Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:41:46 GMT

حمایت از طرح توسعه مشاغل خانگی ضروری است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۶۰۷۹۲

حمایت از طرح توسعه مشاغل خانگی ضروری است

ایسنا/مرکزی پیشران فرش و تابلو فرش در طرح توسعه اشتغال خانگی در استان مرکزی گفت: موفقیت طرح توسعه اشتغال خانگی مشروط به حمایت‌ است.

فاطمه دهقان(جواهری) در گفت‌وگو با ایسنا، پیشران را فردی معرفی کرد که مجموعه‌ای را تحت نظارت و مسئولیت خود دارد و تمامی نیازهای آموزشی و حمایتی مجموعه تحت پوشش خود از جمله تامین مواد اولیه، آموزش، بهداشت روحی و جسمی را پیگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در قالب طرح توسعه ﻣﺸﺎﻏﻞ خانگی حدود 50 ﻧﻔﺮ اﺯ ﺑﺎﻧﻮاﻥ ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ﻫﻤﻜﺎﺭﻱ ﺩاﺭﻧﺪ، ﮔﻔﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺑﺮاﻱ اﻳﺠﺎﺩ ﺯﻳﺮساخت‌ها و ﺭاﻩ اﻧﺪاﺯﻱ ﻛﺎﺭﮔﺎه‌ها اﻣﻜﺎﻥ اﻓﺰاﻳﺶ ﻧﻔﺮاﺕ و اﻳﺠﺎﺩ اﺷﺘﻐﺎﻝ 100 ﻧﻔﺮ ﺭا داﺭا هستیم.

 این ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻛﻨﻨﺪﻩ افزود: ﺩﺭ ﻃﺮﺡ ملی ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ حضور مادران در کنار فرزندان و در واقع رسیدگی و مراقبت و تعامل بیشتر مادر و فرزند را نیز رقم زده است و از این حیث مادران نگرانی از وضعیت فرزندان به دلیل دوری از آنها را ندارند.

دهقان با اشاره به ارائه آموزش‌های عملی، تئوری و حضوری و مجازی به این بانوان در حوزه بافت فرش و تابلو فرش، بیان کرد: همزمان با آغاز آموزش، در واقع بافت فرش نیز شروع می‌شود و با توجه به اینکه زیرسازی فرش از بافت فرش مهم‌تر است، این بخش از آموزش به شکل حضوری انجام می‌گیرد و خوشخبتانه تاکنون استقبال خوبی از طرح صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اﻳﺠﺎﺩ ﺑﺎﺯاﺭﻫﺎﻱ ﻓﺮﻭﺵ، انگیزه‌ای برای این قشر شده است که با اطمینان بیشتری کار را دنبال کنند.

پیشران فرش و تابلو فرش در طرح توسعه ﻣﺸﺎﻏﻞ خانگی در استان مرکزی در خصوص بازار فروش تولیدات این زنان اظهار کرد: سایت کارگاه به 12 زبان زنده دنیا در حال بروزرسانی است، همچنین یک درگاه اینترنتی در نظر گرفته شده است که افراد می‌توانند به راحتی با انتخاب فرش خود در سایت و پرداخت وجه، فرش خود را پیش‌خرید کرده یا خرید کامل داشته باشند، اما شرایط کنونی جهان و شیوع ویروس کرونا مشکلاتی هم ایجاد کرده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از خریدهای فرش به صورت چمدانی بود، اما با توجه به شرایط بیماری و محدودیت‌های پروازها عملا فروش نیز متحمل آسیب شده است که در این راستا راهکارهایی را دنبال خواهیم کرد.

دهقان با تاکید بر اینکه موفقیت این طرح مشروط بر وجود عواملی است، گفت: طرح حمایت می‌خواهد، تاکنون برای تولید و آموزش نیازی به وام نبود چراکه هرآنچه تولید می‌شد به فروش می‌رسید، اما در این شرایط نیازمند ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺑﻴﺸﺘﺮ مسئولین هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مشاغل خانگی استان مرکزی جهاد دانشگاهی طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی

احمد سالاری جائینی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: سال گذشته ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تامین ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی مددجویان هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع اعتبار اختصاص یافته، ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین تامین شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان گفت: این اعتبار برای خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی هزینه شد.

۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار در هرمزگان از خدمات حمایتی کمیته امداد بهره‌مند هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی در رشتخوار ضروری است
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است