Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تولید خطوط بساوایی با تکیه بر دانش داخلی و بومی ویژه افراد کم توان و نصب آن در شهر خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، متعاقب اجرایی شدن طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیر‌های دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو در حدود ۱۵۷ کیلومتر از معابر پایتخت، صفا صبوری دیلمی در نشستی صمیمانه پای صحبت فعالان حوزه حمایت از حقوق شهروندان کم توان جسمی نشست تا ضمن تشریح راهکار‌های مناسب سازی معابر پیاده رو در طرح یاد شده، پذیرای بازخوردها، ایده‌ها و نقطه نظرات این دسته از کارشناسان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی طی سخنانی در این نشست، اجرای صحیح و قانونمند ضوابط شهرسازی در خصوص افراد دارای معلولیت را از جمله دغدغه‌های مدیریت شهری پایتخت طی سال‌های اخیر ذکر کرد.

صبوری دیلمی گفت: فقط در سال ۱۳۹۸ علاوه بر تشکیل کمیته مناسب سازی در سطح عالی شهرداری تهران، بیش از ۸۰ خیابان، ۴۰ بوستان، ۴۰ ساختمان شهرداری تهران و همچنین تمام ایستگاه‌های اتوبوس تندرو برای تسهیل بهره مندی شهروندان کم توان جسمی مناسب سازی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه در بحث مناسب سازی معابر پیاده، ضوابط متعددی برای ایجاد بستر مناسب برای افراد دارای معلولیت طراحی، کنترل و اجرا می‌شوند، ایجاد خطوط بساوایی را از جمله مهمترین راهکار‌ها در این زمینه دانست.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مدل گذشته اجرای این خطوط دارای دوام کم و هزینه زیاد بود، روش‌های جدیدی توسط شرکت‌های دانش بنیان و مهندسان متخصص ایرانی برای رفع عیوب قبلی در حال آزمایش می‌باشند تا روش بهینه در این زمینه پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و هم اندیشی با گروه‌های بهره بردار انتخاب شود.

بهسازی معابر پیاده رو و احداث مسیر‌های دوچرخه در شهر تهران، عنوان طرحی است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با هدف ارتقای فرهنگ پیاده محوری در فضا‌های شهری، بهبود وضعیت معابر پیاده رو و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته است.

تهران در چشم انداز این طرح از ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده روی استاندارد در قالب یک رینگ پیوسته برخوردار خواهد شد؛ معابری که نه تنها کودکان، سالخوردگان و شهروندان کم توان جسمی بلکه دوچرخه سواران نیز بتوانند بدون واهمه از حرکت سریع خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از مواهب تردد در آن‌ها بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسیر دوچرخه شهرسازی مدیریت شهری بهسازی معابر سازی معابر پیاده معابر پیاده رو شهرداری تهران مناسب سازی کم توان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر محمود نیکنام، دوچرخه سوار ۴۰ ساله اهل خراسان شمالی از تهران به همراه فرزندش با دوچرخه دست ساز خود عزم سفر به هند را داشته و در این مسیر به بجنورد رسیده است.

کد خبر 6087869

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی معابر داودآباد برای شهروندان اراکی دردسرساز شد
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه تهران
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • ضرورت پاکسازی معابر شهر‌ی از خاک و نخاله
  • عکس داخلی که روی دست عکس های مربوط به حیوان دوستی شهروندان ترکیه بلند می شود!