Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدسعید سیدزاده با اشاره به وضعیت سختی که در عرصه تولید آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد، تأکید کرد که امروز سینمای مقاومت مورد هجمه، بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته است.

سیدسعید سیدزاده، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: زمانی سینمای مقاومت شکل گرفت که مبحث مقاومت در منطقه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومتی که از آن حرف می‌زنیم ریشه در مقاومت مردم فلسطین و مردم منطقه دارد، در واقع پس از انقلاب طبق فرمایشات حضرت امام (ره) ما به عنوان ملتی مسلمان وظیفه داریم از فلسطین دفاع کنیم.

سیدزاده تصریح کرد: پس از جنگ جهانی دوم کشور فلسطین را به عده‌ای صهیونیسم دادند و کشور فلسطین و بیت‌المقدس به اشغال آنها در آمد. از آن زمان به طور جدی خط مقاومت شکل گرفت و قاعدتاً در این عرصه باید ابزار فرهنگی نیز شکل می‌گرفت و پس از سینمای مقاومت جشنواره مقاومت نیز راه‌اندازی شد.

او افزود: جشنواره مقاومت با حمایت‌هایش به زنده ماندن این راه در سینما کمک می‌کند اما امروز سینما مقاومت علاوه بر ایستادگی در برابر استکبار جهانی و مبارزه با آن باید در مورد جبهه‌ای که علیه آن به وجود آمده و بی‌مهری‌ها و بی‌توجهی‌های بسیاری به آن می‌شود نیز ایستادگی کند. سینمای مقاومت امروز مورد هجمه، بی‌مهری و بی‌توجهی قرار گرفته و علاوه بر حمایت از مظلومان جهان باید از خودش نیز دفاع کند تا در این وضعیت به حیات خود ادامه دهد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» تأکید کرد: امروز مسئولیتی که بر گردن جشنواره مقاومت است بیشتر از گذشته احساس می‌شود و در شرایطی که به وفور شاهد ظهور جشنواره‌ها هستیم و در جشنواره‌ها هاردها جابجا می‌شوند جشنواره مقاومت باید آثار درخشان و تولیدی و جدید بسیاری داشته باشد. در جشنواره‌هایی که برگزار می‌شوند معمولاً خود جشنواره و مسئولان برگزار کننده آن مطرح می‌شوند ولی در جشنواره مقاومت بیش از هر چیز باید به مفهوم آثار توجه داشت و جشنواره مقاومت از این نظر با دیگر رویدادها متفاوت است.

او افزود: روز گذشته نیز مقام معظم رهبری به نوعی به مفهوم مقاومت در عرصه هنر اشاره کردند و در این حوزه به کار فرهنگی تأکید داشتند. باید با توجه به فرمایشات ایشان ساز و کاری فراهم شود تا سینمای مقاومت از حاشیه خارج شود. به نظر من اگر به سینمای مقاومت توجه ویژه‌ای شود امسال شاهد برگزاری جشنواره‌ای پربار و خوب خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینمای دفاع مقدس سینمای مقاومت جشنواره مقاومت سینمای مقاومت بی توجهی بی مهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ همزمان با برگزاری مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس و همچنین تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی، حماس روز جمعه اعلام کرد هیأت این جنبش با هدف حصول توافق راهی قاهره خواهد شد.

بیشتر بخوانید؛ سفر رئیس سیا به مصر با دستور کار آتش‌بس در غزه

این در حالی است که یک مقام آمریکایی به رویترز گفته ایالات متحده معتقد است در گفت‌وگوهای قاهره بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی پیشرفت‌هایی حاصل شده اما «منتظر خبرهای بیشتری هستیم».

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز «ویلیام برنز» مدیر سیا را روانه مصر کرده تا در مذاکرات آتش‌بس شرکت کند.

حماس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات اعلام کرده است: «در پرتو تماس‌ها با برادران میانجی در قصر و مصر، هیأت حماس روز شنبه و برای تکمیل گفت‌وگوها راهی قاهره می‌شود».

در ادامه بیانیه حماس آمده است: «ما بر نیت مثبت که رهبری جنبش پس از بررسی پیشنهاد اخیر آتش‌بس به آن پاسخ داده است، تاکید می‌کنیم. ما با همین نیت و برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم».

مقاومت فلسطین همچنین تاکید کرده است: «مصمم هستیم تا به توافقی برسیم که مطالبات مردم ما برای توقف تجاوزات، عقب‌نشینی اشغالگران، بازگشت آوارگان، آغاز بازسازی و تبادل اسرا را تامین کند».

برگزاری این مذاکرات در حالی است که کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌شدت از طرف خانواده‌های اسرای اسرائیلی برار حضول توافق تحت فشار قرار گرفته است.

مقاومت فلسطین نیز بارها اعلام کرده بدون تحقق شروط خود، به توافق رضایت نخواهد داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229379 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • حماس: برای توافق درباره آتش‌بس و تبادل اسرا به قاهره می‌رویم
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • مقاومت اسلامی عراق بحر المیت در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس