Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم روز سه شنبه در دیدار با «جنین هنیس پلاسخارت»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی این کشور و نقش سازمان ملل در کمک به پرونده‌های مورد اهتمام مشترک رایزنی کرد.

در این دیدار که در دفتر جریان حکمت ملی در بغداد برگزار شد، حکیم بار دیگر حمایت خود از برگزاری انتخابات پیش از موعد را اعلام کرد و از فراکسیون‌های سیاسی خواست موضوع حوزه‌های انتخابیه را تعیین‌ تکلیف کنند و چالش‌های مرحله کنونی را مدنظر قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه ضمن تاکید بر برگزاری انتخابات آزاد و سالم به نحوی که منجر به بازگشت اعتماد میان مردم و صندوق‌های رای شود، اظهار داشت: این امر تنها با برگزاری انتخابات به دور از سلطه سلاح و اموال سیاسی و تخریب‌ شخصیت‌ها امکان‌پذیر است.

حکیم در پایان بر پیگیری پیشنهادها و توصیه‌های دوازدهمین مراسم روز اسلامی مبارزه با خشونت علیه زنان و پرونده‌های افراد ربوده شده و احقاق حق زنان نجات یافته از چنگال گروه تروریستی داعش تاکید کرد و ایفای نقش پررنگ‌تر سازمان‌های بین‌المللی در این پرونده را خواستار شد.

انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق قرار است ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) برگزار شود. 

پارلمان عراق زیر فشار اعتراضات مردمی گسترده سال گذشته به قانون جدید انتخابات رای داد اما تاکنون تصویب پیوست‌های این قانون از جمله مساله حوزه‌های انتخابیه انجام نشده تا به رئیس جمهوری برای ابلاغ ارسال شود.

مولفه های قدرت عراق (شیعه، کرد و سنی) بر سر نحوه تعیین حوزه های انتخابیه در انتخابات آینده اختلاف نظر دارند.

برچسب‌ها سید عمار حکیم عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عمار حکیم عراق بغداد سید عمار حکیم عراق بغداد اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان

معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با تاکید بر اینکه برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان در آستانه آزادی هستند، گفت: ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان آزاد می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، 28 تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان 2 کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر اژه‌ای به هرمزگان
  • چرا کشوری مثل مصر سریال "حشاشین" را ساخت؟
  • چرا کشوری مثل مصر سریال حشاشین را ساخت؟
  • پیش‌بینی ۴۳۰شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات در خرم‌آباد و چگنی
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد