Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@17:13:16 GMT

کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۹۷۰۰

صراط:

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آب وهوای کشور گفت: امشب تنها در شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات غرب مازندران و گیلان، شاهد رگبار پراکنده خواهیم بود.

ضیائیان ادامه داد: همچنین برای فردا در برخی نقاط گیلان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات غرب مازندران بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت بیشترین مقدار بارش در غرب گیلان خواهد بود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: پنجشنبه در برخی نقاط گیلان، اردبیل، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات غرب سمنان و ارتفاعات شرق تهران، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رفیعی با اشاره به اینکه جمعه جوی پایدار در سطح کشور حاکم خواهد بود یادآور شد: دمای هوا روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل دریای خزر و اردبیل بین ۴ تا ۶ درجه کاهش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: از امروز تا پایان هفته ، در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شمال سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و شرق هرمزگان، شاهد وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهیم بود و این شرایط در زابل پدیده غالب است.

رفیعی اظهار کرد: دریای خزر چهارشنبه تا جمعه مواج خواهد بود.

او همچنین درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: فردا حداکثر دمای هوای تهران به ۳۱ درجه و حداقل آن به ۲۰ درجه می رسد. فردا آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، فردا احتمال رگبار پراکنده و وزش شدید باد در شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی وجود دارد. همچنین در مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل شاهد بارش باران و وزش شدید باد خواهیم بود. از امروز تا اواخر هفته در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، وزش شدید باد پدیده غالب است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی آخرین وضعیت آب و هوای تهران آخرین وضعیت آب وهوای کشور صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۹۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان

به گزارش تابناک، علاءالدین حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: دریا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی‌متر امروز برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است اما از فردا (دوشنبه) در برخی از ساعات نامناسب پیش بینی شده‌است.

وی عنوان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشانگر فعالیت تدریجی سامانه بارشی از فردا (دوشنبه) در گیلان است که بر این اساس باران‌های رگباری گاهی شدید به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی خیلی شدید، کاهش دما متوسط پنج تا ۱۰ درجه سلسیوس، مه آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ تا چهارشنبه هفته جاری در استان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان با تاکید بر ضرورت مدیریت ورودی و خروجی آب در زمین‌های کشاورزی و تمهیدات لازم اضافه کرد: از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

وی بیان کرد: رانندگان در ترددهای جاده‌ای به ویژه در ارتفاعات، دامنه‌ها و محورهای کوهستانی احتیاط کنند و از فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب شود.

حسینی اظهار کرد: اسب‌وونی تالش با ۹ درجه سلسیوس کمترین و لوشان با ۲۶ درجه بیشترین دمای گیلان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۳۰ درجه و رطوبت ۵۰ درصد است.

آسمان گیلان در زمان حاضر صاف تا نیمه ابری است.

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟