Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@18:06:26 GMT

اعزام کاروان اربعین به مرزهای عراق ممنوع است

تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۲۸۷۸۰

اعزام کاروان اربعین به مرزهای عراق ممنوع است

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با بیان اینکه اعزام کاروان اربعین حسینی به مرزهای عراق ممنوع است گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و دستور العمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا اعزام کاروان‌ها به عراق در ایام اربعین ممنوع است.

عبدالکریم گراوند در ستاد اربعین استان بوشهر با تبریک ایام هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات ثامن‌الائمه(ع) شکست حصر آبادان در ۵ مهرماه سال ۱۳۶۰ و با اشاره به شرایط کرونایی در جهان اظهار داشت: بر خلاف هر سال که برای اعزام کاروان‌ها برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی تلاش می‌شد ولی امسال به سبب شرایط کرونایی باید از اعزام به کربلای معلی جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در ممنوع بودن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی حجت را برای همه تمام کردند، افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا امسال در اربعین حسینی مراسم پیاده‌روی و راهپیمایی برگزار نمی‌شود و از اعزام کاروان‌ها جلوگیری می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر جلوگیری از کاروان‌ها به مرز عراق در ایام اربعین حسینی افزود: از خروج اتوبوس‌ها به مرز عراق باید جلوگیری شود و اتوبوس‌هایی که به این مهم توجه نکنند توقیف می‌شوند.

گراوند با قدردانی از تلاش موکب‌داران اربعین حسینی در ایام دهه آخر ماه صفر بیان کرد: موکب‌داران اربعین حسینی استان بوشهر امسال در این ایام در رسیدگی به نیازمندان تلاش می‌کنند که خدمات آنان در خور تحسین است.

وی، با قدردانی از هیئت‌های مذهبی و سایر دست اندرکاران در برگزاری مراسم دهه نخست ماه محرم و رعایت پروتکل بهداشتی تصریح کرد: همانند دهه نخست ماه محرم مراسم اربعین حسینی در استان بوشهر باید با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی در همه عرصه‌ها افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده رعایت پروتکل بهداشتی در استان بوشهر ۵۸ درصد و استفاده از ماسک ۷۰ درصد است که باید این مهم افزایش یابد.

گراوند کاهش بستری‌ها و مبتلایان به کرونا را منوط به رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ماسک دانست و تاکید کرد: برای موفقیت در خیز سوم شیوع کرونا در فصل پاییز باید رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ستاد ملی کرونا هفته دفاع مقدس اربعین حسینی استاندار بوشهر عراق مقام معظم رهبری اربعین رعایت پروتکل بهداشتی اعزام کاروان اربعین حسینی استان بوشهر کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۲۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی

اسماعیل رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از استان قم راهی سرزمین وحی می شوند.

مدیر کل حج و زیارت استان قم گفت: حجاج استان قم در قالب ۱۹ کاروان به حج تمتع اعزام می شوند که از این تعداد ۱۹ کاروان مدینه اول و ۶ کاروان نیز مدینه دوم هستند.

وی بیان کرد: برای حجاج جلسات آموزشی مختلفی با موضوعات احکام، مسائل بهداشتی، فرهنگی و امنیتی برنامه ریزی شده تا با آمادگی کامل نسبت به مناسک حج به این سفر معنوی اعزام شوند.

رستمی ادامه داد: حاجیان استان قم از روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه به سرزمین وحی اعزام می شوند و آخرین برنامه پروازی نیز ۱۷ خردادماه خواهد بود.

مدیر کل حج و زیارت استان قم، میانگین سن حجاج قمی را ۵۷ سال عنوان کرد و افزود: ۵۵ درصد از اعزامی های استان قم به حج از بانوان و ۴۵ درصد نیز از آقایان هستند.

کد خبر 6096855

دیگر خبرها

  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • اعزام زائر اولی ها به مشهد طی دهه کرامت در ورامین
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی