Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ترشی سالاد فصل از آن ترشی‌های با رنگ و لعاب است که با آب گوجه تهیه می‌شود. طرز تهیه این ترشی تقریبا به ترشی‌های دیگر شبیه است؛ با این تفاوت که به خاطر آب گوجه داخل آن نکاتی دارد که باید حتما رعایت کنید. علاوه بر نکات، اگر مقدار مواد لازمی که برای تهیه ترشی سالاد فصل در ادامه پرداختیم برایتان کم یا زیاد است، مواد را به نسبت برابر کم یا زیاد کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با طرز تهیه ترشی سالاد فصل همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی سالاد فصل

گل کلم خرد شده سه لیوان
گوجه فرنگی دو و نیم کیلوگرم
سرکه سفید دو و نیم لیوان
هویج خرد شده دو لیوان
کرفس خرد شده دو لیوان
سیر شش حبه
فلفل سبز تند شش عدد
نمک یک قاشق غذاخوری
زردچوبه نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی سالاد فصل

برای شروع تمام مواد را بشویید و به صورت متوسط نه خیلی درشت و نه خیلی ریز خرد کنید. سپس آن‌ها را داخل آبکش بریزید تا کاملا خشک شوند.

گوجه فرنگی‌ها را با نمک داخل مخلوط‌کن ریخته و حسابی مخلوط کنید. سپس آن را داخل یک ظرف در بسته ریخته و حدود ۱۵ ساعت در جای خنک نگهدارید.

بعد از این که گوجه در آب نمک ماند، آن را از صافی رد کرده و داخل یک قابلمه روی حرارت بجوشانید. صبر کنید تا آب گوجه کمی تبخیر شده و یک مایع نیمه غلیظ به دست آورید.

مواد ترشی که شامل گل کلم، کرفس و هویج هستند را به گوجه در حال جوش خوردن اضافه کنید و صبر کنید تا کمی جوش بزنند. سرکه و نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و بعد از دو سه دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید.

بعد از این که مواد ترشی سرد شدند، مواد را همراه سیر و فلفل سبز داخل ظرف مناسب ریخته و در ظرف را محکم ببندید. ترشی بعد از دو تا سه هفته جا میفتد.

نکات طرز تهیه ترشی سالاد فصل

اگر دوست دارید ترشی طعم تند بیشتری داشته باشد، فلفل سبز را خرد کنید و داخل ترشی بریزید.
کلم و مواد ترشی باید فقط حرارت ببینند؛ بنابراین نباید بگذارید آنقدر بجوشند تا نرم شوند.
سیر و فلفل را بعد از سرد شدن به مواد اضافه کنید.
مطمئن شوید که ظرفی که انتخاب می‌کنید کاملا خشک و تمیز باشد. در غیر اینصورت ترشی کپک می‌زند.
قبلا طرز تهیه ترشی لیته، طرز تهیه ترشی هفت بیجار و طرز تهیه ترشی پیاز را هم آموزش داده‌ایم و به شما پیشنهاد می‌کنیم این ترشی‌های پرطرفدار و خوشمزه را هم امتحان کنید.

منبع:کتاب کاله

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرز تهیه آموزش آشپزی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۱۸۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم) طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)

دیگر خبرها

  • طرز تهیه ماست و خیار ویژه، خوشمزه‌ترین ماست و خیار عمرتان!
  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • (ویدیو) طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ ساده و خوشمزه
  • نحوه درست کردن ماست با 5 کیلو شیر (فیلم)
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • آموزش روز پنجم، مرغ خامه‌ای
  • نحوه درست کردن ۵ دقیقه‌ای شیرینی نارگیلی؛ خوشمزه و ساده (فیلم)
  • طرز تهیه کتلت و سیب زمینی تنوری؛ یک غذای خوشمزه و ساده (فیلم)