Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@15:37:47 GMT

لیست سیاه خرید!

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۷۸۰۱

لیست سیاه خرید!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، نیازهای جدیدی که به صورت متداول برای انسان شکل می گیرد همیشه هم نیاز واقعی نیست! این که شما "نیاز" را چه چیزی بدانید مهم است! یکی از مهم ترین مشکلات انسان عصر کنونی این است که در تشخیص انواع نیاز با مشکل رو به روست، یا به عبارتی نمی تواند آن چه واقعا و حتما مورد نیاز ش است را به درستی شناسایی کند! اگر قرار بر طبقه بندی انواع نیاز باشد می توان آن را مانند دسته بندی کتاب های ابتدایی به خوراک، پوشاک، مسکن تقسیم کرد؛ اما مسئله فراتر از این حرف هاست! نیاز امروز جامعه بشری علاوه بر تامین این سه نیاز که در حدود مختلف برآورده می شود، نیاز به بی نیازی است! به زبانی دیگر بشر نیاز دارد تا چند صباحی زیست و زندگی خود را از دایره نیازهای کاذب خارج کند، خرید سالی ۱۰ جفت کفش! قطعا نیاز واقعی نیست و درست کردن ۱۰مدل غذا برای یک مهمانی شام نیز نیاز واقعی نیست! مشکل از آن جایی شروع می شود که نیازهای روزمره و عادی با تجمل،تفاخر و اختلافات طبقاتی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

...گره می خورد! آن جاست که نیاز واقعی رنگ باخته و تنها پیشی گرفتن از دیگران و چشم و هم چشمی نیاز و مقدار آن را تعیین می کند! بنابراین تشخیص نیاز واقعی از نیاز کاذب موضوعی مهم است چرا که در شرایط اقتصادی کنونی و باتوجه به روند صعودی تورم، کمتر کسی می تواند به نیازهای کاذب و موقتی پیرامونِ زندگی اش جامه عمل بپوشاند!

 حرف اول:  چگونه نیاز واقعی را شناسایی کنیم؟

لطفا اگر به چیزی نیاز دارید ابتدا به ضرورت تهیه آن توجه کنید که اگر فلان کالا یا خدمات تهیه نشود چه تاثیری بر روند زندگی شما خواهد داشت؟ این که با برآورده نشدن فلان خواسته تا چه میزان آرامش و رفاه زندگی شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت؟ پاسخ به همین سوالِ کوتاه می تواند تا حد زیادی جلوی بروز نیازهای کاذب را بگیرد، به طور مثال تهیه پوشاک به صورت متداول و برای هر مهمانی و دورهمی کار واجبی است؟ آیا وقت آن نرسیده با حساب جیب خودمان صادق باشیم تا نیازهای کاذب راه را بر مسیر اقتصادی زندگی ما نبندد؟

حرف دوم: به سرمایه گذاری جدی فکر کنید!

این که دایم بهانه بازار متلاطم را بگیرید و برای سرپوش گذاشتن بر عدم سرمایه گذاری یا تامین نیازهای کاذب خود، تشویش بازار را بهانه کنید تنها موجودی حساب شما را اندک تر خواهد کرد! شما با اندکی تفکر و تعیین صحیح نیازها و برآورد آن می توانید سرمایه ای هرچند کوچک را فراهم کنید چرا که بسیاری از اتفاقات مالی شگفت انگیز از توجه به سرمایه های اندک پدید آمده است.

حرف سوم: لیست سیاه تهیه کنید

یک لیست تهیه کنید و نام آن را لیست سیاه بگذارید و میان نیازهای واقعی و کاذب خود مرزی را تعیین کنید، سپس به مدت یک ماه نیازهای کاذب و واقعی خود را جداسازی کنید و هرکدام را جداگانه بنویسید و در نهایت برآورد هزینه کنید که لیست نیازهای کاذب و واقعی شما در طول یک ماه چه هزینه ای را بر سبد خانوار گذاشته است؟

حرف چهارم: تبدیل نیازهای کاذب به سرمایه گذاری

در نهایت هزینه نیازهای کاذب خود را به سبد سرمایه گذاری خود اضافه کنید هرچند که این سرمایه کم باشد اما در بلند مدت می توانید روی این سرمایه گذاری برای اهداف مهم خود حساب کنید! نکته مهم این که این سرمایه را به صورت پول نقد نگهداری نکرده و آن را به روش هایی که ارزش پول حفظ شود نگهداری کنید.

پربیننده ترین استخدام ۲۵هزار معلم و تعیین تکـلیف معلمان حق التدریس آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۶/۲۸) آخرین آمار کرونا در ایران (۱۳۹۹/۶/۲۹) کـدام معلمان می‌توانـند دورکاری کنند؟! تشریح محورهای سوال مجلس از وزیر آموزش و پرورش

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری شرایط اقتصادی خرید خرید کردن قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سرمایه گذاری نیازهای کاذب نیاز واقعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۷۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی معتمدی پور ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در راستای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، تمهیدات لازم با اختصاص هشت مرکز ویژه خرید تضمینی در استان در نظر گرفته و تجهیز شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری، ۶۹ هزار هکتار از اراضی استان دیم و بقیه آبی است و سطح زیر کشت جو نیز ۲۸ هزار هکتار است.

معتمدی پور با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا نیز طبق دستور مقام عالی وزرات به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: ۷۰ درصد نیاز گندم مصرفی از داخل استان تأمین شد و کار برداشت گندم و جو در این استان با ۳۲۱ دستگاه کمباین انجام می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری که با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، برنامه ریزی هدفمند برای به کارگیری امکانات مورد نیاز برای برداشت به موقع و در کمترین زمان ممکن گندم به عنوان یک محصول راهبردی و شاخص‌ترین محصول در امنیت غذایی انجام گرفته و با هم افزایی و تلاش مضاعف در کنار هم در برداشت گندم و انجام مسئولانه رسالت تأمین امنیت غذایی گام برمی داریم.

کد خبر 6088523

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • ستاره پرسپولیس ایجنت ماشاریپوف نمی‌شود!