Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، شامگاه ششم مهر و در ششمین شب موسیقی نمایش عاشورایی «علمدار» با روایت پرویز پرستویی، محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی معان امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه‌ی ملی، علی مرادخانی مشاور هنری شهردار تهران، محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی اخوان مدیرعامل همراه اول و جمعی از هنرمندان و ورزشکاران حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسیقی-نمایش «علمدار» به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی به تهیه کنندگی پرویز پرستویی و کارگردانی حسین پارسایی و با همراهی ارکستر سمفونیک تهران ساخته پوریا خادم و به رهبری بردیا کیارس مصادف با اربعین حسینی از ساعت ۱۸ دو اجرای ویژه خواهد داشت و همچون اجرا‌های پیشین کلیه عواید مالی این اجرا‌ها از طریق موسسه خیریه خادمین علی ابن ابی طالب (ع) صرف مناطق محروم به ویژه سیستان و بلوچستان خواهد شد.

داریوش ارجمند، حسین پاکدل، مهدی سلطانی، فرهاد قائمیان، هادی حجازی و پرویز پرستویی روایتگران افتخاری اولین دوره اجرا در کنار دیگر عوامل شامل: آهنگساز: پوریا خادم، رهبر ارکستر: بردیا کیارس، نویسنده: محمدرضا کوهستانی، طراح حرکت: علی براتی، طراح نور: مرتضی نجفی، طراحان صدا: سروش محمدی و نوید شیخ، طراح لباس: مژگان عیوضی، ویدئو آرت: پژمان زهاب با همکاری مرکز گسترش سینمای مستند تجربی بودند.

موسیقی-نمایش «علمدار» از یک تا ۶ مهر در تالار وحدت مورد استقبال عموم مردم و چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی کشور بود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایش آیینی هنرهای نمایشی موسیقی نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۴۹۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • بازداشت اعضای ۲۰ باند غیربومی سرقت در مازندران
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی