Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، اهداف این بانک از عرضه املاک مازاد در بورس کالا، افزایش شفافیت، تمرکز بر بانکداری حرفه‌ای، حرکت در چهارچوب استانداردهای صنعت بانکداری و مولد سازی دارایی‌های راکد است که با همکاری بسیار خوب بورس کالای ایران و فروش اولین ملک مازاد بانک از این مسیر شفاف، نخستین تجربه موفق در این رابطه، در نظام بانکی کشور رقم خورد و با استقبال بسیار خوبی از سوی کارشناسان و فعالان بازار پول و سرمایه روبرو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه پایدار ایرانیان در خصوص جزییات این عرضه گفت: بانک اقتصاد نوین یک قطعه زمین با کاربری مسکونی - تجاری را در شهرستان بندرعباس به قیمت پایه ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال به فروش رساند تا عرضه املاک مازاد بانک ها در بورس کالا رسما وارد فاز اجرایی شود.

محمدرضا سیفی همچنین افزود: زمین متعلق به بانک با ۷۴۳.۲۸ متر مربع مساحت، دارای سند تک برگ و مجوز احداث ۱۰ طبقه به متراژ زیربنا ۵۸۲۳ مترمربع است. این زمین با قیمت مندرج در گزارش کارشناس رسمی دادگستری، برای فروش روی تابلوی املاک و مستغلات بورس کالا رفت که با اعلام آمادگی یک خریدار این معامله با موفقیت انجام شد.

به گفته او قیمت پایه تعیین شده توسط کارشناس رسمی دادگستری حدود ۱۸۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال و تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ ۵.۵۸ میلیارد ریال معادل ۵۵۸ میلیون تومان (۳درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) به صورت واریز وجه نقد و یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری عمران و توسعه پایدار ایرانیان در پایان در خصوص شرایط پرداخت این عرضه گفت: ۹۵درصد بهای زمین معامله شده به صورت نقد به حساب های عملیاتی شرکت بورس کالای ایران واریز می شود. مهلت واریز بخش نقدی نیز ۱۰ روز کاری پس از تاریخ معامله تا پایان ساعت اداری در نظر گرفته شده است. ۵درصد باقی مانده نیز به صورت چک و همزمان با مبایعه نامه به تاریخ تنظیم سند رسمی در دفترخانه اسناد رسمی پرداخت خواهد شد.

پربیننده ترین احتمال تمدید مهلت پذیره‌نویسی «پالایش» ارزش سهام عدالت من (۲۵ شهریورماه) آرامش به بازار ارز برمی‌گردد/ ریزش بورس یکی از دلایل افزایش نرخ دلار تمدید مهلت پذیره‌نویسی صندوق ETF پالایشی بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فلزات اساسی همچنان از طرف حقیقی‌ها مورد توجه هستند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا بانک بورس نظام بانکی بانک اقتصاد نوین فروش اموال اموال مازاد بانک ها قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۲۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد

پروانه فعالیت شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی به‌عنوان اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن از سوی اتاق تعاون صادر شد.

پروانه فعالیت این شرکت که با گرایش فعالیت خدمات اداری، مالی و پشتیبانی (توکن سازی دارایی) با اعتبار ۲ ساله صادرشده است، تأثیر قابل‌توجهی در توسعه فعالیت و ارائه خدمات تعاونی به سایر اشخاص حقیقی، حقوقی و نهاد‌های دولتی و حاکمیتی را خواهد داشت.

گفتنی است؛ بانک پارسیان با حمایت از تشکیل اولین شرکت تعاونی توکنایز مسکن بانام «نوآوران لوتوس پیروزی» به‌عنوان بانکی پیشرو با به‌کارگیری این ابزار نو و فناورانه در زمینه واگذاری املاک در قالب مشارکت عمومی قدم پیش گذاشته است. استفاده از فناوری بلاکچین امکان تبدیل یک دارایی بزرگ به واحد‌های کوچک با امکان مدیریت آسان و شفافیت بالا را فراهم می‌کند.

شایان‌ذکر است؛ اولین شرکت تعاونی ثبت‌شده دارای مجوز توکن سازی مسکن در قالب اوراق سهام برای گروه‌های هدف پارسیان بر بستر بلاکچین با ضمانت سرمایه توسط بانک پارسیان توانسته است مجتمع مسکونی، تجاری واداری لوتوس پیروزی واقع در خیابان پیروزی را برای نخستین بار در کشور توکنایز کند و نسبت به جذب سرمایه‌گذاری خرد به گروه‌های هدف در حوزه مسکن گامی مهم بردارد.

دیگر خبرها

  • پروانه فعالیت رسمی شرکت تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی صادر شد
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است