداری ارائه شده، به علت رفتار سلیقه ای برخی افراد این افزایش تعرفه در صحن شورا مطرح نشده تا تصویب شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سامانه ی آذرپارک پارک حاشیه ای خروج از پارک پارک خودرو هزینه ی ی پارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۳۹۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: شرکت‌های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری  باید ماحصل دستاوردهای خود را به حوزه صنعت استان تزریق کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، بابک سوری بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان ICT کردستان که با حضور معاون وزیر ارتباطات که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 180 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری کردستان مستقر هستند که از این میزان 60 شرکت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود که شرکت‌های فعال در این حوزه، ماحصل دستاوردهای خود را به حوزه صنعت و ورود محصولات فیزیکی در استان تزریق کنند، گفت: تولید نرم‌افزار در استان وضعیت مناسبی دارد اما باید شرکت‌های فناوری اطلاعات در حوزه صنعت کاربرد خود را نشان داده و موجب افزایش محصول و تولید خدمات شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان از پیگیری روزانه جهت بهبود زیرساخت‌های فیزیکی پارک خبر داد و افزود: پیگیری‌ها ما در بهبود وضعیت در قالب تأمین مکان مناسب همچون اتاق‌های سرور است و تلاش خود را در این راستا به‌کار می‌بریم.

وی با بیان اینکه کمبود تسهیلات، حمایت مالی و سایر مشکلات مطرح شده در این جلسه کاملا ملموس است، تصریح کرد: هدف اصلی ما افزایش امکانات، رفع موانع و مشکلات پیش‌رو است و تمام توان خود را برای تحقق این هدف به‌کار خواهیم گرفت.

سوری در پایان با تأکید بر اینکه شرکت‌ها باید در کارهای خود، قالب‌های مرسوم را بشکنند، گفت: ماهیت نوآوری و ارائه فکرهای متفاوت در کار شرکت‌های فناوری باید دنبال شود تا شاهد پیشرفت این شرکت‌ها در استان باشیم.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه+فیلم
  • رهاسازی حقابه کامل تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد