Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صدا و سیما، حمید رسولی گفت: نیاز کشاورزان به کود اوره بین ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال است و با توجه به اینکه میزان کود اوره اختصاص یافته به بخش کشاورزی ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است توزیع کود اوره با اولویت کشاورزانی که محصولات اساسی تولید می‌کنند، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی با اشاره به اینکه سهمیه تخصیصی کود اوره به بخش کشاورزی سالانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن بوده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه نیاز بخش کشاورزی به این کود حدود ۳ میلیون تا ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن است با پیگیری‌های انجام شده در کمیسیون اقتصادی دولت، با افزایش ۲۰۰ هزار تنی میزان تخصیصی موافقت شد.

رسولی گفت: به این ترتیب امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود اوره تحویل کشاورزان می‌شود که تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن آن در اختیار کشاورزانی که محصولات اساسی تولید می‌کنند، قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی افزود: اگر بخواهیم همه محصولات و تمامی استان‌ها را پوشش دهیم حدود ۸۰۰ هزار تن دیگر کود اوره نیاز است و رایزنی‌های لازم در مورد افزایش سهمیه بخش کشاورزی از این کود تولید داخل در حال انجام شدن است.

رسولی ادامه داد: علت اینکه کود به دست برخی کشاورزان نمی‌رسد این است که تولیداتشان، محصولات اساسی نیست و در اولویت تخصیص کود اوره نیستند.

وی با اشاره به اینکه میزان توزیع کود اوره در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده، گفت: با وجود این، سهمیه بخش کشاورزی محدود است و باید بر آن افزوده شود.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی افزود: کود فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان تأمین و بخش اعظم آن به استان‌ها ارسال شده و بخش کوچکی نیز در بنادر است که به زودی به استان‌ها ارسال می‌شود، ضمن اینکه کود فسفات و پتاس مورد نیاز کشاورزان وارد کشور شده و در حال حاضر کمبودی در مورد تأمین این کودها وجود ندارد.

رسولی تصریح کرد: مشکل موجود در خصوص کودهای فسفات و پتاس افزایش قیمت چند برابری آن‌ها به واسطه حذف ارز دولتی برای وارداتشان است که این موضوع باعث شده کشاورزان از این انواع کود استقبال نکنند.

مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی اضافه کرد: کشاورزان با قیمت‌های جدید کودهای فسفات و پتاس هنوز نتوانسته‌اند، کنار بیایند و من هم می‌گویم که شرکت خدمات حمایتی از افزایش قیمت این نهاده‌ها به هیچ عنوان حمایت نمی‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: اوره بخش کشاورزی کشاورزان محصولات اساسی بخش کشاورزی ۲۰۰ هزار تن ۲ میلیون کود اوره ۳ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • پیگیری مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور اولویت دارد
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای