Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از البرز : «حسین فلاح‌نژاد» در این جلسه که به منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه کشوری فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص اشتغال ایثارگران در استان البرز صورت گرفت، گفت: این تفاهم‌نامه در سطح کشور نیز بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اهدافی چون کمک به تأمین اشتغال ایثارگران، کمک به اشتغال پایدار شاغلین کسب‌ و کارها و تلاش برای ساماندهی و توسعه طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه اشتغال و تعاون به جهت ایجاد فرصت شغلی برای خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در استان در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه کشوری در البرز تاکید و اظهار کرد: ایجاد، حفظ و حمایت از اشتغال موجود از مهمترین برنامه‌های مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و این اداره کل همواره با تعامل مناسب با بنیاد شهید و ایثارگران استان توجه ویژه‌ای در امر اشتغال و حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران در این خصوص دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه، برگزاری جلسات هماهنگی در استان در راستای عملیاتی سازی تفاهم‌نامه مذکور بین ادارات کل طرف تفاهم‌نامه را مورد تاکید قرار داد .
وی در خصوص بندهای تفاهم‌نامه تعهد شده از سوی طرفین اظهار کرد:  استفاده از ظرفیت‌های طرح‌های اشتغال‌زا نظیر طرح کارورزی، استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها در اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران، معرفی مشوق‌های بنیاد شهید برای جذب ایثارگران، ارائه آموزش‌های لازم برای کارآفرینی مهارت‌بنیان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران با استفاده از ظرفیت ایجاد تشکل‌های تعاونی، تسهیل شرایط شغلی ایثارگران با استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای از جمله تعهدات تفاهم‌نامه است که در استان نیز با همکاری مشترک اجرایی می‌شود.

فلاح‌نژاد افزود: آسایش امروز ما مدیون فداکاری‌هایی است که شهدا و ایثارگران با گذشتن از جان و سلامتی خود فراهم کردند و امروز نیز وظیفه همه ما خدمت‌رسانی به این عزیزان است و قطعا در این خصوص ظرفیت‌های موجود در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و تعاون در قالب ضوابط قانونی و نیز همکاری مشترک این دو نهاد در اختیار این عزیزان گذاشته می‌شود.

در ادامه این نشست «سلیمان رستمیان» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: کارگروه‌های ویژه برای اجرا و تسهیل تفاهم‌نامه کشوری مذکور تشکیل  شده و خواهد شد زیرا انعقاد این تفاهم‌نامه، حائز اهمیت است و باید در نهایت منجر به اشتغال‌زایی و خدمت به ایثارگران در استان شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ایثارگران و فرزندان شاهد با مشکل بیکاری مواجه هستند و با توجه به محدود بودن ظرفیت اشتغال دولتی، انعقاد و اجرای این تفاهم‌نامه قدمی مثبت در راستای اشتغال‌زایی ایثارگران در البرز است.
رستمیان ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهم‌نامه و مشارکت مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی استان قدمی مثبت در راستای رفع مشکلات ایثارگران و اشتغال‌زایی آنان در البرز برداشته شود.
46

کد خبر 1436943

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز کار و رفاه اجتماعی استفاده از ظرفیت تفاهم نامه بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند که از دیروز آغاز شده بود با ارائه مقالات برگزیده و برگزاری پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
سجاد خوشه چین دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند گفت: در حاشیه این همایش ، دو تفاهم نامه امضا شد که اولی با هدف شناسایی و برنامه ریزی برای رفع مشکلات سازمان انرژی اتمی و اقدامات فناورانه، آزمایشگاهی، دانشی، پژوهشی و علمی بین دکتر علی نوروزی، معاون سازمان انرژی اتمی و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.
از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه ایجاد ظرفیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت و فرصت مطالعات دانشگاهی برای خبرگان صنعتی، استفاده از امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی و راه اندازی دوره‌های آموزشی با هدف توانمندسازی نیروی انسانی است.
خوشه چین افزود: همچنین تفاهم نامه دیگری بین دکتر محمد حسن زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و دکتر عبدالکریم افروزه، رئیس مرکز آموزش عالی لارستان منعقد شد.

گسترش همکاری‌ها و استفاده بهینه از منابع و امکانات،  تبادل تجربیات علمی و پژوهشی  و برگزاری دوره‌های آموزشی از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه است.

به گفته دبیر اجرایی همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند ۱۰۱ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که ۵۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی افزود: از این میان، ۳۳ مقاله به صورت پوستری و ۲۰ مقاله به صورت ارائه حضوری و مجازی و ۴ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه شد.
دومین همایش ملی تحول دیجیتال و سیستم‌های هوشمند با حمایت سازمان انرژی اتمی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پتروشیمی نوری، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه تفرش و برج علم و فناوری لارستان به مدت ۲ روز به میزبانی مرکز آموزش عالی لارستان برگزار شد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال