Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@20:44:35 GMT

سیدالشهدا(ع) آموزگار انسانیت و آدمیت

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۵۴۳۸۴

سیدالشهدا(ع) آموزگار انسانیت و آدمیت

به گزارش خبرگزاری مهر، عثمان سالاری استاد دانشگاه مذاهب اسلامی با حضور در برنامه سوفیا با درود و سلام بر روح شهدا و امام شهدا و آرزوی طول عمر بابرکت برای مقام معظم رهبری اظهار کرد: اباعبدالله الحسین (ع) گوهری درخشان و تابناک در تاریخ بشریت و ریحانه‌ای معطر از خاندان رسول الله (ص) هستند.

وی حضرت امام حسین (ع) را گل سرسبد خلقت و نگین معرفت حق و نیز موجب فخر مسلمین و بشریت خواند و تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) نه تنها درس شهامت و شهادت و حریت و آزادی و آزادگی را به همگان آموختند، بلکه آموزگار آدمیت و انسانیت بودند و برجسته‌ترین چهره معرفتی جهان‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری عشق به امام حسین (ع) را عشق به همه زیبایی‌ها و عشق به خداوند به عنوان وجود مطلق دانست و ایشان را برترین مخلوقِ خداوند نامید و افزود: حب و محبت، علقه و علاقه و اعتقاد و التزام عملی اهل سنت به ائمه اطهار (ع) و خاصه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) یک امر جوهری است؛ چراکه حب و محبت و اعتقاد به اهل بیت (ع) مطابق با اصول و مبانی و باورهای فکری و اساسی اهل سنت جزو ارکان ایمانی آن‌ها محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اهل سنت اعتقاد و التزام عملی به اهل بیت (ع) دارند که در غیر این صورت، ایمانشان مخدوش است و اگر ایمان مخدوش باشد، اصل مسلمانی مورد شک قرار می‌گیرد.

سالاری با اعلام اینکه ایمان دارای دو وجه شامل طنین قدسی و آهنگی الهی است، خاطرنشان کرد: این مسئله ناظر بر پیروان و مذاهب اربعه اهل سنت اعم از حنفی، شافعی، مالکی و حنبلی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر یک اهل سنت در نماز خود بر نبی مکرم اسلام (ص) و آل ایشان درود نفرستد، نماز او ناقص است و به گمان بنده اگر اعتقاد و باورِ یک اهل سنت به ائمه اطهار (ع) عمیق‌تر و وسیع‌تر از یک شیعه نباشد، کمتر نیست؛ چرا که این اعتقاد و حب و علاقه جزو خطوط قرمز اعتقادیِ اهل سنت است.

سالاری با ابراز تأسف از نبود شناخت جامع و کامل نسبت به مبانی اعتقادی اهل سنت اظهار کرد: گروه‌های خلق الساعه و مسلمان نما نظیر داعش و وهابیت که هیچ ربط و نسبتی به اهل سنت ندارند، به همان میزان که با شیعه مخالف‌اند، با شدت و غلظت بیشتری با پیروان مذاهب اهل سنت (ع) موضع دارند و عقاید مردم را دچار خلط مبحث می‌کنند.

این استاد دانشگاه مذاهب اسلامی، سیدالشهدا (ع) را مایه مجد و عظمت مسلمین دانست که همچون مشعلی فروزان بر تارک تاریخ درخشش دارند و اعتقاد به ایشان را جزو اصول مفروض و اعتقادی اهل سنت عنوان کرد.

کد خبر 5021050

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری رادیو گفتگو محرم 99 امام حسین ع محرم 99 معرفی کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاسوعا و عاشورا امام حسین ع دفتر تبلیغات اسلامی ویروس کرونا پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رادیو گفتگو معنویت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه دانشگاه علامه طباطبایی نقد کتاب کربلا اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مرضیه باباخان‌زاده معلم شهرستان دزفول به عنوان آموزگار نمونه کشور به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم معرفی شد.

عبدالله حبیبی افزود: ۱۴ معلم از خوزستان برای انتخاب معلم نمونه به مرحله کشوری راه یافتند که از این تعداد یک آموزگار از دزفول انتخاب شد.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی معلمان نمونه یکی از برنامه‌های عملکردی مجموعه تعلیم و تربیت کشور برای تکریم و ارج نهادن به مقام و جایگاه شامخ معلمان است و در خوزستان نیز این فرآیند با استقبال معلمان و مشارکت بالای آنان همراه بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: قرار گرفتن نام آموزگار دزفولی در بین معلمان نمونه کشوری نشان از توانمندی بالای معلمان خوزستانی در عرصه‌های حرفه‌ای و تخصصی آموزشی دارد.

دیگر خبرها

  • دیدار عضو شورای حزب الله لبنان با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • لرستان| آمریکایی‌ها به آنچه بیان می‌کنند اعتقاد ندارند
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • کفاشیان: زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد!
  • اعتراض سریع آلومینیوم: قبل از گل پرسپولیس خطا شد
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند