Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروی با بیان این‌که افزایش قیمت کالاها ربطی به تحریم و قیمت دلار ندارد و نظارتی وجود نداردT گفت: قطعا اگر مسئولان هم خط و مشی فرماندهان دفاع مقدس را در پیش بگیرند و کارشان جهادی باشد، شرایط مناسب خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، 31 شهریورماه، یادآور روزهای سخت جنگ نابرابری است که بی‌رحمانه بر ملتی آزاده تحمیل شد اما با ایثار و رشادت دلاورمردانی از جنس یاران حسینی و عاشورایی، به سرانجام شیرینی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمندگانی که از جانشان گذشتند تا مبادا مرزهای وطن ذره ای به عقب رانده شود. همت و شجاعت آنها بود که برنامه ریزی های گسترده دشمن مستکبر را نقش برآب کرد تا درس عبرتی شود برای تمام کینه توزان به این نظام و انقلاب؛ که هر آرزو و رؤیایی برای از بین بردن و آسیب به این سرزمین، خیالی واهی بیش نخواهد بود.

کاظم خسروی، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس است که در 26 آبان 1361 وارد سپاه شد. مدت 6 ماه پاسدار بیت امام بود و در مهر سال 1362 دوره تئوری آموزش پزشک یاری را در مشهد گذراند. او در 8 بهمن 62 به عنوان کادر سپاه و پزشک یار گردان به جبهه اعزام  شد، اما پس از 24 روز حضور در جبهه، در 4 اسفندماه سال 62 و در عملیات خیبر- منطقه هورالهویزه و شهر القرنه عراق به اسارتی 78 ماهه درآمد.

گرچه او روزهای کمی را در جبهه جنگ سپری کرد، اما 78 ماه اسیر بود و حالا به عنوان یک رزمنده، آزاده و همچنین راوی دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور، از عوامل پیروزی در جنگ می گوید، از روحیات و همدلی هایی که رزمندگان و جان برکفان جنگ و جهاد را از هیچی و با دست خالی، به پیروزی بزرگی رساند و حالا با وجود پیشرفت ها و دستاوردهای بزرگ، اما برای عبور از بحران های متعدد، باز هم چقدر جای این همدلی ها خالی است.

خیانت‌هایی که به عزل بنی‌صدر انجامید

کاظم خسروی در گفت‌وگو با خاورستان، می‌گوید: در جنگ تحمیلی 8 ساله، بیش از 40 کشور دنیا و به خصوص دو ابر قدرت؛ شوروی و آمریکا در مقابل ما قرار گرفتند. آن زمان هم مثل اکنون تحریم بودیم بطوری که با گذشت 40 سال از این جنگ، هنوز اسلحه ها و تانک هایی را که کشور در زمان شاه از انگلیس خریده بود، به ایران تحویل نداده اند، حتی سیم خاردار هم جزو موارد تحریمی بود. به همین دلیل در این جبهه ها، بیشتر از اسلحه های خود عراقی ها که در عملیات ها گرفته می شد؛ بر علیه آنها مورد استفاده قرار می گرفت.

او می افزاید: قبل از جنگ، بارها مرزداران ایران تاکید می کردند که عراقی ها آرایش نظامی گرفته و اقدام به جابجایی سلاح و مهمات می کنند، اما بنی صدر رئیس جمهور ایران می گفت؛ عراق جرأت جنگیدن ندارد. در حالی که قبل از آغاز جنگ، بیش از هزار نفر شهید و اسیر و مجروح شدند و عراقی ها به مرزها و پاسگاه ها حمله می کردند. 

وی ادامه می دهد: تا اینکه در 31 شهریور سال 59، عراقی ها به کشور هجوم آورده و به سرتاسر مرز؛ از جنوبی ترین نقطه یعنی اروند تا شمالی ترین نقطه که کردستان عراق است، هجوم سرتاسری آورده و وارد خاک ایران شدند. عراق از این هجوم دو هدف براندازی نظام و جداسازی خوزستان از ایران را دنبال می کرد.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بنی صدر معتقد بود که باید فقط نیروهای ارتشی که آموزش دیده و سلاح های کلاسیک دارند؛ بجنگند و برای ورود نیروهای سپاه و بسیج، اصلا اجازه نمی داد، بیان می کند: در ابتدای جنگ بود که خیانت های بنی صدر و همدستی های او با منافقین برای ضربه به نظام و انقلاب دیده شد. در حالی که نیروهای سپاهی و بسیجی برای مبارزه با دشمن در کنار نیروهای ارتشی و مردمی قرار گرفته بودند، اما بنی صدر تاکید می کرد که به این نیروها اسلحه داده نشود.

خسروی با بیان اینکه در زمان بنی صدر 4 عملیات انجام شد که علی رغم موفقیت های اولیه، همه آنها با شکست مواجه شد، اظهار می کند: اما پس از محرز شدن خیانت های بنی صدر و رأی مجلس شورای اسلامی به عدم کفایت سیاسی بنی صدر، او به دستور امام خمینی(ره) عزل شد.

وحدت سپاه و ارتش برای پیروزی

وی می گوید: در حالی که با توجه به ایجاد انقلاب اسلامی، ارتش انسجام چندانی نداشت و سپاه تازه تاسیس هم منسجم نبود، اما پس از عزل بنی صدر و وحدت ارتش و سپاه، اولین عملیات هایی که انجام شد عملیات های فرماندهی کل قوا؛ خمینی روح خدا و ثامن الائمه بود که با پیروزی همراه شد.

وی ادامه می دهد: پس از این پیروزی ها، سلسله عملیات های دیگری هم با هدف بیرون راندن دشمن از خاک کشور، انجام شد و رزمندگان موفق شدند تا دشمن را تا مرزها عقب برانند. پس از آن هم جنگ حالت فرسایشی به خود گرفت، اما آنچه که مهم بود، وحدت و انسجام سپاه و ارتش بود که موفقیت های بزرگی را به دنبال داشت و در نهایت هم سرنوشت جنگ را به پیروزی کامل ختم کرد.

رزمنده دفاع مقدس تاکید می کند: در واقع عامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، وحدت ارتش و سپاه تحت لوای فرماندهی واحد کل قوا و ولایت فقیه بود که سبب شد برخلاف جنگ های قبلی که در این سرزمین اتفاق افتاده بود، حتی یک وجب از خاک میهن را هم از دست ندهیم. اما برای این دفاع مقدس، بیش از ۲۳۰ هزار شهید، ۴۰۰ هزار جانباز و ۴۶ هزار اسیر دادیم. در برخی موارد تمام یک خانواده شهید شدند و برخی خانواده ها هم چندین شهید تقدیم کردند.

وحدت مسئولان؛ تنها راه نجات کشور/ خوی لیبرالی دولت عامل مشکلات امروز

خسروی با تاکید بر اینکه قطعا پیروزی در جنگ تحمیلی، جز با وحدت نیروهای مسلح و همچنین ایثار رزمندگان و بخصوص نیروهای جان برکف بسیجی و مردمی، حاصل نمی شد، می گوید: اکنون هم با توجه به وضعیت کشور، تنها راه نجات؛ ایجاد وحدت بین سران قوا و اطاعت پذیری آنها از ولایت فقیه و رهبری است که در این خصوص قوه قضاییه و مقننه همسو و مطیع ولایت فقیه هستند. 

وی با اشاره به اینکه در حالی که تاکنون سران سه قوه جلساتی را تشکیل دادند، اما نتیجه خاصی حاصل نمی شود، می افزاید: خوی لیبرالی قوه مجریه و تلاش او برای تعامل با غرب در سالهای اخیر، سبب شده تا اکنون مشکلات اقتصادی، معیشتی، مسکن، اشتغال،تورم و ... به اوج خود برسد. در حالی که اگر قوه مجریه هم همسو با دو قوه دیگر باشد، مشکلات کمتر شده و می توانیم در برابر دشمن بایستیم.

رزمنده دفاع مقدس ادامه می دهد: هم اکنون پیشرفت های بزرگی در حوزه هوا فضا و ایجاد شهرهای موشکی اتفاق افتاده است. همچنین هدف قراردادن مستقیم و بدون خطای پایگاه عین الاسد در عراق و عدم واکنش دشمن، همه نتیجه وحدت نیروهای سپاه و ارتش تحت لوای مقام معظم رهبری، است. اگر وحدت و اطاعت پذیری نیروهای مسلح در مسئولین هم وجود داشته باشد، قطعا می توانیم در برابر مشکلات بایستیم.

حل مشکلات با عملکرد جهادی

خسروی عنوان می کند: اگر مسئولان جهادی عمل کنند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، همانطور که مشکل آب خوزستان علی رغم وعده چند ساله، با کار جهادی؛ طی ۹۰ روز حل شد. البته نباید منکر موضوع ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن در انجام وظایف و مسئولیت ها شد.

وی اظهار می کند: برخی از مسئولان واقعا تلاش می کنند، اما برخی دیگر مانند یکی از آقایان وزیر، مسکن مهر را مزخرف خوانده و افتخار می کرد که طی ۶ سال وزارت، یک واحد از آن را هم افتتاح نکرده است. اما اکنون با گرانی مسکن و اجاره های آنچنانی روبرو هستیم و یک جوان برای تشکیل زندگی، با مشکلات فراوانی روبروست.

خط و مشی فرماندهان دفاع مقدس الگوی مسئولان باشد

آزاده دفاع مقدس می گوید: افزایش قیمت برخی کالاها و تولیدات داخلی در حالی است که هیچ ربطی به تحریم و قیمت دلار ندارد، اما چون نظارت و کنترلی وجود ندارد، قیمت ها افسارگسیخته افزایش می یابد، همانطور که قیمت پراید ۷ میلیون تومانی، اکنون به بیش از صد میلیون تومان رسیده است.

خسروی تاکید می کند: اکنون تنها راه برون رفت از این وضعیت، وحدت و اتحاد بین مسئولان بالادستی است و خواسته مردم از مسئولان دولتی این است که حداقل طی چندماه باقی مانده از عمر دولت، کمی جهادی عمل کنند تا نه نفرین مردم بدرقه راهشان باشد و نه خودشان از کم کاری ها پشیمان بمانند. قطعا اگر مسئولان هم خط و مشی فرماندهان دفاع مقدس را در پیش بگیرند و کارشان جهادی باشد، شرایط مناسب خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: عملیات ها عراقی ها بنی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۶۶۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور یوسفی، در نشست هماهنگی کنگره ملی شهدای غریب آزاده که در ارومیه برگزار شد، گفت: زوایای پنهان هشت سال دفاع مقدس و لحظه به لحظه آن باید برای نسل جدید اعم از نوجوانان و جوانان کشورمان به صورت واضح و روشن بیان شود و روایتگری دفاع مقدس جدی‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: نسل جدید ایران اسلامی لازم است بدانند در پشت پرده جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس چه اتفاق‌هایی افتاده است و ایادی استکبار جهانی چه ظلم‌های بزرگی را در حق ملت بزرگ ایران اسلامی کرده‌اند.

مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: هشت سال دفاع مقدس باعث شد روحیه و تفکر جهادی بیش از گذشته به فرهنگ بی‌بدیل ایران اسلامی وارد شود و مکتب جهادی سرشار از درس و نکته شکل پیدا کند.

وی گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره  شناسایی و معرفی شهدایی است که در اسارت با مظلومیت به شهادت رسیده‌اند؛ شهدا در معنویت، عرفان و معرفت به اوج رسیده بودند بنابراین لازم است آنها را خوب بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • باید، حول محور وحدت از آرمان‌های انقلاب دفاع کنیم
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • کل مشکلات مربوط به مالکیت استقلال و پرسپولیس امروز حل خواهد شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • مسئولان فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند