Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:24:48 GMT

پارکر رکورد نزدیک شدن به خورشید را شکست

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۰۰۵۶

پارکر رکورد نزدیک شدن به خورشید را شکست

با گذشت دو سال، کاوشگر خورشیدی "پارکر" سالم است و همچنان درست عمل می‌کند و روز گذشته در نزدیکترین فاصله از سطح خورشید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، در نزدیکترین فاصله، روز گذشته کاوشگر خورشیدی پارکر در فاصله حدود ۸.۴ میلیون مایل(۱۳.۵ میلیون کیلومتر) از سطح خورشید قرار گرفت. پارکر با سرعت ۲۸۹ هزار و ۹۲۷ مایل در ساعت(۴۶۶ هزار و ۵۹۲ کیلومتر در ساعت) در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین بار است که پارکر در فاصله ۰.۱ واحد نجومی خورشید قرار می گیرد. واحد نجومی(AU) یکی از یکاهای طول است. بیشترین دوری زمین تا خورشید که نزدیک ۱۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ کیلومتر (۹۳٬۰۰۰٬۰۰۰ مایل) برابر با یک واحد نجومی در نظر گرفته شده‌ است.

"نور رئوفی"(Nour Raouafi) دانشمند پروژه کاوشگر خورشیدی پارکر در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز در مریلند، گفت: پس از آخرین مدار، ما در حال بازگرداندن تمرکز خود به باد خورشیدی نزدیک به خورشید هستیم. ما همیشه فکر می‌کنیم آیا هرچه نزدیک و نزدیکتر می‌شویم چیز جدیدی خواهیم دید؟

"یانپینگ گو"(Yanping Guo) یکی از محققان این مطالعه خاطرنشان کرد که کمک‌های گرانشی بزرگترین کاهش سرعت مداری ماموریت را از زمان پرتاب فراهم و سرعت برداری فضاپیما را هشت هزار و ۴۳۸ مایل در ساعت(۱۳هزار و ۵۷۹ کیلومتر درساعت) تنظیم می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاوشگر خورشیدی پارکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند

سرمربی ۴۲ ساله لورکوزن به خوبی می‌داند که هر چه رکورد شکست ناپذیری تیمش طولانی‌تر شود، حفظ این رکورد نیز به همان میزان سخت‌تر می‌گردد.

بایرلورکوزن مصمم است تا رکورد فوق العاده ۴۷ بازی بدون شکست خود در این فصل را ارتقا دهد، اما این کار آسانی نخواهد بود. این مطلب را ژابی آلونسو، سرمربی تیم، در روز جمعه اعلام کرد.

طرفداری | به گزارش خبرگزاری رویترز، قهرمان تازه تاجگذاری کرده بوندسلیگا، پس از پیروزی 2-0 مقابل رم در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، به کسب سه گانه نزدیک‌تر شد و آن‌ها همچنین به فینال جام حذفی آلمان مقابل کایزرسلاوترن راه یافته‌اند. لورکوزن که پس از ۱۱ سال سلطه بایرن مونیخ بر بوندسلیگا، اولین جام خود را از سال ۱۹۹۳ به دست آورد، روز یکشنبه به مصاف اینتراخت فرانکفورت، تیم ششم جدول، خواهد رفت.

آلونسو در نشست خبری قبل از مسابقه، به خبرنگاران گفت:

ما می‌خواهیم بدون شکست باقی بمانیم و می‌دانیم که هر هفته کار سخت‌تر می‌شود. همه می‌خواهند ما را شکست دهند. در سال‌های اخیر بازی کردن در فرانکفورت کار آسانی نبوده است؛ آن‌ها همیشه حریفی سرسخت با یک سیستم بازی انعطاف‌پذیر هستند. ما زمان زیادی برای آماده سازی نداریم.

این سرمربی ۴۲ ساله اسپانیایی پس از دریافت چهارمین کارت زرد خود در این فصل در جریان تساوی خانگی 2-2 تیمش مقابل اشتوتگارت در هفته گذشته، بازی با فرانکفورت را از روی سکوها تماشا خواهد کرد.

شما می‌توانید بازی را از روی سکوها بهتر ببینید و من همچنین می‌توانم با نیمکت ارتباط برقرار کنم. من ارتباط مستقیم با تیم در طول بازی را از دست خواهم داد، اما بازیکنان ما به اندازه کافی باهوش هستند که به صورت انفرادی درون زمین تصمیم بگیرند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • ماه در وضعیت اوج زمینی قرار می‌گیرد
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • برخورد ۲ شراره خورشیدی قوی به زمین
  • برخورد دو شراره خورشیدی قوی به زمین
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • تصاویر نجومی شانزدهم اردیبهشت (۵ مه)
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود
  • ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند