Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد در راستای تامین کسری بودجه بدون افزایش تورم، نقدینگی و پایه پولی کشور گفت: حداقل از سال ۹۲ تاکنون هیچگاه دولت از بانک مرکزی استقراض نکرده است و امسال هم در برنامه‌اش نبوده است.

به گزارش ایمنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که وزارت اقتصاد چه اقداماتی برای اینکه دولت برای جبران کسری بودجه مجبور به انتشار اوراق بدهی نشود، انجام داده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که در سال جاری درآمد و منابع بودجه دولت در برخی از حوزه‌ها مثل نفت تحقق نیابد، بنابراین سوال اینجاست که در شش ماه گذشته چگونه دولت توانسته است که این کسری تحقق منابع بودجه را جبران کند، ضمن اینکه بخش خصوصی هم نگران بود که این امر منتهی به فشار مالیاتی نشود و برخی از صاحب‌نظران نیز نگران بودند که این موضوع منتهی به استقراض از بانک مرکزی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: من این خبر خوب را می‌دهم که با تدابیری که دولت اندیشید در شش ماه گذشته توانستیم کسری تحقق منابع را از محل فروش اوراق و از محل واگذاری‌های سهام شرکت‌ها و دارایی‌های دولتی تقریباً جبران کنیم و مانع شویم که کسری تحقق بودجه موجب فشار بر روی استقراض از سیستم بانکی یا فشار مالیاتی شود.

دژپسند افزود: امسال از نظر درآمد ناشی از واگذاری‌ها عملکرد بسیار درخشانی داشتیم و حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان در نیمه اول سال واگذاری صورت گرفته و این رقم قابل توجه است و همچنین حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه و اوراق منتشر شده و سعی کردیم که اگر کسری تحقق داریم این موضوع منتهی به افزایش تورم و نقدینگی و پایه پولی نشود.

وی تصریح کرد: حداقل از سال ۹۲ تاکنون که در سازمان برنامه بودم و بعد به وزارت دارایی آمدم هیچگاه دولت از بانک مرکزی استقراض نکرده است و امسال هم در برنامه‌اش نبوده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با اشاره به جلسه در روز جاری در مورد اجرایی شدن مصوبه شورای عالی بورس گفت: بانک‌ها اقدام لازم برای بازارگردانی انجام داده‌اند و سازمان تأمین اجتماعی و شستا بر اساس دستور وزیر رفاه وارد شده‌اند و بعضی از حقوقی‌ها دیگر نیز کار را انجام داده‌اند و در آستانه انعقاد قرار داد هستند و فکر می‌کنم تا اواسط هفته آینده عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ای تی اف ها نیز میزان سهامی که داده می‌شود بیشتر می‌شود و اگر قبلاً قرار بود به عنوان مثال ۱۰ سهام داده شود الان ۱۱ سهام داده می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 446928

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی وزیر اقتصاد شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استقراض از بانک مرکزی بانک مرکزي افزایش پایه پولی پایه پولی افزایش نقدینگی نقدینگی تورم شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بانک مرکزی کسری تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۵۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

نماینده تهران با انتقاد از وضعیت ارزش پولی در کنایه‌ای از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست که اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

 

دیگر خبرها

  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره را کاهش داد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • مجلس آتش‌بیار معرکه است!
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف؛ کسری‌های آن‌ها از چه محلی پرداخت خواهد شد؟