Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «میلوش ووچویچ» روز سه شنبه در نشستی با «رشید حسن‌پور» در شهر نووی ساد ضمن خیر مقدم مراتب رضایت خود از روند روابط شهر نووی‌ساد و سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان را در زمینه های مختلف بویژه فرهنگی ابراز کرد.

وی با تاکید بر این که محدودیتی برای توسعه همکاری با ایران نداریم و با رایزنی های مستمر می توانیم راه های مناسبی را برای گسترش همکاری ها در زمینه های اقتصادی- تجاری و فرهنگی پیدا کنیم، افزود: استان ووی وودینا یا استان کشاورزی محور در صربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهای شهر نووی ساد همواره بر روی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، گردشگری، دانشگاهی و اقتصادی برای همکاری باز بوده و استقبال می کنیم.

شهردار شهر نووی ساد همچنین برای امضای سند خواهرخواندگی این شهر با شهر اصفهان اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم به زودی بتوانیم این سند را به امضا برسانیم. صربستان برای تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران ارزش زیادی قائل است و سعی می کند دوست ایران باقی بماند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این ملاقات ضمن ابراز تبریک به انتخاب ووچویچ برای سومین بار در سمت شهردار شهر نووی ساد، دومین شهر بزرگ صربستان از همکاری های مختلف این شهر با ایران به ویژه در عرصه فرهنگی ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد که از جمله همکاری های فرهنگی و گردشگری بین این شهر و شهرهای ایران در آینده نزدیک افزایش یابد.

حسن پور در ادامه با اشاره به همکاری های پراکنده و لزوم سازماندهی این همکاری ها در چارچوبی خاص بین نووی ساد و ایران افرود: اراده و استقلال عمل دو کشور ضامن تداوم و توسعه همکاری ها در هر شرایط خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران سعی کرده تا حضور فرهنگی و هنری فعالی در شهر نووی ساد داشته باشد. اخیرا در جشنواره معلولین در نوی ساد فیلم مستند ایرانی برنده جایزه بهترین فیلم شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به همکاری های دانشگاهی بین کشورمان و ایران اشاره کرد و گفت: این همکاری ها اکنون در سطحی است که حدود ۵۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه نووی ساد مشغول تحصیل هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش داریم که در همکاری با دولت صربستان پرواز مستقیم بین تهران و بلگراد مجددا برقرار شود، تصریح کرد: پیشنهاد امضای سند خواهرخواندگی با اصفهان بسیار مناسب است و امیدواریم با همکاری طرفین انجام شود.

طرفین در این نشست روابط در عرصه فرهنگی را بسیار خوب ارزیابی و تاکید کردند که برنامه های فرهنگی ایران در نووی‌ساد از طریق برنامه‌ها و جشنواره‌هایی که از سوی مرکز فرهنگی نووی‌ساد و مرکز فرهنگی ایران سازمان‌ دهی و اجرا می‌شود، حضور چشمگیر دارد.

شهردار و سفیر کشورمان همچنین اظهار داشتند که پشت سر گذاشتن بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا و پاسخ شایسته به آن در جهت حفظ سلامت عمومی وظیفه اصلی همه کشورها و شهرها است و این پیش‌شرط لازم برای عادی‌سازی فعالیت‌ها در زمینه روابط دوجانبه و ارتباطات بین‌المللی است.

-

برچسب‌ها اصفهان صربستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اصفهان صربستان اصفهان صربستان اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران همکاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۶۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند

معاون اول رییس جمهور گفت: ایران و زیمباوه باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در دیدار «کنستانتینیو چیونگا» معاون رییس جمهور زیمباوه با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد دو کشور برای تأمین و گسترش همکاری های فی مابین افزود: تعاملات اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است.

معاون اول رئیس جمهور تبادلات علمی و دانشجویی، توسعه حمل و نقل و حل مسائل مالی و بانکی برای تسهیل روابط بخش خصوصی دو کشور را از دیگر زمینه های همکاری های ایران و زیمباوه برشمرد و تأکید کرد: دو کشور باید با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند و نیاز به ارز کشور سوم که دشمن مشترک دو ملت نیز می باشد، وجود ندارد و در این راستا باید برنامه مشترک و جامع ده ساله همکاری های دو کشور تهیه و پیگیری و همچنین تفاهم نامه ها و قراردادهای امضاء شده هر چه سریع تر اجرایی و عملیاتی شود.

کنستانتینو چیونگا معاون رییس جمهور زیمباوه نیز با اشاره به توسعه روابط دیپلماتیک دو کشور از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: ایران و زیمباوه در یک مسیر حرکت می کنند و با وجود جدایی و مسیر طولانی جغرافیایی، اهداف مشترک بسیار زیادی در برابر نظام سلطه دارند.

وی همچنین با محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و تسلیت شهادت سرداران سپاه در این حمله تأکید کرد: تحریم های گسترده کشورهای غربی برای از بین بردن استقلال ایران و زیمباوه بوده است اما دو کشور می توانند با تعمیق روابط خود تحریم های دشمنان دو ملت را خنثی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای ۱۲ تفاهم نامه امضاء شده بین ایران و زیمباوه در دولت سیزدهم تصریح کرد: پیشرفت های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر بوده است و به دنبال تقویت زیرساخت های همکاری دو جانبه براساس راهبرد برد-برد و بهره گیری از ظرفیت های ایران در زمینه های معدنی، انرژی، سلامت، پزشکی، کشاورزی، آبیاری مدرن و امنیت غذایی هستیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • سرمایه گذاری ۱۰۰هزار میلیارد تومانی برای ۳۵پروژه تجاری ومسکونی در کشور
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن