Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@03:03:24 GMT

کتاب زیر باران زخم در شهرکرد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۳۵۷۹

کتاب زیر باران زخم در شهرکرد رونمایی شد

نویسنده کتاب زیرباران زخم گفت: این کتاب در بردارنده ۱۰۰ شعر در قالب غزل، رباعی، مثنوی و مستزاد و در حوزه دفاع مقدس و به سبک روایی، حماسی و تغزلی سروده شده است.
همایون علیدوستی در آیین رونمایی این کتاب افزود:دفاع مقدس عرصه ظهور زیباترین ارزش‌ها، احساسات و عواطفی انسانی است و این ویژگی‌ها با بدنه شعر جنگ گره خورده و حاصل آن ماندگاری و پایداری خاطرات عرصه‌های مختلف دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک استاد زبان و ادبیات فارسی نیز گفت: آثار دفاع مقدس در قالب سروده‌ها، خاطره نگاشته‌ها، داستان‌های کوتاه، بلند و رمان، زندگینامه داستانی، وصیت نامه ها، نامه‌ها و جبهه نوشته‌ها، تابلو نوشته‌ها، دیوار نوشته‌ و راه نوشته، سفرنامه‌ها و یادداشت‌های روزانه دسته بندی می‌شود.
وحید خلیلی اردلی افزود: اگر محتوای آثار پایداری به مفاهیم متعالی دیگری همچون شهادت، ایثار، میهن دوستی، از خودگذشتگی، شجاعت بپردازد این آثار از حد ادبیات پایداری صرف، فراتر رفته و به ادبیات پایداری،غنایی رسیده است.
به گفته وی،مجموعه شعر "زیر باران زخم" نمونه از ادبیات پایداری غنایی است که تجربه شعری شاعر در رده‌های مختلف در این کتاب بازتاب یافته است.
این استاد زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: اجرای برنامه های کتابخانه عمومی در فضای مجازی از جمله محفل ادبی، رونمایی از کتاب و مسابقات کتابخوانی را تلاشی برای گسترش و تعمیق شعر و ادب در جامعه، تشویق نسل جوان و نوجوان به شعر آزمایی و شعر سرایی و کوششی برای پیوند هر چه بیشتر اهالی فرهنگ و ادب با کتابخانه‌های عمومی است.
هم‌اکنون ۵۴ باب کتابخانه نهادی با بیش از یک میلیون جلد کتاب در استان چهارمحال و بختیاری فعال است.

46

کد خبر 1435890

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • بحران ادبیات داریم
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری