Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور در این نشست با اشاره به اهمیت مسائل منطقه ای و لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های منطقهای برای تقویت استان‌های همجوار، گفت: استانهای یک منطقه می توانند باهم مسائل را پیگیری کنند و در موضوعات مشترک از توان و ظرفیتهای همدیگر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور در ادامه به نقش و جایگاه استانداران در استانها اشاره کرد و گفت: استاندار باید نگاه جامع و کلی و قدرت هماهنگی نهایی داشته باشد چراکه هرکدام از موضوعات متولی خاص خود را دارند. متولی باید پیگیر امور باشد و درصورتی که امور محقق نمی شود استاندار باید به وزیر و دولت اطلاع دهد. ضمناً معاونین استاندار هم می‌توانند در این امور متناسب با حوزه تخصصی خود نقش آفرین باشند.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به اینکه گاهی در تحلیل‌ها، مسائل جامع و همه جانبه دیده نمیشود، گفت: البته در عمل با موضوعات و شرایطی مواجه میشویم که خود را به ما تحمیل می کند اما نباید بپذیریم و اگر موضوعات را کلی و جامع ببینیم میتواند راهگشا باشد.

وزیر کشور در همین راستا به تشریح چند مثال پرداخت و گفت: در چرایی افزایش برخی از آسیب ها در یک منطقه یا استان، سریعاً یک علت کلیشه ای که همان عامل اقتصادی است، را مطرح می کنند اما در صورتی که آمارها را تحلیل و به صورت تطبیقی بررسی کنند، روشن می شود که عوامل دیگری هم دخیل هستند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم تهیه طرح جامع منطقه ای اشاره و عنوان کرد: طرح آمایش گرچه آماده شده است اما عملیاتی و اجرایی نیست و زمان زیادی هم از اجرای مطالعات آن سپری شده است. لذا استانهای هر منطقه می‌توانند یک طرح جامع میان مدت تهیه کنند به نحوی که با ظرفیت‌های موجود در استانها و مزیت های هر استان، مشکلات سایر استانهای منطقه را حل کند و به صورت مکمل موجب پیشرفت همه جانبه استانهای منطقه شود. همچنین مسائل زیست محیطی، مسئله تقسیم آب و یا سایر مشکلات را از این طریق می توانید حل کنید. وی همچنین بر لزوم تقسیم کار منطقه ای تاکید کرد.

رئیس شورای امنیت کشور ضمن مرور شرایط امنیتی استان های این منطقه، با اشاره به اینکه اصلی ترین کارکرد دولت تأمین امنیت است، تصریح کرد: موضوعاتی مرزی مانند قاچاق، مشکلات بازارچه های مرزی و دیگر مسائل این عرضه، با حضور استانداران مرزی شرق و غرب کشور در کمیته های شورای امنیت بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ضمن یادآوری در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و با اشاره به تلاش ارادههای استکباری برای ایجاد مشکلات در داخل کشور تا قبل از انتخابات آمریکا، خواستار توجه دقیق سطوح مختلف مدیریت سیاسی در استان ها برای هماهنگی همه امور و صیانت از آرامش مردم و ثبات جامعه شد.

رحمانی فضلی در پایان اهداف دولت در یکسال باقیمانده را از منظر مأموریت های وزارت کشور، تامین و صیانت از امنیت، آرامش، وحدت، انسجام، هماهنگی میان بخش ها و در نهایت رفع مشکلات مردم اعلام کرد.

216216

کد خبر 1430807

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی دولت دوازدهم رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور

چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور و با بررسی دستورات شش گانه این جلسه از جمله موضوعات مرتبط با حوزه‌های محیط زیست استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، چهارمین جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست عصر پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و نیز با حضور سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان به‌عنوان مدعو این جلسه برگزار شد.

در این جلسه، تعیین بهای جانوران وحشی از لحاظ مطالبه ضرروزیان، سند فرابخشی برای نجات یوزپلنگ آسیایی، ارتقای سطح حفاظتی شش منطقه کشور، اصلاح و بازنگری و اجرای پروژه‌های ۵ منطقه کشور، ارجاع کار سیستمی و پایش خود اظهاری در پایش آلاینده‌های واحدهای مشمول خوداظهاری و به‌روزرسانی تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها جهت آزمایشگاه‌های معتمد سازمان حفاظت محیط زیست، شش دستور جلسه اصلی بود.

مسائل زیست محیطی استان اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استان‌های درگیر با چالش‌های مختلف زیست محیطی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 750203

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • حساسیت هایی که در نماینده، روشنفکر و مردم نیست
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • واکاوی ممنوعیت پخش مجموعه «حشاشین»
  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است