Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه استان است به نحوی که شکوفایی ظرفیت معادن استان می تواند جایگزین مناسبی برای فروش نفت در شرایط فعلی کشور باشد.

در نشست احمد علی موهبتی استاندار با میرزایی معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و رضوانی فر مدیر عامل شستا پیش نویس سند توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان وبلوچستان در این نشست اظهارکرد: حضور با برنامه در جلسات شورای معاونین وزارتخانه‌ها از جمله سیاست‌هایی است که تاکنون اجرا شده و این امر منجر به فضاسازی در سطح ملی و اتخاذ تصمیمات مطلوب برای استان شده است.

وی ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل شستا در استان گفت: حضور شستا و هر سرمایه گذار دیگر در استان باید با نگاه تأمین سود اقتصادی باشد چراکه در غیر اینصورت محکوم به شکست می شود و این شکست مانع از سرمایه‌گذاری‌های دیگر در استان می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه دولت موظف به تامین زیرساخت‌ها است، افزود: اجرای پروژه‌های راه‌آهن و گاز در جهت سرمایه گذاری و اقتصادی شدن پروژه ها کمک بزرگی است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه معدن در استان اختصاص داده است انتظار است که شستا نیز در این مبحث وارد شده و با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سرمایه‌گذاری‌های حوزه معدن مشارکت نمایند.

 موهبتی ادامه داد: وجود منابع معدنی در مرز نیز می‌تواند زمینه مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و شستا را در برای سرمایه‌گذاری در این مناطق فراهم کند.

 وی افزود:  اگر این مشارکت ها در حوزه معدن عملی شوند و بخش خصوصی نیز در بحث معادن کوچک مقیاس وارد شود در دهه فجر می توانیم فرآوری مس را به عنوان جایگزینی برای فروش نفت در شرایط تحریم اقتصادی کشور و تحریم فروش نفت داشته باشیم.

 معاون اقتصادی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: وضعیت استان سیستان و بلوچستان به گونه‌ایست که بخشی از استان هنوز با تأمین نیازهای اساسی مواجه است اما از سوی دیگر در کنار تامین نیازهای اساسی اولیه، ظرفیت‌های توسعه‌ای بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید شکوفا شود.

 میرزایی ادامه داد: سطح و دامنه توجه به استان در سطح ملی برای کمک به استان بی‌سابقه است و این موضوع ساماندهی شده است و از پراکندگی به نظم خوبی رسیده‌ایم که موازی کاری و فعالیت‌های بی حاصل انجام نشود.

 وی گفت: توسعه و تقویت مراکز بهداشت و درمان بعد از تامین زیرساخت های آبرسانی حتماً در اولویت تامین نیازهای اساسی جنوب استان است.

 میرزایی افزود: صنایع دریایی و شیلات، صنایع معدن،ترانزیت،کشت محصولات گرمسیری و خرما از مهمترین ظرفیت های استان برای سرمایه‌گذاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اگر در بحث تامین آب شرب بهداشتی نهضت نذر آب راه بیندازیم و با همت خیرین در نقاطی که هوتک و چاه آب وجود دارد با نصب دستگاه تصفیه آب، دسترسی به آب سالم با اعتبار بسیار کمی امکان پذیر می شود و اجرای آن بهتر از آبرسانی با تانکر خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان معادن ترانزیت کالا استانی اقتصادی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۵۹۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه «اکسپو» با سه محور برگزار می‌شود
  • باران چگونه تنش آبی سیستان و بلوچستان را شست؟
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بازدید استاندار از اراضی ده هکتاری واقع در پهنه شمالی شهر زاهدان (شهرک شهریار)