Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، عقربه ها ساعت 8 صبح سه شنبه 18 شهریور ماه امسال را نشان می داد که  اهالی یکی از خیابان های پیروزی شرق تهران با فریادهای سوختم سوختم زن جوانی به خیابان آمدند و با زن جوانی که از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده بود روبرو شدند.

همین کافی بود تا با اعلام این خبر ماموران کلانتری 110 شهدا به محل حاضر شده و زن جوان که هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اعلام این خبر به بازپرس احسان زمانی در شعبه 6 دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این اسیدپاشی هولناک وارد عمل شوند.

اسید پاشی از سوی شوهر عصبانی

سهیلا پس از بهبودی روی تخت بیمارستان شوهرش را عامل این اسیدپاشی معرفی کرد و کارآگاهان تحقیقات را از زن جوان آغاز کردند.

سهیلا 33 ساله به ماموران گفت: من لیسانس حقوق دارم و در یک شرکت خصوصی ثبت شرکت کار می کردم که و چند سال قبل با کیانوش ازدواج کردم و زندگی خوبی داشتیم اما از چندی قبل متوجه اعتیاد همسرم شدم.

وی ا فزود: چند بار تلاش کردم تا همسرم اعتیادش را ترک کند اما هر بار پس از خارج شدن از کمپ ترک اعتیاد دوباره به سراغ مواد می رفت تا اینکه تصمیم به طلاق گرفتم و در خواست جدایی ام را در دادگاه ثبت کردم.

زن جوان ادامه داد: کیانوش وقتی فهمید من درخواست طلاق دادم به جای اینکه مواد مخدر را ترک کند تا زندگی مان به مشکل نخورد مرا تهدید کرد و همین شروع اختلافات بیشتر ما شد و تصمیمی که قصد داشتم در حد یک تهدید باشد را با جدیت آغاز کردم تا از او جدا شوم.

قربانی اسیدپاشی گفت: روز حادثه برای رفتن به محل کارم از خانه خارج شدم که ناگهان کیانوش از پشت یک خودروی پارک شده در خیابان بیرون آمد و بدون اینکه حرفی بزند مایع داخل بطری در دستش را روی من ریخت که شروع به سوختن کردم و از مردم کمک خواستم که به جلوی در یک خانه رفتم که مرد جوان وقتی با دیدن لباس های سوخته و سوزش و ناله های من روبرو شد پی به ماجرا اسید پاشی برد و روی من آب ریخت و سپس اورژانس و پلیس را با خبر کرد.

دستگیری شوهر اسیدپاش

19 روز از ماجرای اسیدپاشی در خیابان پیروزی گذشت و ماموران اداره 16 پلیسی آگاهی تهران با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که کیانوش در آشپزخانه ای که کار می کند پنهان شده است.

همین کافی بود تا روز 7 مهرماه در یک عملیات غافلگیرانه کیانوش در محل کارش دستگیر شد و در همان ابتدا به اسید پاشی روی زنش اعتراف کرد.

کیانوش 36 ساله که در یک آشپزخانه کار می کند به ماموران گفت: من دیپلم دارم و همسرم لیسانس حقوق داردو در یک شرکت ثبت کار می کند.

وی افزود: 8 سال قبل همسرم برای درس خواندن به شهر ما آمد و پدرش برای دخترشان خانه پدر من را خرید و از همان روزها به سهیلا علاقه مند شدم و بعد از مدتی آشنایی با هم ازدواج کردیم و بعد از 2 سال به خاطر اینکه از حرف و حدیث های بستگان دور باشیم تصمیم گرفتیم به تهران سفر کنیم و با زندگی در تهران پیشرفت کنیم.

مرد اسیدپاش ادامه داد: در شهرمان مغازه مصالح فروشی داشتم و هر چه داشتم را فروختم و به تهران آمدیم و من در کار آشپزی در یک رستوران مشغول به کار شدم و همسرم نیز در یک شرکت ثبت مشغول به کار شد. من عاشق سهیلا هستم، با وجود اینکه بچه دار نمی شدیم مادرم از من خواست تا با زن دیگری ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم اما من مخالفت کردم و عاشقانه همسرم را دوست دارم تا اینکه پس از 6 ماه سهیلا رفتارهایش تغییر کرد و متوجه شدم با یکی از مشتریان محل کارش آشنا شده و با او در تماس است.

کیانوش گفت: حتی بعد از مدتی یکی از خواستگارهای سهیلا به سراغم آمد و مرا تهدید کرد که اگر از او طلاق نگیرم مرا به قتل می رساند اما من عاشق سهیلا بودم و حتی یکبار برادرش در یک میهمانی با سهیلا فحاشی کرد که وقتی دخالت کردم به من گفت که خواهرم است و هر کاری دوست داشته باشم می کنم که با برادرش درگیر شدم و او را به باد کتک گرفتم و به خاطرش 18 میلیون تومان دیه دادم، به خاطرش خانه ای که خریده بودم را نیز به نامش کردم و هر کاری که می توانستم برای سهیلا کردم.

عامل اسید پاشی خیابان پیروزی ادامه داد: نمی خواستم سهیلا با کسی باشد و عاشق او بودم، حتی بعد از به نام کردن خانه ام او از من شکایت کرد و مرا از خانه بیرون کرد و 18 ماه است که محل کارم یا خیابان زندگی می کنم تا اینکه سهیلا از من خواست او را طلاق بدهم .

کیانوش گفت: نمی خواستم او را از دست بدهم سهیلا ادعا کرد که مهریه اش را می بخشد و من از او طلاق بگیرم اما قول داد که از من جدا نمی شود و به زندگی با هم ادامه می دهیم اما وقتی نامه ابلاغیه دادگاه خانواده را مبنی بر طلاق همسرم دیدم شوکه شدم و دیگر تصمیم گرفتم کاری کنم که او دیگر نتواند با کسی دیگری زندگی کند چون من عاشقش هستم.

وی افزود: چند ماه قبل ظرف اسید را برای باز کردن چاه تهیه کرده بودم و با برداشتن آن از انباری در کمین او نشستم و وقتی از خانه خارج شد اسید را روی او ریختم و بیشتر سعی داشتم اسید روی بدنش بریزد و به صورتش آسیبی نرسد و بعد از اسیدپاشی انقدر نگران همسرم بودم که فردای آن روز به بیمارستان رفتم و پیگیر او شدم.

عامل اسیدپاشی ادامه داد: من همه کار برای همسرم کردم اما او به من رکب زد تا اینکه تصمیم به این کار گرفتم که پشیمانم و حتی وقتی در بیمارستان بود به او پیام دادم که خودت باعث این اتفاقات شدی و زندگی مان را خراب کردی... .

سهیلا با توجه به اینکه در زمان اسیدپاشی روی بدن او از سوی اهالی محل آب ریخته شده بود از شدت سوختگی کم شده و سهیلا دچار سوختگی درجه 2 شده است.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس زمانی در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم جنایی پلیس مواد مخدر حادثه آشپزخانه سفر قتل اخبار حوادث عکس اسیدپاشی ساعت دستگیر شد عامل اسیدپاشی عکس فیلم ایران ماه قتل پسر مرگ مشکوک شهرستان دختر جوان تلگرام اسید پاشی زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!

فرارو- آب و هوای سراسر منطقه شرق و جنوب شرقی آسیا در ماه آوریل به طور کلی گرم است و قبل از باران های موسمی تابستانی سالانه آسیا که باعث بارندگی بر روی خاک خشک می شود از راه می رسد. با این وجود، دمای فروردین امسال در مقایسه با سال های گذشته به شکلی غیر عادی بالا بوده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، در بنگلادش که مدارس و دانشگاه‌ها در هفته جاری تعطیل هستند دمای هوا در برخی از مناطق آن کشور به بالای 42 درجه سانتی گراد رسیده است. برای تصور این وضعیت تنها کافیست بدانید که رطوبت شدید آن منطقه تا چه اندازه وضعیت تحمل گرما توسط شهروندان بنگلادشی را دشوارتر می سازد.

اداره هواشناسی بنگلادش روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه اعلام کرد: "به دلیل افزایش نفوذ رطوبت ناراحتی ناشی از افزایش دمای هوا ممکن است در 72 ساعت آینده افزایش یابد". در داکا پایتخت بنگلادش رطوبت هوا 73 درصد بود و بسیاری از مناطق ان کشور روزانه با قطع برق مواجه شده اند. "بی نظیر احمد" کارشناس بهداشت عمومی در بنگلادش و مدیر سابق اداره کل خدمات بهداشتی ملی آن کشور می گوید که موج گرما می تواند منجر به بروز موارد بیش تر ابتلا به بیماری های خاص از جمله وبا و اسهال شود. او می گوید مردم در حالت ایده آل باید سعی کنند در ساعات اولیه صبح و در شب در مواقع دیرهنگام زمانی که دما پایین تر است کارهای شان را انجام دهند. با این وجود، بیان این توصیه آسان تر از انجام دادن آن در کشوری چون بنگلادش است که بسیاری از مردم خارج از منزل مشغول به کار هستند.

"نورالعلم" که در داکا یک ریکشا را می راند می گوید به دلیل گرما مدت زمان کارش را از هشت تا ده ساعت به پنج تا هفت ساعت در روز کاهش داده است. به همین خاطر درامد او کاهش یافته و به میزان نصف درآمد پیشین اش رسیده است. او می گوید: "من پیش تر چنین گرمایی را تجربه نکرده بودم. هر سال گرما شدیدتر می شود اما امسال به شکل بی سابقه ای بسیار شدید است".

موج گرما چالش‌های مشابهی را در کشور همسایه بنگلادش یعنی هندوستان ایجاد کرده است جایی که دمای شدید شبکه های برق را تحت فشار قرار داده، مدارس را مجبور به تعطیلی کرده و تولید گندم و سایر محصولات را در معرض تهدید قرار داده است. دمای هوا در برخی مناطق آن کشور در اواخر هفته گذشته به زیر 42 درجه سانتی گراد نرسید. اداره کل هواشناسی هند روز یکشنبه اعلام کرد که انتظار دارد تا پنج روز دیگر شرایط موج گرما در برخی ایالت های آن کشور ادامه داشته باشد.

گرما با آغاز انتخابات عمومی شش هفته ای هند که در آن نزدیک به یک میلیارد نفر واجد شرایط رای دادن هستند همزمان شده است. مقام های انتخاباتی برای تامین آب در روزهای برگزاری انتخابات تلاش می کنند و برخی از احزاب سیاسی برای کارزارهای تبلیغاتی انتخاباتی شان آب و وسیل خنک کننده به شرکت کنندگان ارائه می دهند.

گرمای شدید در میانمار نیز جنبه سیاسی دارد جایی که حکومت نظامی حاکم از افزایش دما در هفته گذشته به عنوان توجیهی برای انتقال "آنگ سان سوچی" رهبر غیر نظامی برکنار شده آن کشور از زندان به مکانی نامعلوم یاد کرده است. بسیاری از مردم میانمار بر این باورند که ژنرال‌ های آن کشور او را به دلایل دیگری از مکانی به مکان دیگر جابجا می کنند اما از گرمایی که در پایتخت آن کشور به 46 درجه سانتیگراد رسیده به عنوان بهانه استفاده کرده اند.

موج گرمای آسیا در خلاء هواشناسی رخ نداده است. سال گذشته گرم ترین سال زمین در یک قرن و نیم گذشته بود. قاره آسیا در میانه چرخه ال نینو قرار دارد یک پدیده آب و هوایی که تمایل به ایجاد شرایط گرم و خشک در آن قاره دارد.

بادهای موسمی تابستانی آسیا دمای افزایش یافته در آن قاره را تسکین خواهد داد اما هنوز چند هفته دیگر تا آغاز آن باقی مانده است. برای مثال، احتمال بارش باران در بانکوک پایتخت تایلند در روزهای پیش رو تقریبا نزدیک به صفر گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سفر به تهران قدیم؛ ۹۰ سال پیش تهرانی‌ها چه آبی می‌نوشیدند؟ (+عکس)
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • پایداری هوای قابل قبول برای تهرانی‌ها در یک هفته اخیر
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • جام حذفی عجیب: هوادار، تنها تهرانی یک چهارم!
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد