Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:12:31 GMT

فوت ۴۳ نفر در محور‌ها و معابر درون شهری قم

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۶۲۳۳۳

فوت ۴۳ نفر در محور‌ها و معابر درون شهری قم

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سرهنگ صدفی، رئیس پلیس راهور استان قم امروز در جلسه شورای راهبردی ترافیک با اشاره به فوت ۴۳ نفر در محور‌ها و معابر درون شهری قم در پنج ماه نخست امسال گفت: در این مدت مجموعا ۸۵۵۰ فقره تصادف در خیابان‌های اصلی و فرعی استان اتفاق افتاد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او بی توجهی به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی را علت اصلی بروز تصادف‌ها عنوان کرد و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد در ۷۵ درصد تصادف‌ها سرعت غیر مجاز نقش به سزایی داشته و این تخلف پیش زمینه دیگر تصادف هاست.


صدفی در ادامه از سهم ۵۹ درصدی راکبان موتور سیکلت در تصادف‌های منجر به فوت استان خبر داد و گفت: عابران پیاده با سهم ۳۴ درصدی و راکبان دوچرخه با سهم ۵ درصد دارای بیشترین تصادف‌های منجر به فوت شهری هستند.


رئیس پلیس راهور قم با بیان این که بیشترین تصادف‌های منجر به فوت به ترتیب در بلوار‌های الغدیر، خلیج فارس و شهیدکبیری رخ می‌دهد افزود: در پنج ماه ابتدایی امسال ۸ فقره تصادف منجر به فوت در بلوار الغدیر رخ داد که ۱۱ درصد از مجموع تصادف‌های شهری منجر به فوت استان را شامل می‌شود.

شناسایی ۶۶ نقطه حادثه خیز در محور‌های برون شهری


رئیس پلیس راه استان قم نیز در این جلسه از شناسایی ۶۶ نقطه حادثه خیز در محور‌های برون شهری استان خبر داد و گفت: با کمک دستگاه‌های خدمات رسان ۵۰ نقطه اصلاح شده است، اما مشکل در ۱۶ نقطه دیگر همچنان وجود دارد.


سرهنگ پناهی از وصول شدن بیش از ۳۴ میلیارد تومان جرائم رانندگی خبر داد و گفت: بیش از ۱۸ میلیارد تومان از این جرائم مربوط به محور‌های برون شهری است که در مقایسه باپارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.


او در ادامه از وقوع ۵۹ فقره تصادف منجر به فوت در محور‌های استان خبر داد و افزود: متاسفانه ۷۶ نفر از هموطنان در این تصادف‌ها جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.


سرهنگ پناهی سرعت و سبقت غیر مجاز را ۲ تخلف عمده در محور‌های استان عنوان کرد و گفت: بیش از ۹۳ هزار تخلف از مجموع تخلف‌های صورت گرفته در محور‌های استان مربوط به این ۲ تخلف است.

لزوم ارتقای فرهنگ رانندگی


استاندار قم نیز در این جلسه کاهش تصادف‌ها و افزایش ایمنی جاده‌ها را دو هدف اصلی دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی دانست و گفت: همه دستگاه‌ها باید به صورت یکپارچه و منسجم برای کاهش تصادفات اقدام کنند.


 سرمست بر لزوم فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگ رانندگی شهروندان نیز تاکید کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های نهاد‌های فرهنگی برای نهادینه کردن التزام عملی به قانون استفاده شود.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راهنمایی و رانندگی حوادث رانندگی تصادف مرگبار منجر به فوت محور ها تصادف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۲۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت : رعایت نکردن مقررات عبور و مرور در داخل شهر‌ها از سوی عابران پیاده بیشترین عامل تصادفات و مرگ و میر افراد است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۹ نفر در تصادفات درون شهری کرمانشاه جان خود را از دست دادند عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۰ درصد متوفیان در معابر شهری عابران پیاده بودند.

حیدری گفت: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ نفر در تصادفات ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از متوفیان در معابر تندرو و بزرگراهی جان خود را از دست داده‌اند افزود: ۲۷ نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه وجود دارد که ۱۲ نقطه آن در شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه پلیس در راستای انجام وظایف خود اقدامات کنترلی را انجام داده است عنوان کرد: در نقاط حادثه‌خیز تیم‌های گشتی مستقر هستند و در ساعات پیک ترافیک و تصادفات حضور دارند و نسبت به تخلفات به ویژه تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد شد.

حیدری گفت: شهرداری باید در زمینه اقدامات زیرساختی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی اقدامات موثرتری را انجام دهد.

وی افزود: بزرگراه حضرت امام (ره) و بزرگراه جانبازان دو نقطه حادثه‌خیز در استان کرمانشاه هستند و نیاز است شهرداری پل عابر پیاده نصب کند و علاوه بر این با نصب نرده یا سایر تجهیزات مانعی ایجاد کند که عابران ملزم شوند از پل استفاده کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تهرانی‌ها در این دو منطقه بیشتر تصادف می‌کنند
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی در کردستان
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • تبریز؛ فقیرترین کلانشهر کشور در حوزه هوشندسازی/ افزایش تلفات تصادفات درون شهری نگران کننده است
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی منجر به فوت ۲ نفر شد
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری