Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@00:26:49 GMT

هلند درباره حقوق بشر در سوریه اظهارنظر نکند

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۴۸۰۷۶

هلند درباره حقوق بشر در سوریه اظهارنظر نکند

وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای انتقادی از اتهامات حقوق بشری هلند علیه دمشق، این کشور را به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی آخرین طرفی برشمرد که صلاحیت اظهارنظر در این خصوص را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا وزارت خارجه سوریه در این بیانیه که از سوی خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) منتشر شد، افزود، دولت هلند که به ایفای نقش تبعیت از آمریکا راضی است، ضمن نقض آشکار تعهدات خود به‌عنوان کشور میزبان دادگاه بین‌المللی دادگستری (لاهه) همچنان از این دادگاه به‌عنوان پایگاهی برای تخطی از قوانین و مقررات سازمان ملل متحد و حقوق بین‌المللی استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیوان بین‌المللی دادگستری شناخته‌شده به دادگاه جهانی رکن قضایی اصلی سازمان ملل متحد است که ستاد آن در کاخ صلح شهر لاهه در کشور هلند واقع‌شده است.

رسیدگی به اختلافات قانونی میان کشورها به این دادگاه سپرده می‌شوند که به آن صلاحیت ترافعی می‌گویند و همچنین ارائه نظر مشورتی در پاسخ به سؤالات حقوقی سازمان‌های بین‌المللی، آژانس‌های تخصصی سازمان ملل و مجمع عمومی سازمان ملل متحد از وظایف اصلی این دیوان است که از آن به‌عنوان صلاحیت مشورتی یاد می‌شود.

وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه تصریح کرد: پس از رسوایی بزرگ دولت هلند به خاطر حمایت مالی از گروه‌های مسلح و تروریست در سوریه که در فهرست سازمان‌های تروریستی دادستان عمومی هلند قرار دارند، دولت این کشور آخرین کسی است که حق دارد در مورد حقوق بشر و حمایت از غیرنظامیان صحبت کند.

سوریه از اسفندماه ۱۳۸۹ درگیر بحران ناشی از فعالیت تروریست‌های موردحمایت برخی از کشورهای غربی و عربی، همسایگان و رژیم صهیونیستی است که در این مدت شمار زیادی از مردم سوریه کشته و یا زخمی شده‌اند.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: موضع هلند چیزی جز مانور برای مخفی کردن رسوایی‌های آن و تلاش ناامیدانه برای رسیدن به آنچه نتوانست از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه به آن دست یابد، نیست.

این وزارتخانه با تأکید بر این‌که دولت سوریه حق دارد هر کسی را که در حمایت از تروریسم در سوریه سهیم بوده است، تحت پیگیری قانونی قرار دهد، افزود، دولت‌ها و افرادی که در خون‌ریزی ملت سوریه شریک بودند، مسئول خون غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها و غارت منابع مردم سوریه هستند.

دولت هلند روز جمعه ۲۸ شهریور از سوریه به دلیل آنچه «نقض شدید حقوق بشر» در این کشور نام‌برده است، شکایت کرد.

در جریان بحران سوریه بر اساس برخی گزارش‌ها اتباع ۱۲۵ کشور جهان در بین ۳۶۰ هزار تروریست حاضر در این کشور حضور داشتند که ۵۵ نفر از آنان از هلند بودند و اکنون آنان دارای زن و فرزند هستند و دولت هلند مجبور به پذیرش و قبول بازگشت آنان شده است.

پیش‌تر گزارش‌هایی در خصوص این‌که کشورهای اروپایی به خاطر ترس نسبت به خروج غیرقانونی برخی افراد مشکوک به اقدامات تروریستی از کشورهای خود چشم‌پوشی می‌کنند، منتشرشده بود.

پیش‌تر گزارش‌هایی به نقل از شبکه ملی هلند در خبرگزاری فرانسه منتشر شد که در آن آمده بود هلند کمک‌هایی را به ۲۲ گروه مخالف و مسلح دولت سوریه ارائه کرده است.

سیاستمداران هلندی در همین ارتباط خواستار پاسخگویی دولت به این مسئله شدند و دادستانی این کشور نیز پرونده‌ای را برای بررسی آن گشوده است.

به نوشته دو روزنامه هلندی شامل "نیوزآور" و "ترو" این کمک‌ها شامل تلفن‌های ماهواره‌ای، یونیفرم، تجهیزات چندکاره و حتی خودروهای تویوتا هایلوکس بوده است که بخشی از آن‌ها در اختیار جبهه النصره از جنایتکارترین گروه‌های تروریستی در سوریه قرارگرفته است.

وزارت دادگستری هلند این جبهه را به‌عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرده است.

انتهای پیام/4106/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: سوریه هلند حقوق بشر سازمان ملل بین المللی دولت هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۴۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!

به گزارش خبرآنلاین این گروه تروریستی که همکاری تنگاتنگی با رژیم صهیونیستی دارد و تحرکات آن همواره در خدمت منافع تل‌آویو بوده است، در حالی از طرفداران خود خواسته تا به‌جای فلسطین، برای جهاد به افغانستان بیایند که داعش گروه‌های مقاومت فلسطینی را مرتد دانسته و کشتن آنها را بر کشتن «کفار» اولویت می‌داند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، داعش خراسان بر هیچ منطقه‌ای از افغانستان تسلط ندارد و در گزارش رویترز نیز آمده است که هسته مرکزی این گروه تروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان حضور دارد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت امارت اسلامی اعلام کرد گروه تروریستی داعش پدیده‌ای نیست که توانایی ایجاد مشکل برای افغانستان داشته باشد و در سال‌های اخیر توسط حکومت سرکوب شده است.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز پیش از این گفته بود شاخه گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان توسط نیروهای امریکایی و انگلیسی ایجاد شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902088

دیگر خبرها

  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • ریاض و جاکارتا از اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های روسیه را مصادره نکند
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید