Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:16:51 GMT

برداشت پسته در مه‌ولات خراسان رضوی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۱۵۲۲

برداشت پسته در مه‌ولات خراسان رضوی آغاز شد

رمضانعلی قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می شود امسال برداشت پسته از باغ‌های کشاورزی مه‌ولات در مقایسه با سال گذشته کاهش هفت درصدی داشته باشد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع ۱۰۰ هزار تُن پسته تَر و ۲۵ هزار تُن پسته خشک در این شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: از مجموع پسته‌های برداشت شده، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آن برای مصارف تازه خوری به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود و بقیه محصول پس از فرآوری توسط ۶۰ واحد ترمینال ضبط پسته با ۸۳ خط تولید به صورت بهداشتی و خشک در چرخه صادرات داخلی و خارجی قرار می‌گیرد.

قاسمی افزود: مه‌ولات حدود ۳۰ درصد سطح زیر کشت پسته در خراسان رضوی و ۶ درصد از سطح زیر کشت این محصول در کشور را در اختیار دارد و عمده ارقام تولید پسته در مه‌ولات شامل بادامی سفید، اکبری، کله قوچی، فندقی، احمدآقایی، گرمه و قرمز می شود.

وی ادامه داد: پسته گرمه و قرمز به عنوان زودرس ترین ارقام پسته برداشت و روانه بازار مصرف تازه خوری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: پارسال بیش ‌از ۱۰۷ هزار تن پسته تَر از باغ‌های این شهرستان برداشت و روانه بازارهای مصرف شد.

قاسمی افزود: ابتدای امسال بارش شدید تگرگ و وقوع باد و توفان باعث وارد آمدن خسارت ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی به دو هزار هکتار از باغ‌های پسته مه‌ولات شد.

مه‌ولات عنوان بزرگترین شهرستان باغی در خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است و مقام نخست سطح زیرکشت و تولید دو محصول پسته و انار و عنوان پنجم سطح زیر کشت و تولید زعفران را در این استان در اختیار دارد و حدود ۹۷ درصد اشتغال مردم این منطقه وابسته به بخش کشاورزی است.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول تربت حیدریه مه ولات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول تربت حیدریه مه ولات وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول تربت حیدریه مه ولات اخبار کنکور مه ولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد

 مجتبی خاشی مدیر جهاد کشاورزی خاش، گفت: در راستای تغییر الگوی کشت و با توجه به ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی کم گل محمدی و سازگاری به اقلیم منطقه، توسعه باغات گل محمدی در برنامه کاری این مدیریت قرار گرفته و در سال گذشته چهار هکتار باغ جدید گل محمدی احداث و  سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان به ۱۱ هکتار افزایش یافت.

مجتبی خاشی افزود: پیش بینی شده امسال ۱۱ تن گل محمدی از سطح باغات شهرستان خاش برداشت شود.

وی تصریح کرد گل محمدی پس از فرآوری در منطقه به صورت گلاب و گل خشک شده به بازار عرضه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب