Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:09:07 GMT

صنعتی سازی به معنای انبوه سازی نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۴۷۹۷۷

صنعتی سازی به معنای انبوه سازی نیست

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان که امروز ۲۰ شهریور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد،گفت: در شرایط کرونایی که اقتصاد جهانی متاثر از شیوع بیماری کرونا است و در مسیر رشد منفی قرار دارد خوشبختانه در کشور ما به رغم مسائل و مشکلات، اقتصاد کشور در حال حرکت رو به جلو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه ساختمان در سالی که به رونق اقتصادی نیاز مبرم داریم ضروری است، گفت: در سالی که برای رونق اقتصادی نیاز مبرم به توسعه فعالیت ها در حوزه ساختمان و مسکن وجود دارد و این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهوری قرار گرفته است، دولت و مجلس باید به شکل یکپارچه اهتمام ویژه داشته باشد و امید است که برگزاری این نمایشگاه روند تحرک‌بخش به فرایند ساخت و ساز و تولید مصالح ساختمانی و تاسیساتی داشته باشد.

اسلامی ادامه داد: محصولات، دستاوردهای تکنولوژی و صنعتی کشور ما در عرصه مصالح و تاسیسات ساختمانی محدود به بازارهای داخلی نیست و بازارهای وسیع صادراتی در اختیار ایران قرار دارد که با رشد تولید و رعایت الزامات استانداردهای ملی و بین المللی ایران همواره می‌تواند سهم خود را در بازار جهانی گسترش دهد و با تغذیه مداوم و پایدار و رعایت اخلاق حرفه ای در بحث کیفیت این بازارها را پایدار نگه دارد.

اسلامی توضیح داد:اهداف مهمی که امسال به شکل مشترک با وزارت صنعت، معدن و تجارت در دولت دنبال می‌کنیم، ارتقای روزافزون و کیفی محصولات و پایدارسازی تولید است که این کار با پشتیبانی وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی در دولت موجب می شود تا قیمت نهاده های این حوزه به شکل خوبی کنترل شود و مزیت های ساخت و ساز و جریان تولید مسکن برای قشر هدف، تسهیل شود. به این وسیله با یک نظام کنترل شده، جریان تولید مسکن استمرار خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

۸۹ درصد از اسباب کشی‌ها متوقف شده است/ تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن تنها یک ضامن می‌خواهد

وزیر راه وشهرسازی یادآور شد: استفاده از تکنولوژی روز در جهت عایق‌سازی، بهینه‌سازی و کنترل هدررفت انرژی و هدررفت مصالح با الزامات فنی و مقررات ملی که در وزارت راه و شهرسازی منتشر شده، قابلیت اجرا یافته است. اهتمام به رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان، جلوگیری از آسیب رسیدن به ساختمان ها ناشی از زلزله و جلوگیری از هدررفت انرژی، و مقاوم سازی ساختمان ها با تکنولوژی روز، مورد تاکید است و معماران و سازندگان باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند و از سنتی سازی خارج شوند.

اسلامی همچنین بر صنعتی سازی تاکید کرد و گفت: صنعتی سازی به معنای انبوه سازی نیست بلکه به این معناست که با حداقل مزاحمت برای کسانی که در همسایگی ساخت و ساز قرار دارند، اقلام و اجناس ساخت و ساز را در کارخانه ها تولید کنیم و سر ساختمان سازه ها نصب شود و با این روش، دوره ساخت و ساز کوتاه می شود.

او توجه به سرعت، مقاومت و کیفیت را در ساخت و ساز سه ویژگی در دستور کار دولت خواند و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با این روش بتوانیم قیمت تمام‌شده ساختمان را کاهش بدهیم. این موارد در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و دولت قرار دارد که با وزارت صمت این موارد را دنبال خواهیم کرد.

اسلامی بیان کرد: نقش تعاون را به عنوان گسترده‌ترین نهاد مردمی در اقتصاد کشور، ارزشمند می دانیم و برای آنکه تعاون، توسعه پیدا کند، تفاهم‌نامه‌ای را با اتاق تعاون مبادله کردیم و امیدوار هستیم که مجموعه اقدامات دولت در رونق ساخت و ساز امسال موثر باشد و موجب رضایتمندی مردم شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن نمایشگاه راه و شهرسازی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس

تین نیوز

مدیر کل راه آهن شرق گفت: با پیگیری های صورت گرفته با بخش خصوصی و با مشارکت فولاد سنگان، ساختمان در حال احداث شرکت فولاد با بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی، در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، علی حکامی قاسمی در حاشیه بازدید از سایت ایستگاه در حال احداث فولاد، برای تبیین شرایط بهره برداری و تبادلات بین راه آهن و بخش خصوصی، در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت فولاد سنگان شرکت کرد.

گفتنی است شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در نزدیکی معادن سنگ آهن سنگان تاسیس شده و در حال حاضر واحد گندله سازی و کنسانتره سازی این شرکت، در حال تولید است و راه آهن شرق محصولات این شرکت را به مقاصد مورد نیاز بارگیری و حمل می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس