Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:34:44 GMT

انتقاد از نحوه تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۳۲۵۶۵

انتقاد از نحوه تأمین و توزیع نهاده‌های دامی در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار حسنی مقدم عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در سال ۹۳ به ازای هر هکتار اراضی کشاورزی ۱۳۳ کیلوگرم کود در کشور توزیع شد که این رقم اکنون به ١۷۶ کیلوگرم رسیده است اما بر اساس استاندارد بین المللی و شرایط حاصلخیزی آب و خاک استان لرستان برای هر هکتار باید به ٣۳۰ کیلوگرم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این راستا لازم است ما متولیان بخش کشاورزی تلاش کنیم به این عدد استاندارد برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه تحقق توسعه در استان لرستان متکی به بخش کشاورزی است، افزود: بهبود وضعیت اقتصادی مردم و فرایند توسعه استان لرستان باید در بخش کشاورزی صورت گیرد که برای نیل به این مهم برنامه‌های مدونی طراحی کرده‌ایم تا سیاست‌های بخش کشاورزی را پیش ببریم.

حسنی مقدم، تصریح کرد: کشور ما در شرایط فعلی با یک نبرد اقتصادی تمام عیار با استکبار جهانی مواجه است در این نبرد ما باید تلاش کنیم تا موفق شویم و یکی از راهکارها برای خروج از این چالش تکیه بر تولید محصولات بومی است و بخش کشاورزی این پتانسیل را دارد سبب بی نیازی از واردات شده و به رونق اقتصادی کشور کمک‌های اساسی کند.

وی، به توزیع نهاده‌های بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در زمینه تأمین بذر در سنوات گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و بذر با کیفیت و با اصالت به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار گرفته و همچنین بخشی از کود به صورت یارانه‌ای تأمین و بخشی دیگر از طریق بازار تأمین می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: در عرضه کود یارانه‌ای و بازار آزاد اختلاف قیمتی وجود دارد، این اختلاف قیمت باید مدیریت شده و به شکل دقیق و درست توزیع شود.

حسنی مقدم، با انتقاد از توزیع کود به روش لیست، حواله و غیر سیستماتیک، تاکید کرد: تمامی شهرستان‌های استان مکلف هستند که توزیع کود را از طریق سامانه هوشمند انجام دهند.

وی، به سایر نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: در تأمین و توزیع نهاده‌های دامی همچون کنجاله سویا، ذرت و جو نیز مشکلاتی وجود دارد، در راستای ساماندهی و برخورد با اخلالگران لازم است ناظران و بازرسان به صورت جدی ورود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: داروها و واکسن‌هایی که توسط دامپزشکی تأمین می‌شود باید بر روی واردات، کیفیت و نحوه توزیع آنها نظارت کافی به عمل آید.

کد خبر 5026536

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی لرستان نهاده های دامی ویروس کرونا شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس شیوع کرونا توهین به پیامبر کرمانشاه انتخابات مجلس شورای اسلامی گرگان انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم بازگشایی مدارس محرم 99 بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۳۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • لزوم اعتبار ۱۰۰همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک
  • بررسی کمبود شیرخشک در داروخانه ها
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه