Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای اجاره کردن خانه باید قبل از امضای قرارداد، داخل واحد هم بررسی کنید تا مطمئن بشید ملک، از وضعیت مطلوبی برخوردار است. موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از بستن قرارداد مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شابش، در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با این موارد آشنا کنیم.

 ۱- دیوارها و کف آپارتمان را بررسی کنید

زمانی که برای اولین بار از خانه ای دیدن می کنید، دیوارها و کف آپارتمان توجه شما را جلب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر دیوارها چند سوراخ کوچک داشته باشد یا خراش های جزئی در آن دیده شود، طبیعی است. اما باید صاحب ملک را در جریان بگذارید. و در صورت امکان درخواست تعمیر و یا رنگ کردن مجدد دیوارها را داشته باشید.

۲- به سالم بودن کلید پریزها و لامپ ها توجه کنید

اگر در طول روز از خانه بازدید می کنید، ممکن است به روشنایی آن و لامپ ها توجه نکنید! اما این نکته را بخاطر داشته باشید که، بررسی سالم بودن کلید پریزها و روشن شدن لامپ ها یک نکته بسیار مهم و ضروری است که در بیشتر مواقع فراموش می شود.

۳- سیستم گرمایشی و سرمایشی را بررسی کنید

قراردادهای اجاره، معمولا یک ساله بسته می شود. و این موضوع به این مفهوم است که شما باید از سالم بودن سیستم گرمایشی و هم سرمایشی اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که صاحب خانه موظف است تا، خانه و تمام اجزای آن را صحیح و سالم به شما تحویل دهد. به خوبی تمام اجزای خانه و سیستم های گرمایشی و سرمایشی را بررسی کنید تا بعدا به مشکل برخورد نکنید.

۴- امنیت خانه را در نظر بگیرید

مهم نیست که چند ماه یا چند روز قصد اجاره آپارتمان را دارید، به هر میزانی که باشد باید امنیت خانه تضمین شده باشد. اگر قصد اجاره کردن واحدهای های اول تا دوم را دارید، مطمئن بشید که خانه از حفاظ و نرده های امنیتی برخوردار است. همچنین برای امنیت بیشتر تمام کلیدهای آپارتمان را از صاحب ملک دریافت کنید و در صورت امکان، قفل در را عوض کنید. علاوه بر امنیت داخلی خانه، باید به امنیت کلی ساختمان هم توجه کنید!

برای مثال:

طول عمر ساختمان

ضد زلزله بودن

استفاده از آسانسورایمن

۵- از وضعیت شیرآلات و لوله کشی ها باخبر بشید

کمتر کسی است که در زمان بازدید از خانه به شیرآلات و لوله کشی ها اهمیت دهد. در صورتی که این یک مورد اساسی است که باید بررسی شود. از صاحب ملک بپرسید آخرین باری که لوله کشی ها بررسی شده کی بوده؟ با کمی دقت هم می توانید متوجه شوید که آیا دیوارها نم زده است یا خیر؟

۶- میزان شارژ آپارتمانی و کنتورهای ساختمان را بررسی کنید

قبل از بستن قرارداد، میزان شارژ پرداختی ساختمان را بپرسید و از وضعیت کنتورهای مشترک یا مجزا مطلع بشید.

۷- وضعیت پارکینگ و انباری را ارزیابی کنید

در زمان بازدید از خانه، موقعیت پارکینگ را بررسی کنید تا مزاحمتی برای سایر ساکنین نداشته باشد. همچنین وضعیت انباری و امنیت داشتن آن را بررسی کنید.

اگر به دنبال خرید آپارتمان و یا رهن اجاره خانه ی رویاهایتان هستید می توانید به سایت تخصصی شابش مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اجاره ملک اجاره آپارتمان بررسی کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد

به گزارش خبرنگار مهر، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) خود با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۰ طرح و لایحه، ۵ اساسنامه و ۳ استعلام دیوان عدالت اداری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ داده شد.

وی توضیح داد: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها از سال گذشته در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود که ایرادات و ابهاماتی داشت و با رفع ابهامات، این طرح خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و امیدواریم که این طرح به اهداف خود در جهت سامان‌دهی این موضوع بیانجامد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

در حال تکمیل

کد خبر 6096962 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • قیمت اجاره آپارتمان در منطقه ۱ و ۳ تهران
  • زیر پوست شهر؛ وضعیت اجاره اتاق‌های مجردی در تهران! | تصویر
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد/ تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب
  • چند نکته نگران کننده درباره وضعیت سردار آزمون
  • طرح ساماندهی اجاره‌بهای مسکن تأیید شد
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • اجاره خانه در رباط کریم چند؟
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد