Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@09:36:45 GMT

کسری بودجه با استقراض از بانک مرکزی پر شد؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۹۰۱۳

کسری بودجه با استقراض از بانک مرکزی پر شد؟

حمید پورمحمدی اظهار داشت: در نیمه نخست امسال، کسری بودجه به شکلی که منجر به استقراض از بانک مرکزی شود، نداشتیم. در نیمه نخست امسال، با اینکه قرار بود طبق قانون، دولت تنخواهی را دریافت کند، اما نصف این مبلغ را دریافت کردیم و اگر هم نیاز به منابع بوده است از طریق انتشار اوراق مالی سعی کردیم این منابع را تأمین کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت هیچ باری از سوی بودجه دولت به پول پرقدرت و نقدینگی بر بانک مرکزی وارد نشده است.

معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه درباره بازار سرمایه گفت: همیشه یکی از خواسته‌های فعالان اقتصاد کلان تعمیق بازار سرمایه بوده، چون اقتصاد کشور به دو بال برای پرواز در حوزه پولی و بازار سرمایه نیاز دارد و همیشه این‌ها غیرمتوازن بوده اند یعنی بازار پول بسیار بزرگ بود و نقش بازار سرمایه کمتر بود.

پورمحمدی افزود: بازار سرمایه به تدریج به نقش خود در اقتصاد می‌رسد و به طور طبیعی دولت نیز به عنوان یکی از فعالان جدی بازار سرمایه خواهد بود. بویژه با انتشار اوراق در بازار ثانویه و نیز برخی سهامی که دولت بر اساس اصل ۴۴ واگذار می‌کند از موضوعاتی است که رابطه دولت و بازار سرمایه را پررنگ‌تر می‌کند و در بودجه سال آینده نیز توجه جدی به آن شده است و این رابطه شکل گرفته و گسترش خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد: بخشی از عرضه‌ها از طریق عرضه مستقیم و بخشی از طریق صندوق‌های etf واگذار شده و بخش دیگری از سهام دولت باقی مانده که باید آماده و در بورس عرضه شوند. همچنین ابزار‌های دیگری برای فروش انواع و اقسام دارایی‌های دولت می‌تواند در بودجه سال آینده به صورت شفاف‌تر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بانک مرکزی بودجه 99 سازمان برنامه و بودجه پارسی خبر بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۹۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشید ایلاتی کارشناس سیاستگذاری مسکن در واکنش به ادعای رئیس کل سابق بانک مرکزی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت:

«ملک مصرفی افراد از شمول مالیات بر عایدی سرمایه خارج است. یعنی اگر ملک مصرفی خانوار در طی یکسال ۱۰ برابر هم شده باشد هیچ گونه مالیاتی نخواهد داشت. اینگونه اظهار نظرها از سوی شخصی که رئیس سابق بانک مرکزی بوده است جای تأسف دارد.»

کد خبر 6095710 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی‌شود
  • رانت ۶۹ میلیارد دلاری برای واردکنندگان
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • ایجاد حساب واحد خزانه باعث افزایش شفافیت مالی می‌شود