Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:56:04 GMT

کرملین: زمان مقصرشناسی در قضیه قره‌ باغ نیست

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۵۱۹۸۵

کرملین: زمان مقصرشناسی در قضیه قره‌ باغ نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری خود ضمن از طرفین آذربایجانی و ارمنی درخواست کرد که از هرگونه اقدامی که به صورت ناخواسته به دامن زدن به تنش‌ها منتهی می‌شود، خودداری کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، پسکوف با اشاره به تنش‌های اخیر ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه «قره باغ کوهستانی» گفت: «در حال حاضر ما از تمامی طرفین، بخصوص طرفین درگیر خواهان خویشتنداری حداکثری هستیم و می‌خواهیم از هرگونه اقدامات نظامی و هرگامی که به تشدید ناخواسته اوضاع منجر شود، بپرهیزند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته پسکوف، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با رهبری آذربایجان گفت‌وگوی تلفنی برقرار می‌کنند و در این خصوص توضح داد: «اگر لازم باشد، این تماس تلفنی (میان پوتین و رئیس‌جمهور آذربایجان) قطعاً برقرار می‌شود».

سخنگوی کرملین در حالی درباره احتمال تماس تلفنی پوتین با رئیس‌جمهور آذربایجان صحبت کرد که پیش از این اوایل روز یکشنبه، با «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان درباره تحولات اخیر میان آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرده بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه در حال حاضر زمان مناسب برای مقصرشناسی در درگیری‌های قره‌ باغ نیست، گفت که «از همان ساعات اولیه ازسرگیری درگیری‌ها (میان آذربایجان و ارمنستان)، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به طور مداوم با شرکا و همتایان خود ارتباط برقرار کرد».

از سرگیری درگیری‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ از بامداد یکشنبه آغاز شد.

«نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در نشست اضطراری با نمایندگان پارلمان این کشور درباره درگیری نظامی با جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ایروان ممکن است به طور رسمی استقلال جمهوری خودخوانده قره باغ کوهستانی(جمهوری آرتساخ) را به رسمیت بشناسد.

دو روز پیش از آغاز درگیری‌ها، سفارت آمریکا در باکو و ایروان از شهروندان آمریکایی خواسته بود وارد منطقه مورد مناقشه نشوند.

 جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

وزارت دفاع حکومت منطقه مورد مناقشه قره‌باغ که تحت حمایت ارمنستان قرار دارد، می‌گوید در درگیری‌های روز یکشنبه با جمهوری آذربایجان، ۴ بالگرد، ۱۵ پهپاد و ۱۰ تانک این کشور نابود شدند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین قره باغ کوهستانی قره باغ آذربایجان ارمنستان تنش های مرزی واکنش روسیه آذربایجان و ارمنستان درگیری ها قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۱۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دستگیری عوامل نزاع در پارک «گوللر باغی»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پارک گوللر باغی ارومیه