Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی میامی ضمن بیان اینکه کار برداشت پسته از باغات این شهرستان آغاز شده است، گفت: یک هزار و ۴۷۰ هکتار اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه ۸۲۵ هکتار از کل اراضی زیر کشت پسته در میامی نهال و غیر بارور و ۶۴۵ هکتار دیگر باغ بارور و مثمر است، تاکید کرد: میانگین عملکرد در باغات پسته میامی یک هزار و ۶۰۰ کیلوگرم در هر هکتار است که با این شاخص می‌توان گفت حدوداً یک هزار و تن محصول پسته در شهرستان برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی میامی همچنان با بیان اینکه کار برداشت فلفل از مزارع منطقه فرومد این شهرستان آغاز شده است، گفت: ۲۰۰ هکتار اراضی شهرستان که غالباً در فرومد قرار دارند تحت کشت این محصول قرار گرفت که با وجود برداشت دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرمی محصول از هر هکتار می‌توان تخمین زد که امسال ۵۰۰ تن فلفل در این شهرستان تولید شده است.

محمدی از برداشت لوبیا از مزارع میامی نیز خبر داد و گفت: ۸۳۱ هکتار اراضی بخش کالپوش میامی زیر کشت لوبیا به صورت دیم قرار گرفتند که ۵۰۶ هکتار لوبیا چیتی، ۱۹۵ هکتار لوبیا سفید و ۱۳۰ هکتار لوبیا قرمز کشت شده است.

او با بیان اینکه میانگین عملکرد تولید این محصول در هر هکتار ۴۵۰ کیلو گرم است، افزود: پیش بینی شود در سال جاری ۳۷۰ تن محصول لوبیا در شهرستان میامی تولید شده باشد.

مدیر جهاد کشاورزی میامی از توسعه پرورش شتر مرغ در شهرستان با ظرفیت ۸۵۰ قطعه در ۱۰ واحد فعال پرواری و مولد نیز خبر داد و ابراز داشت: این واحد‌ها توانسته‌اند ۱۶ نفر به صورت مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‌زایی داشته باشند.

محمدی با بیان اینکه میزان تولید گوشت شتر مرغ در این میامی ۸۱ تن است، افزود: ارزش اقتصادی این محصول ۷۲ میلیارد ریال براورد می‌شود همچنین باید گفت اکثر واحد‌های پرورش شترمرغ در منطقه فرومد مستقر است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال زایی جهادکشاورزی هکتار اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۸۷۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • تخریب برخی از خانه‌ها و اراضی کشاورزی بخش کویرات آران و بیدگل
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • تولید برنج سالم در شالیزارهای رامسر