Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، وبینار آموزشی مجازی با موضوع «ساختار بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی در ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی» با حضور دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، دیگر مدیران‌کل ستادی و معاونان و مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در این جلسه با اشاره به مسائل متنوع فرهنگی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت در دو جبهه فعال است. از یکسو با ویروس کرونا مقابله کرده و شیوع آن را مدیریت می‌کند و از طرف دیگر در مسائل فرهنگی و آموزشی با قوت ظاهر می‌شود. خوشبختانه فعالیت‌های ما با توجه به شرایط تعطیلی دانشگاه‌ها متوقف نشد و تلاش کردیم تا زیرساخت‌های رفاهی و فرهنگی تقویت شود.

وی با اشاره به بازگشایی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل خوبی که با معاونت آموزش صورت گرفت، اتفاقات بزرگی رقم خورد و همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها تجربه سخت اما مهمی را از سرگذراندیم. معاون آموزشی مدل‌های سه‌گانه‌ای را برای بازگشایی دانشگاه‌ها ارائه داد و امتیازات خوبی به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار کرد تا با توجه به شرایط منطقه و استان تصمیمات لازم توسط دانشگاه‌ها اتخاذ شود.

در زمینه پروتکل‌های بهداشتی کوتاه نیایید

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه با شیوع ویروس کرونا تلفات جانی در دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی نداشتیم و این جای خوشحالی و خرسندی دارد.

وی گفت: سیاست ما این است که تمهیدات لازم باتوجه به شرایط شهرستان و استان تغییر پیدا کند. همواره توجه داشته باشید که نباید از پروتکل‌های بهداشتی کوتاه بیاییم؛ چرا که وزیر بهداشت بر تامین منابع مالی مقابله با کرونا در سراسر کشور تاکید دارد و مبالغی را برای هزینه‌کرد در این بخش به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص داده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: در موج دوم گسترش کرونا درگیری بیشتری در بین گروه‌های سنی جوان مابین ۳۵ تا ۴۵ سال داریم و ممکن است در موج‌های بعدی این سنین پایین‌تر بیاید. با توجه به اینکه در ماه‌های آتی شیوع آنفولانزا نیز مشکل‌ساز می‌شود، لازم است که واکسن آنفولانزا در اختیار کارورزان قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به موضوع بودجه و منابع مالی اشاره و با ابراز خرسندی از افزایش بودجه این معاونت اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته موفق شدیم برای اولین بار ۱۵۰۰ میلیارد ریال از محل هدفمندی یارانه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تزریق کنیم. این اعتبار برای اولین سال بود که به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد و این روند حمایتی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این موفقیت حاصل تیم خوب و نگاه ویژه وزیر بهداشت به حوزه فرهنگی است. مساعدت همه موجب شد از جایی که فکر نمی‌کردیم منابع مالی بسیار خوبی به دست آوردیم. در بودجه جاری سرانه دانشجویی و فرهنگی حدود ۶۰ درصد رشد داشته است و امیدواریم این افزایش سرانه به رشد رفاهی دانشجویان و افزایش فعالیت‌های فرهنگی منتج شود.

فرصت خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها داریم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با توجه به مجازی شدن فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بیان کرد: شیوع ویروس کرونا فرصتی در اختیار ما قرار دارد تا در زمینه زیرساخت‌ها کارهایی انجام دهیم. انتظار داریم تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی این فرصت را غنیمت دانسته و با صنعتی کردن سلف سرویس‌ها، گسترش فضاهای فرهنگی و تامین خوابگاه‌های متاهلی بسترهای لازم برای استانداردسازی زیرساخت‌های فرهنگی و رفاهی دانشگاه‌ها فراهم کنند.

لاری اضافه کرد: همانطور که گسترش پیروس کرونا باعث تقویت فضای آموزشی در بسترهای مجازی شد، باید فضاهای ورزشی که با اهداف فرهنگی گره خورده، توسعه پیدا کند تا سالم‌سازی محیط دانشگاه رشد چشمگیری داشته باشد. علاوه بر این ما به دنبال ساختارمند کردن شوراهای مشورتی هستیم تا دیدگاه مدیران و معاونان را در سیاستگذاری‌های کلان داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان این که در بحث رفاهی و خوابگاهی بودجه‌هایی برای ساخت وجود ندارد، گفت: ما ۱۷ پروژه نیمه‌تمام و استاندارد در دست ساخت داریم که به کمک صندوق رفاه وزارت بهداشت، اداره کل دانشجویی، معاونت توسعه پیگیری و بسترهای لازم برای آن فراهم شده است. تلاش داریم تا پایان دولت فعلی ۱۰ هزار دانشجو را با تکمیل این ۱۷ پروژه خوابگاهی اسکان دهیم. خوشبختانه وزیر بهداشت در این زمینه حمایت کرده‌ تا بودجه این کار تحقق پیدا کند.

وی ادامه داد: متاسفانه خوابگاه‌سازی در ردیف بودجه دیده نشده و همواره اولویت ساخت و ساز با ساختمان‌های درمانی و ستادی بوده است. خوابگاه‌سازی نیز باید در بودجه‌های آتی دیده شود.

لاری با اشاره به اینکه درآمدهای استنکافی و انصرافی برای اولین‌بار به بودجه معاونت فرهنگی دانشجویی برگردانده شد، گفت: تاکنون دو نوبت از درآمدهای استنکافی و انصرافی که همیشه به خزانه می‌رفته است در اختیار ما قرار گرفته و هم اکنون در مرحله سوم دریافت این درآمدها قرار داریم.

ندای مظلومیت دستیاران را شنیدیم

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به خدمات دستیاران در زمینه مدیریت و مقابله با کرونا عنوان کرد: از روزی که در سمت معاونت فرهنگی و دانشجویی حضور پیدا کردم ندای مظلومیت دستیاران را شنیدم و خوشبختانه حق‌الزحمه آنها ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط بیمه سلامت دستیاران نیز به شکل خویش‌فرما و اختیاری فراهم شده است و تلاش داریم تا به سمت بیمه تکمیلی تمام رزیدنت‌ها و اینترن‌ها حرکت کنیم که حقیقتا در جبهه مقابله با کرونا خوش درخشیدند.

358 / 320 خوابگاه های علوم پزشکی تکمیل خوابگاه های وزارت بهداشت سیما سادات لاری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خوابگاه های علوم پزشکی تکمیل خوابگاه های وزارت بهداشت سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها وزیر بهداشت خوابگاه ها زیرساخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۴۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی