Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره روند استفاده از ماسک توسط مردم، گفت: در حال حاضر بر اساس گزارش‌های نیروهای بهداشت محیط، میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۷۲.۵۲ درصد است که این میزان به نسبت دهم شهریور که ۷۳.۳۶ درصد بود، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین میزان استفاده از ماسک در مراکز و اماکن عمومی در حال حاضر به ۷۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲ درصد رسیده که این میزان نیز به نسبت ۲۸ مرداد که ۷۶.۹۲ درصد بود، کاهش داشته است. بنابراین این در حال حاضر باید نسبت به فرهنگ سازی بیشتر و اقناع جامعه به استفاده بیشتر از ماسک اقدام کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: همچنین روند استفاده از ماسک توسط شاغلان صنوف و صنایع نیز از ۷۷.۳۵ درصد در ۱۸ شهریور امسال به ۷۶.۹۲ کاهش یافته است.

وی گفت: البته همچنان استفاده از ماسک توسط شاغلان اداره‌ها و بانک‌ها بیشترین درصد را دارد و در حال حاضر بر اساس گزارش‌های بهداشت محیط، ۹۰.۱۶ درصد از شاغلان اداره‌ها و بانک‌ها از ماسک استفاده می‌کنند.

لاری تاکید کرد: باید توجه کرد که همچنان موثرترین راهکار مقابله با کرونا، شست‌وشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی و عدم حضور در تجمعات است. باید بدانیم که تاکنون واکسن و داروی اختصاصی برای بیماری کووید_۱۹ ساخته نشده است. بر همین اساس رعایت این اصول بهداشتی در تمام کشورهای درگیر با همه گیری کووید_ ۱۹ و تاثیر آن ها در پیشگیری از بیماری کووید_۱۹ اثبات شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت بهداشت کرونا ویروس استفاده از ماسک حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • قیمت دینار عراق امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳