Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-29@07:06:27 GMT

پرسپولیس راهش را گم نکرد

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۱۷۷۲

به گزارش جام نیوز،  فرداشب به تماشای بازی‌های تکراری می‌پردازیم با این امید که نمایش دلپذیرتری را خواهیم دید و با این باور که از دو بازی قبلی، نکات مهمی می‌آموزیم و بلکه آموخته‌ایم که به دردمان می‌خورد! به ویژه این نکات، کمک می‌کند که پرسپولیس، فوتبال کامل‌تری را پیاده کند و حتی سپاهان هم تتمه امید‌های خود را باور کند!

 

پرسپولیس، با همان استراتژی التعاون عربستانی را مغلوب کرد که قبلاً هم در لیگ برتر، تیم‌های بسیاری را از پا درآورده بود: .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کشاندن بازی به دقایق موسوم به دقایق یحیی و بالا بردن سرعت بازی و استفاده از یک فرصت معمولی، اما به شکلی غیرمعمولی! پرسپولیس بازی را چنان اداره می‌کند و حریف را طوری بازی می‌دهد که فرصتی برای جبران و تلافی نداشته باشد! و معمولاً با استفاده از یک ضربه آزاد که نحوه استفاده از آن، با دفعات پیشتر تفاوت دارد و فرق می‌کند!

 

تمرین گل زدن در حین بازی

التعاون که باید دروازه‌اش روی ضربه سر تماشایی احمد نوراللهی باز می‌شد، وقتی خود را مدیون دروازه‌بان خود دید که با شیرجه‌ای کم‌نظیر، توپ را روی خط دروازه مشت کرد، شاید خودش را رویین‌تن تصور می‌کرد ولی برای پرسپولیس، این پاس بلند و ضربه سر نوراللهی که تا قلب دروازه تعاون پیش رفته بود، تمرین «لحظه»‌ای بود که بازی را به پایان می‌رساند! هنوز زردپوشان سعودی، مزه گل نخورده را زیر دندان خود داشتند که کرنری سرنوشت‌ساز نصیب مردان یحیی شد! تعویض‌های یحیی، باری به هر جهت نبود و مفهوم داشت: ... زبان حمله! حمله از هر دو سو! برای پرسپولیس، صحنه آشنا بود و تکرارش پرمعنا! توپ را روی تیر اول فرستادن! از یک تیر، توپ را به حوالی تیر دو منتقل کردن و همزمان، به توپ سرگردان و بی‌صاحب حمله‌ور شدن!

 

دقیقه طلایی ۸۳

امید عالیشاه در زدن کرنر دقیقه ۸۳ و شجاع خلیل‌زاده در حمله به توپ کارشان مثمرثمر نمی‌بود اگر حمله به توپ و ضربه سر سرلک توپ را نصیب دفاع وسط «ضربه‌زن» پرسپولیس نمی‌کرد! پرسپولیس برای زدن این گل در همان لحظه که به ثمر رسید، انگار نقشه داشت و مصمم بود! گفت‌وگوی سرپایی یحیی با مطهری در کنار زمین و سپس جاگیری خاص قرمز‌ها و شکل متفاوت ارسال کرنر که توپ را شکسته روی دروازه حریف فرستاد، برای ایجاد فرصتی بود که در کمال حوصله منتظرش بود! پرسپولیس، به دنبال خلق چنین لحظه‌ای، صبورانه و پرحوصله بر سرعت بازی‌اش می‌افزود! یحیی، دلیل و فایده مالکیت توپ و حفظ بازی را به یارانش فهماند: ... گل زدن، الکی ممکن نمی‌شود!

 

تا نویدکیا مربی شود

سپاهان می‌توانست بازنده نباشد، اگر شتاب و عجله «پورقاز» منجر به گل دوم النصری‌ها نمی‌شد! محرم نویدکیا، در اولین تجربه مربیگری‌اش باخت ولی این به معنای مغلوب بودن و بازنده حرکت کردن نبود! سپاهان باید دوران تحول را سپری کند! تحولی که اگر ممکن نشود، از نویدکیا و بقیه، هیچ کاری برنمی‌آید! امیر قلعه‌نویی گفته است: با مردم روراست باشید! و این حرفی درست است، با مردم روراست بودن! از جمله، به مردمی که سپاهان را دوست می‌دارند باید گفت: تیم شما، حالاحالا و حالا‌های حالا، کار دارد! سپاهان اول باید بازی‌اش را عوض کند و تمام تعویض‌های «نفری» در همین راستا معنا پیدا می‌کند!

 

استقلال و هدف‌های وسیله سازش

استقلال، یک بار دیگر غافلگیرمان کرد! هم در مورد استراماچونی و هم درباره علی کریمی! آقای استراماچونی، زیر تمام حرف‌های زده شده- که می‌گوید زده نشده- زد و منکر مذاکره و توافق با عدم توافق شد! علی کریمی هم از خر شیطان پیاده شد و او نیز مشغول انکار حرف‌های بیان‌کرده‌اش شد! کریمی قبول کرد- لابد بی‌منت و در کمال مسرت- که دو بازی باقی‌مانده در لیگ آسیا را به میدان برود! بچه‌های استقلال از این اتفاق خوشحالند و مدیریت آشتی‌پذیر هم همین حکم را صادر می‌کند:

 تو برای وصل کردن آمدی/ نی برای فصل کردن آمدی!

استقلال بلد است که «شر» را بخواباند و تصمیم درستی بگیرد! بیشتر از این‌هم دنبال قضیه‌ای نباید بود! هر دو طرف راضی و مسابقه‌های مهمی پیش رو! پس شرط عقل را باید رعایت کرد!

 

راست‌گویی به مردم

امیر قلعه‌نویی، همان‌طور که گفتیم و دیگران هم گفته بودند، گفته است: ... به مردم راست بگویید! در همین راستا، سؤال می‌کنیم، آیا می‌توان بازیکنان چند میلیاردی گل‌گهر را برای یک سال بازی کردن، نام برد؟ ما، هیچ وارد حوزه کادر مدیریتی و کادر فنی و... نمی‌شویم و مردم را محق برای دانستن این اطلاعات نمی‌دانیم، ولی بازیکنان چطور؟ یک میلیارد خیلی کم است امیرخان؟

 

خبر ورزشی 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازیکن یحیی گل محمدی پرسپولیس جام گزارش گل محمدی فوتبال جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوری: دست خدا را بارها در بازی با پرسپولیس دیدم

هافبک تیم آلومینیوم اراک گفت: خدا را شکر امروز در دیدار مقابل پرسپولیس مزد زحمات‌مان را گرفتیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر نوری پس از پیروزی آلومینیوم مقابل پرسپولیس اظهار داشت: یک جمله را همیشه در ذهنم داشتم که در طول فوتبال یک جا به کار ببرم؛ دست خدا را بارها در بازی دیدم. حمد و سپاس از آن کسی است که به من نیازی نداشت، اما هرگز فراموشم نکرد. خدا را شکر امروز مزد زحمات‌مان را گرفتیم. پرسپولیس تیم بزرگی است و دو بار از ما پیش افتاد، اما آنقدر پشتکار داشتیم که هر دو بار بازی را برگرداندیم. حتی در پنالتی هم عقب افتادیم، ولی برای بار سوم دست خدا را دیدم و توانستیم بازی را ببریم.

حسینی: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و مسئله اصلی ما لیگ است

 

وی درباره اینکه این بازی را از روی نیمکت آغاز کرد، گفت: این نظر سرمربی است و باید احترام بگذاریم. او تفکراتی دارد. این بازی هم دو بر صفر عقب بودیم و به بازی آمدیم و توانستیم مساوی کنیم. ما در چند بازی قبل روی اتفاقات گل خوردیم و تلاش می‌کنیم در جدول لیگ هم جایگاه‌مان را بهتر کنیم.

هافبک تیم فوتبال آلومینیوم در پاسخ به این پرسش که آیا به قهرمانی در جام حذفی امیدوار هستند یا خیر، تصریح کرد: من دو سال پیش تجربه فینال را داشتم، آن موقع همه گفتن که حق آلومینیوم قهرمانی است. آقای حسینی این ذهنیت را در ما ایجاد کرده است و به من گفت به لحظه‌ای فکر کن که می‌خواهی جام را بالا ببری. ان‌شاءالله خدا کمک کند و جام بیاوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا ۲ ستاره پرسپولیس تعویض شدند؟
  • اوسمار؛ آقای خاص یا معمولی
  • رضا اسدی تقابل با پرسپولیس را از دست داد
  • دانشگر به پرسپولیس نمی‌رسد
  • اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است
  • نوری: دست خدا را بارها در بازی با پرسپولیس دیدم
  • (ویدیو) خلاصه بازی آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس ۴ (۵)
  • فیلم/ خلاصه بازی آلومینیوم ۴ (۶) - پرسپولیس ۴ (۵)
  • خلاصه بازی آلومینیوم اراک ۴ (۶) - (۵) ۴ پرسپولیس
  • ببینید | خلاصه بازی آلومینیوم ۴ - پرسپولیس ۴