Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مهندس مهدی فرض پور ماچیانی مدیرعامل مؤسسه مخترعین بین المللی که در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده با بیان اینکه با همکاری چند مهندس و دستیار فنی ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه جدایش ماده جامد از مایع ماست شدند اظهار داشت: این محصول که یک دستگاه از گروه لوازم خانگی است در جشنواره اختراعات که به مناسبت روز مخترعین تایلند(IPITEX2020) در شهر بانکوک تایلند برگزار شد موفق به کسب حداکثر آرای مثبت هیأت داوران جشنواره و رتبه نخست و دریافت مدال طلای جشنواره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری آریا و به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس مهدی فرض پور ماچیانی مدیرعامل مؤسسه مخترعین بین المللی که در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده با بیان اینکه با همکاری چند مهندس و دستیار فنی ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه جدایش ماده جامد از مایع ماست شدند اظهار داشت: این محصول که یک دستگاه از گروه لوازم خانگی است در جشنواره اختراعات که به مناسبت روز مخترعین تایلند(IPITEX2020) در شهر بانکوک تایلند برگزار شد موفق به کسب حداکثر آرای مثبت هیأت داوران جشنواره و رتبه نخست و دریافت مدال طلای جشنواره شد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره علمی-پژوهشی مزبور تحت حمایت معنوی و علمی IFIA و WIIPA و بسیاری از مراکز علمی دیگر برگزار می شود تصریح کرد که علاوه بر آن اختراع فوق موفق به دریافت جایزه ویژه انجمن های اختراع و مالکیت فکری جهان(WIIPA) در سال 2020 شد؛ جایزه ویژه انجمن های اختراع و مالکیت فکری جهان دارای ارزش و اعتبار جهانی که کمتر اختراعی در طول سال موفق به دریافت و کسب اعتبار این دو جایزه ارزشمند می‌شود.
این مخترع بین‌المللی با بیان اینکه هرچند این اختراع فاقد پیچیدگی بوده اما برای همکارانش تجربه‌ خوبی جهت استمرار همکاری های گروهی تحقیقاتی است، افزود: علاوه بر بنده، سینا رجبی،احمد رحمن زاد ماسوله،محمودرضا گرجی،سالار بصیری،محمود دانشفر،حسن فرض پور ماچیانی و سیمین نقیبی ماسوله در این پروژه همکاری داشتند.
مدیرعامل مؤسسه مخترعین بین المللی منطقه آزاد انزلی ارزندگی این اختراع را درحفظ بهداشت و ارگانیک بودن محصولات غذایی و کمک به اقتصاد خانواده در موضوعی غذایی عنوان کرد و گفت: در فرایند تولید ماست چکیده، معمولاً با سانتریفیوژ ماده جامد را از ماده مایع حاصل می شود و در عین حال در تولیدات صنعتی با افزودن نشاسته و یا روغن پالم فرآوری می گرد.در نتیجه با لوازم خانگی جدید به سادگی و با کمترین زمان می‌توان در هر آشپزخانه ای به تهیه این ماده ارزشمند غذایی دست یافت.
وی با بیان اینکه ماده جامد ماست"ماست چکیده" از ارزش غذایی بالایی برای مصرف برخوردار است افزود: از سوی دیگر ماست چکیده سرشار از ویتامین های گروه ب، و ویتامین‌های دیگری بوده که دارای مصرف بهداشتی و مراقبتی برای استفاده در انواع کرم های طبیعی و ارگانیک است، در عین حال مایع ماست نیز سرشار از پروتئین و کلسیم با اثرات کاهنده طبیعی فشار خون می باشد که در آشپزی های سنتی آب ماست را جوشانده و ماده استحصالی نیز به زبان آذری "قراقوروت" و به لهجه گیلکی "سرج" نامیده می شود.
مدیرعامل مؤسسه مخترعین بین المللی اضافه کرد: به دلایل محدودیت های مهندسی و جهت توسعه تحقیقات و بین المللی نمودن اختراعات در کشور ترکیه با کارخانجات و صنایع لوازم خانگی در استانبول وارد مذاکره و خوشبختانه مورد استقبال و حمایت قرار گرفته است.
گفتنی است مهندس مهدی فرض پور ماچیانی به عنوان یکی از مخترعین پیشکسوت ایرانی،مدیرعامل مؤسسه مخترعین بین المللی که از سال 88 در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده،تاکنون موفق به ثبت ده ها اختراع(Patent)در مراکز داخلی و جشنواره ها و موسسات بین المللی شده و صاحب عنوان رسمی INV از فدراسیون بین المللی مخترعین IFIA ژنو سوئیس می باشد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی فرض پور ماچیانی لوازم خانگی ماده جامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۵۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما ، مسابقات انتخابی جام‌جهانی ووشو از صبح امروز در شهر جیاینگ یئن چین آغاز شده است.

در روز نخست این پیکار‌های هلیا اسدیان نماینده فرم نن‌گوئن کشورمان موفق شد با کسب امتیاز ۹.۶۲۳ ضمن قرار گرفتن در رده نخست به مدال طلای این فرم دست یابد و جواز حضور در جام‌جهانی را کسب کند.

ورزشکارانی از سنگاپور با نمره ۹.۵۹۶ و ازبکستان با نمره ۹.۵۸۰ نیز در این بخش دوم و سوم شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پیش از این نیز زهرا جلیلی ورزشکار تالو ایران در فرم گوئن‌شو موفق شده بود با کسب نمره ۹.۵۱۳ به عنوان سومی این پیکار‌ها دست یابد.

در این پیکار‌ها ۳۸ کشور و ۳۰۰ ورزشکار حضور یافته‌اند.

دیگر خبرها

  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • طلای تاریخی دختر ایرانی در دوی ۴۰۰متر با مانع
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به دختر دونده ایران رسید
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • تاریخ‌سازی عیدیان با کسب طلای دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا
  • مدال طلای ۴۰۰ متر با مانع آسیا به بانوی دونده ایران رسید
  • طلای دختر تالوکار ایران در انتخابی جام جهانی
  • انتخابی جام‌جهانی ووشو؛ مدال طلا بر گردن اسدیان
  • مدال طلا بر گردن هلیا اسدیان