Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از بهره‌برداری از ۳۸۲ سایت آبخوانداری و پخش سیلاب به وسعت ۲۰۶ هزار هکتار در سطح حوزه‌های آبخیز کشور خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور در تبیین اهمیت آبخوانداری با تشریح روند افزایش شدت بارندگی‌ها و تشدید وقوع سیلاب‌ها در کشور ناشی از تغییرات و نوسانات اقلیمی و از سوی دیگر تخلیه آبخوان‌ها و چالش جدی بهم خوردن توازن اکوسیستم‌های طبیعی گفت: رسالت ذاتی آبخوانداری، نفوذ باران و سیلاب به درون زمین و حفظ و پایداری آب در چرخه اکوسیستم طبیعت است که منجر به کاهش خسارات سیل، تقویت ذخیره آب سبز در خاک و آب آبی در آبخوان چاه‌ها، چشمه‌ها و قنوات، بهبود وضعیت رطوبتی خاک، کاهش فرسایش آبی و بادی، احیای پوشش گیاهی و حفظ تعادل اکولوژیک عرصه‌های طبیعی می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها با اشاره به ظرفیت‌های توسعه آبخوانداری در کشور افزود: از مجموع ۶۳ میلیون هکتار اراضی کاملاً" نفوذپذیر کشور مشتمل بر ۲۲ میلیون هکتار نهشته‌های کواترنری و ۹ میلیون هکتار مخروط‌های افکنه، بیش از ۱۴ میلیون هکتار عرصه‌های مستعد پخش سیلاب شناسایی و ۱۱ میلیون هکتار آن به منظور توسعه طرح‌های آبخوانداری و پخش سیلاب در سطح کشور با اولویت حوزه‌های آبخیز مشرف به دشت‌های بحرانی در مناطق سیل خیز، هدف گذاری شده است.

حسین پور تصریح کرد: در راستای ارتقای استاندارد‌های فنی اینگونه طرح‌های زیربنایی در کشور، ضوابط و معیار‌های فنی مکان یابی، طراحی، اجرا و بهره برداری از طرح‌های آبخوانداری و پخش سیلاب توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تحت نظارت سازمان برنامه و بودجه در قالب نظام فنی - اجرایی کشور تدوین شده است.

وی همچنین از پهنه بندی و اولویت بندی عرصه‌های مستعد پخش سیلاب در کشور در ردیف برنامه‌های مصوب دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها با مشارکت پژوهشکده آبخیزداری در جهت حفظ کاربری اراضی مستعد موصوف و توسعه طرح‌های یاد شده در سال جاری خبر داد.

گفتنی است، ۳۸۲ سایت آبخوانداری و پخش سیلاب شامل ۳۴۵ سایت اجرایی پخش سیلاب به وسعت ۱۴۳ هزار هکتار و ۳۷ ایستگاه آبخوانداری در زمره سایت‌های پژوهشی به مساحت ۶۳ هزار هکتار در کشور اجرا و به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آبخوانداری سازمان جنگل ها خسارات سیل آبخوانداری و پخش سیلاب سازمان جنگل ها میلیون هکتار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۱۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،باحضور محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی در زمینی به مساحت ۱۰۰هزارمتر مربع وبا زیر بنا ۴۲۰۰متر مربع به بهره برداری رسید.

این درمانگاه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان راه اندازی ومورد بهره برداری قرار گرفته است.

 موسسه خیریه ولی عصر از سوی خیّر مرحوم حاج محمد علی رحیمیان ساخته شده است.

درمانگاه دارای چاه عمیق آب شُرب وفضای سبز، منزل پزشک وپرستار، مهمانسرا، مسجد وداروخانه می باشد.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان