Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: بارها درخواست دادیم تا تجهیزات موشکی خریداری کنیم اما رهبری مخالفت کردند؛ اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایگاه قرار نداشتیم. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی‌های راهبردی این نیرو تحت عنوان پارک ملی هوافضا، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با هدایت امام(ره) فهمیدیم که باید قوی باشیم و بدون خوداتکایی نمی‌توانیم بر دشمنان فائق آییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این روند در دوران مقام معظم رهبری هم ادامه پیدا کرد. البته شرینی‌های فریبنده‌ای هم وجود داشت که می‌توانست مسیر ما را عوض کند؛ در دوره فروپاشی شوروی پیشنهادات خوبی برای خرید موشک از کشورهای جداشده از شوروی داشتیم. موشک اسکاد دو و نیم میلیون دلاری را می‌خواستند به ما صدهزار دلار بدهند و یا سکوی پرتاب سه میلیون دلاری را با قیمت بسیاری ناچیزی حاضر بودند به ما بفروشند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: بارها ما درخواست می‌دادیم تا از این تجهیزات خریداری کنیم اما مقام معظم رهبری با این خواسته ما مخالفت کردند، شاید ما چندین بار گردش کار کردیم و ایشان مخالفت کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزها تحقیقات موشکی ما در آستانه به نتیجه رسیدن بود، اظهار داشت: اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایی که در موشکی هستیم قرار نداشتیم.

وی با بیان اینکه هزاران سوال از ما مطرح است که چگونه این دستاوردها به دست آمده است؟ در تشریح چرایی برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های نیروی هوافضا، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم پارک ملی هوافضا را ایجاد کنیم که از طراحی و ساخت تا چیدمان آن هم توسط جوانان و نخبگان ما در مجموعه پردیس فناوری شهید مقدم صورت گرفته است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: به دنبال این هستیم که به بخش نخبگانی جامعه، روش رسیدن به این توانمندی‌ها را منتقل کنیم. با این الگوی ایجاد شده بنا داریم در جلسات چهره به چهره با دعوت و قبول درخواست مجموعه‌های دانشگاهی، در آنها باورمندی ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: ان‌شالله روزی شاهد باشیم این توانمندی که به وجود آمده در سایر بخش‌ها هم نفوذ پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار امیرعلی حاجی زاده سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه حاجی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی (ع) با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، سیدمهدی بنی هاشمی از شاعران جوان گیلانی که با سرود سلام فرمانده بیشتر در اذهان مردم شناخته می‌شود، با سرایش غزلی به استقبال این شعر رهبر انقلاب رفت. متن این شعر را به شرح زیر است:

«دلا، ننگ است از میدان گریزیم
در این هنگامه از یاران گریزیم

بیا تا مثل آن عشّاق در طَف
چو پروانه ز شهد جان گریزیم

غم از چه داری ای دل؟ نوح با ماست
نباید از دل طوفان گریزیم

بدان در عشق، آسایش حرام است
مباد از سختی دوران گریزیم

عصا بنداز، اعجازی کن ای دل
که از این مکر دژخیمان گریزیم

خدا با ماست پس حتی ز آتش
چو ابراهیم ما آسان گریزیم

ز سحر ساحران و مکر مکار
بیا بر دامن قرآن گریزیم

بخوان پیش از کلام الله، اعوذی
که سمت حق از این شیطان گریزیم

چو حیدر باش و درب کفر برکن
که از این قلعه دیوان گریزیم‌

بیا از غده بدخیم صهیون
به سوی حضرت درمان گریزیم»

کد خبر 748328

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • ببینید | پوستر متحرک سروده‌ رهبر انقلاب در آستانه حمله سپاه به اسرائیل
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • اظهارات سردار رادان درباره چرایی طرح حجاب: چشم مردم به بی‌حیایی عادت کند، غیرت گرفته می‌شود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند