Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، دیروز جمعه جشنواره سن سباستین با اولین نمایش جهانی «فستیوال ریفکین» جدیدترین فیلم وودی آلن کارش را شروع کرد.

فیلم این کارگردان که ادای احترامی به جشنواره سینمایی سن‌سباستین است برای بیشتر مخاطبان محلی، به لذتی ناب بدل شد و پس از آن نیز حضور آنلاین وودی آلن از خانه‌اش در نیویورک در کنفرانس مطبوعاتی فیلم، با گرمی استقبال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم که به سفارش «میدیاپرو استودیو» ساخته شده در بارسلون، اویدو و آویلا فیلمبرداری شده است.

آلن گفت وقتی استودیو فیلمی خواست که در اسپانیا شکل بگیرد، به جشنواره سن سباستین فکر کردم و دیدم چقدر زیبا و جذاب بوده است. بنابراین فکر کردم چرا فیلمی درباره این جشنواره نسازم.

وی افزود: جالب ترین بخش هم این بود که خودم و خانواده‌ام می‌توانستیم ماه‌ها در سن سباستین اقامت کنیم تا کار فیلم انجام شود. ما هر ثانیه این روزها را دوست داشتیم. دوست داشتیم این حضور را در جشنواره هم تکرار کنیم اما این پاندمی وحشتناک همه چیز را خراب کرده است.

در «فستیوال ریفکین» والاس شاون و جینا گرشون در نقش مورث و سو زوج آمریکایی بازی کرده‌اند که به جشنواره سن سباستین آمده‌اند. در حالی که مورث رمان‌نویس است در بخشی از فیلم به اینگمار برگمن و رمان موج نوی فرانسه اشاره و از آن صحبت می‌کند.

در این کنفرانس خبری درباره سرنوشت سینمای هنری اروپا هم صحبت شد و آلن در این باره گفت: من با فیلم‌های اروپایی بزرگ شدم. «یک زن و مرد» ساخته کلود للوش که در فیلمم شخصیت مرد به آن توجه دارد، یکی از فیلم‌های اروپایی بود که تاثیر زیادی بر نسل جوان فیلمسازانی که در آمریکا سربرمی‌آوردند گذاشت.

وی تاکید کرد: با وجود همه انقباض‌هایی که سینمای امروز با آن روبه رو شده باز هم هنرمندان ظهور می‌کنند و شاید شعله‌شان پایین‌تر از فیلم‌ها تجاری باشد اما دیرپاتر از آنها خواهند بود که می‌آیند و کلی پول می‌سازند و دیگر پس از آن هرگز اسمشان را نمی‌شنوید.

در این کنفرانس خبری بیشتر به آنچه الهام‌بخش وودی آلن در سینمایش بوده پرداخته شد و وی نیز بیشتر بر سلامت فیلم‌های مستقل تاکید کرد.

وی افزود: دلیلی نمی‌بینم که فیلمسازان مولف عالی نباشند؛ فیلمسازان خوبی داریم که می‌توانند همکاران عالی برای استادانشان باشند.

در این کنفرانس مطبوعاتی دو بازیگر اصلی فیلم هم حضور داشتند و از تجربه همکاری حرف زدند.

این کنفرانس فقط درباره فیلم و سینما بود و هیچ خبرنگاری اشاره‌ای به حاشیه‌هایی که زندگی آلن را احاطه کرده و اظهارات اخیر کیت وینسلت که از همکاری با وی اظهار پشیمانی کرد، نکرد.

جشنواره فیلم سن سباستین که از دیروز جمعه کارش را شروع کرد تا شنبه آینده ۲۶ سپتامبر ادامه خواهد داشت. امسال شصت و هشتمین دوره این جشنواره در حال برگزار شدن است.

سن سباستین امسال نمی‌تواند میزبان چهره‌های آمریکایی باشد و جانی دپ، ویگو مورتنسن و مت دیلون که از مهمانان امسال جشنواره هستند از اروپا به این جشنواره می‌آیند.

کد خبر 5027246

منبع: مهر

کلیدواژه: وودی آلن جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا تئاتر ایران برنامه تلویزیونی شبکه پنج سیما فیلم سینمایی ویروس کرونا فیلم کوتاه جشنواره فیلم ونیز موسیقی ایرانی هفته دفاع مقدس رادیو نمایش مجید مجیدی کارگردان تئاتر فیلم خورشید جشنواره سن سباستین وودی آلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران

پرسپولیس در میان استقبال هوادارانش از هتل امیرکبیر اراک، عازم ورزشگاه امام خمینی شد تا برابر آلومینیوم در مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرار بگیرد.

دریافت 14 MB

   

دیگر خبرها

  • پائز و یک سورپرایز غیر والیبالی! (عکس)‌
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ چیزی جز گوشی لازم نیست
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • پرز به این دلیل در سن‌سباستین غایب بود (عکس)
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران
  • شوخی کرگر و آنری با کیت عبدو در مورد امکان حضور منچستریونایتد در لیگ کنفرانس اروپا / فیلم