Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:06:00 GMT

 باغ موزه ها دفاع مقدس را مانا و حفظ می کند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۹۴۲۷۶

 باغ موزه ها دفاع مقدس را مانا و حفظ می کند

آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از نخستین فاز باغ موزه دفاع مقدس استان البرز، افزود: چندبار مقام معظم رهبری درباره تحریف تذکر داده اند که در روزهای اخیر نیز به مساله تحریف اشاره کرده اند که مساله مهمی است که باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: در این دوره از زمان تحریف اصلی ترین راهبرد جنگ های شناختی، ادراکی، هیبریدی، روایت ها و حکایت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دشمن و به خصوص آمریکا، اروپا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه با تمام توان  دست به دست هم داده اند تا این مسیر را که با دروغ پردازی، شایعه سازی، دوگانه سازی و ... را طی کنند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه تحریف مصادیق وجلوه های فراوانی دارد، تصریح کرد: در اصل باطل بر علیه جبهه حق از این روش استفاده کرده است.

وی تاریخ اسلام را پر از تذکرات و عبرت ها دانست و افزود: باید از این عبرت ها برای مقابله با تحریف بهره ببریم و همانطور که مقام معظم رهبری گفته اند که وقتی دشمن در صحنه واقعی شکست می خورد شروع به اقداماتی همچون تحریف می کند.

حسینی همدانی یکی از نمونه های تحریف را کتمان حقیقت و واقعیت دانست و اظهار داشت: این نمونه تحریف امروز به صورت بایکوت خبری و سکوت رسانه ای بروز می کند که یک نمونه از آن بایکوت خبری جنایات سعودی ها در یمن و جنایات صهیونیست در عالم است.

وی واژگون جلوه دادن واقعیت را با تکرار برعکس حادثه را یکی دیگر از نمونه های تحریف برشمرد و گفت:‌مخلوط شدن حق و باطل با  استفاده از فضای غبار آلود فتنه که نمونه آن را در فتنه سال ۸۸ دیدیم، از دیگر ابعاد تحریف است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اضافه کرد: دستاوردهای خودی را  کوچک شمردن و کوچک جلوه دادن و تحقیر کردن و بزرگ نشان دادن مشکلات و همچنین توجیه گری از روی ترس یا از سر شیفتگی و تغییر در قطعات یک واقعیت تاریخی از نمونه های دیگری تحریف است.

وی، تردید افکنی و ترویج روحیه ما نمی توانیم و دوقطبی سازی در جامعه مثل «سلامت و معیشت» و «سلامت و معنویت» را از دیگر نمونه های تحریف برشمرد و افزود: فرافکنی و مقصرتراشی به جای پاسخگوبودن نیز از دیگر نمونه های تحریف است.

امام جمعه کرج با بیان اینکه تحریف در حوزه مصادیق و مفاهیم انجام می شود، گفت: تحریف در حوزه مفاهیم عمیق تر و اثرگذارتر است همچون اینکه معانی صبر راهبری را به پاسخ به  دشمن و مفهوم آزادی را به ولنگاری و رهاشدگی اجتماعی تغییر می دهند.

وی افزود: همچنین روحیه جهادی را به بی برنامگی و مفهوم عدالت خواهی را به هنجارشکنی و پرخاشگری و مرزشکنی تحریف می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز دفاع مقدس را یکی از مصادیق جدید تحریف دانست و بیان داشت: راجع به دلایل شروع و مدت این هشت سال دفاع مقدس و مقاطع دفاع  مقدس و... شروع به اقداماتی کرده اند.

وی با بیان اینکه دشمنان تیغ تحریف را به این دُر گرانقدر رسانده اند که باید از آن حفاظت و حراست کنیم، گفت: باغ موزه ها یکی از اقداماتی است که باعث مانا شدن و حفظ دفاع مقدس می شود.

حسینی همدانی افزود: جنس تحریف دفاع مقدس فرهنگی است و باید مقابله با این تحریف به صورت فرهنگی انجام شود که باغ موزه ها مراکز مهمی هستند که حفظ آن دوران نورانی از ماموریت های آن به شمار می رود.

وی ادامه داد: ‌لذا هر چه سرمایه گذاری و برنامه برای توسعه آن بیشتر باشد سود و منفعت است و سرمایه گذاری برای نسل های آینده است.

وی گفت: حفظ آثار یعنی مقابله با تحریف دفاع مقدس و این مرکز، مرکز نشر معارف جنگ و جلوگیری از انحراف و تحریف دفاع مقدس می شود.

فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس استان البرز روز چهارشنبه همزمان با سومین روز از هفته دفاع مقدس همزمان با باغ موزه های ۷ استان دیگر توسط رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.

برچسب‌ها بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امام جمعه کرج سید محمدمهدی حسینی همدانی هفته دفاع مقدس استان البرز پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امام جمعه کرج هفته دفاع مقدس استان البرز بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امام جمعه کرج هفته دفاع مقدس استان البرز اخبار کنکور نمونه های تحریف حسینی همدانی استان البرز باغ موزه ها دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۴۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: در حوزه‌ی استانی جشنواره‌ی «افتخار من» که سال گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد، بیش از هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۸ اثر برتر به تهران معرفی شد.

سرهنگ حسن حبیبی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی نسل جوان و آینده ساز با فرهنگ و تاریخ دفاع مقدس و تاسی از تاریخ شفاهی رزمندگان پیشکسوت است که در ۸ سال مقاومت ملی مردم ایران مقابل تجاوز حزب بعثی ، درس شهامت، ایثار و آزادگی را مشق نمودند و از کیان و شرف این سرزمین دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان تصریح کرد: در سلسله جشنواره‌های ملی «افتخار من» فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دفاع مقدس، حوادث و خاطرات دوران جنگ را از اجداد خویش جویا شده ودر قالب نثر یا ضبط، به جشنواره ارایه می‌دهند. 

سرهنگ حسن حبیبی اضافه کرد: نخستین جشنواره‌ی ملی «افتخار من» سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد و فراخوان چهارمین جشنواره هم سوم خردادماه امسال همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد