Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار طرح تامین کالاهای اساسی موافقت کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ششم مهرماه) مجلس شورای اسلامی با طرح تامین کالاهای اساسی با 200 رای موافق، 8 رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع 230 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان نماینده درخواست کنندگان بررسی اولویت‌دار این طرح گفت: با افزایش قیمت‌ها وضعیت معیشتی و به ویژه تامین کالاهای اساسی اقشار مختلف کشور به ویژه قشر ضعیف را که از درآمد پایداری برخوردار نیستند با مشکل مواجه کرده است؛ حدود 200 نماینده به یک فوریت طرح رأی دادند که بر اساس آن دولت را مکلف کنیم در این مقطع زمانی کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد.
وی با اشاره به تصویب طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حدود یک ماه و نیم طرح مذکور بررسی شد و به دلیل اینکه نمایندگان طی دو هفته آینده به حوزه انتخابیه سفر می‌کنند، درخواست می‌کنیم فوریت این طرح بررسی و تصویب شود و بر اساس خواسته نمایندگان برای درخواست یک فوریت قرار بر این شد مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه که بر اساس آن 30 هزار میلیارد تومان از محل بند (و) تبصره (20) و تبصره (14) برای کالاهای اساسی تخصیص دهیم و حدود 60 میلیون نفر از این طرح معیشت برخوردار می شوند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حدود 20 تا 21 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حدود 7 میلیون نفر از این افراد کسانی هستند که هیچ جایی رد پا ندارند و بر اساس این طرح قرار است به این افراد ماهانه 120 هزار تومان و به خانواده 5 نفره 600 هزار تومان کالا در اختیارشان قرار داده شود؛ کارت مذکور اعتباری بوده و پولی نیست و باید کالا دریافت شود. 40 میلیون نفر از مردم آمریکا توسط این کارت‌ها کالا دریافت می‌کنند.
حاجی بابایی افزود: در واقع سبد کالا در اختیار آنها قرار می‌گیرد که 20 میلیون نفر اول پول پرداخت نمی‌کنند اما 40 میلیون نفر مابقی 50 درصد پول را پرداخت می‌کنند و در این رابطه حدود 30 هزار میلیارد تومان مبلغ آن است و این طرح ادامه‌دار نیست بلکه از اول مهر تا آخر اسفند ماه عملیاتی خواهد شد و در صورتی که وضعیت بهبود یابد، فسخ و در صورتی که وضعیت مطلوب نباشد تمدید خواهد شد.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طرح تامین کالاهای اساسی میلیون نفر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۳۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمدرضا غفاریان در آیین آغاز مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد، گفت: باتوجه به اهمیت امنیت غذایی و سفره مردم، بازرسان جهاد کشاورزی به عنوان افسران امنیت غذایی تمامی تلاش خود را در حوزه غذایی مردم انجام می‌دهند. 
وی در ادامه افزود: نظارت مستمر بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی با بهره گیری از بازرسان کارآزموده با تمام توان در سطح شهرستان یزد ادامه دارد و با هرگونه رفتار و عملکرد ناصحیح، برخورد قاطع و قانونی صورت گیرد

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد