Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-کرونا چند ماهی است که کابوس تمامی مردم شده و قصد بستن بارو بندیل خود را ندارد و متاسفانه با عادی‌انگاری و بی‌توجهی مردم بر این کابوس چند ماهه دامن زده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، کرونا چند ماهی است که کابوس تمامی مردم کشور شده و قصد بستن بارو بندیل خود را ندارد و متاسفانه با عادی‌انگاری و بی‌توجهی مردم بر این کابوس چند ماهه دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست و عادی انگاری مردم این استان را نیز در وضعین هشدار قرار داده است و طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان چند هفته پیش با فوت 17 نفر از مبتلایان اردبیل بیشترین آمار خود را به ثبت رسانید و اکنون در حال حاضر تعداد 225 بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد 56 بیمار در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

اپیدمی که این روزها زندگی بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است و  به رغم هشدارها و عدم رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی روند صعودی را در پیش گرفته و همت اهالی منطقه را برای عبور از این شرایط بحرانی می‌طلبد.

معاون دانشگاه پزشکی استان همدان: پیک جدید کرونا در استان دور از انتظار نیستگزارش| افزایش نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه و روند مبارزه با آنآخرین آمار کرونا در کشور| فوت 156 نفر در 24 ساعت گذشته + نمودار

ویروسی که این روزها جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و پزشکان  راه رهایی را دوری از تجمع و استفاده از دستکش، ماسک و رعایت مسائل بهداشتی عنوان کردند.

بسیاری از  کشورها با قرنطینه و موارد بهداشتی در مبارزه با این اپیدمی موفق بوده‌اند و  راز موفقیت را در رعایت دستورات بهداشتی و اجتناب از حضور در تجمعات می‌دانند اما هنوز  در استان اردبیل زورش  به عده‌ای نرسیده و نتوانسته آنها را خانه‌نشین کند تا شاید موج شیوع این بیماری منحوس در استان نیز به صفر برسد.

استان اردبیل در وضعیت هشدار 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان اردبیل با تعداد ابتلای 30 تا 50 نفر روزانه در وضعیت هشدار شیوع کرونا قرار دارد.

حبیب‌زاده افزود: در حال حاضر با افزایش شیب صعودی مختصر در تعداد بستری مبتلایان به کرونا در استان اردبیل، وضعیت شیوع این بیماری پایدار متمایل به قرمز است و انتظار داریم که با رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی این وضعیت در استان حفظ شده و یا بهبود یابد.

وی ضمن توصیه به مردم جهت رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه در مدارس، ممکن است استان اردبیل تا 2 هفته آینده وارد وضعیت قرمز شده و محدودیت‌های جدیدی در جامعه اعمال شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل  از مردم خواست تا برای مهار بیماری کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را در اولویت قرار دهند.

افزایش هزینه‌های جاری بیمارستان‌ها

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌، درمانی خلخال نیز در این مورد با بیان اینکه کرونا هزینه‌های جاری بیمارستان خلخال را  افزایش داده، گفت:  کارکرد بیش از اندازه تجهیزات اکیسژن ساز و سیتی اسکن بیمارستان موجب خرابی مرتب این امکانات شده و دانشکده برای انجام تعمیر این تجهیزات نیازمند تامین حداقل پنج میلیاردریال اعتبار است.

محمد مهرتک تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته، درآمد اختصاصی بیمارستان این شهر را تا 70 درصد کاهش داده است.

زمان دقیق توزیع واکسن کرونا معلوم نیست

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل نیز در این باره می‌گوید:  بالا رفتن آمار مبتلایان در استان در روزهای اخیر نگران کننده است و باتوجه به  اینکه زمان دقیقی برای تولید و توزیع واکسن کرونا در جهان و کشور ما مشخص نیست، در این مدت بهترین روش و راه مقابله با شیوع و ابتلاء به این بیماری حفظ فاصله اجتماعی و نیز استفاده از ماسک است.

نخستین تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن پاییز و امکان درگیری آنفولانزا با کرونا از مردم درخواست می‌شود  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از عواقب بد درگیری این دو بیماری در امان بمانند.

براساس گفته‌ها و شنیده‌ها علائم ویروس کرونا مشخص نیست و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و تا زمانی که درمان قطعی برای شکست این ویروس فراهم نشود، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهم‌ترین راه مصون ماندن از ضربات مهلک این بیماری منحوس است.

بهتر است تمامی مردم برای مبارزه با این بیماری و کمک به مدافعان سلامت و کادر درمان که دیگر نایی برای ادامه راه ندارند تصمیم قاطعی بگیرند تا بتوانیم پیروز میدان در جنگ با کرونا شویم.

گزارش نسرین آذرکیش

انتهای‌پیام/131/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی پروتکل های بهداشتی استان اردبیل پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!